Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

5 tipp a biztonságos őszi közlekedéshez

Posted on 2017.09.16. By AztaCARom

Tudta, hogy az lehullott falevelek kora reggel pont ugyanúgy csúszhatnak, mintha jégen közlekednénk? Az átmeneti időszakban az autósoknak is nagy figyelmet kell fordítaniuk autójukra és az óvatos közlekedésre. Az Abroncs Kereskedőház szakértői segítségével összeállítottunk 5 fontos szempontot, amelynek segítségével megelőzhetjük az őszi kellemetlenségeket.

1. Ne vezessünk úgy, mintha még nyár lenne. A következő hetekben beköszönt az őszi időjárás, nagy mennyiségben érkezik a csapadék. Az átlag magyar autósok nem nagyon készülnek az átmeneti időszakra és továbbra is úgy közlekednek, mintha semmi sem történne a következő hetekben. Pedig ősszel jelentősen megnövekszik a csapadékos napok száma, rövidülnek a nappalok és ezzel párhuzamosan korlátozódnak a látási viszonyok. A szakemberek azt tanácsolják, hogy lassabban, körültekintőbben közlekedjünk, fokozottan ügyelve a követési távolság helyes megválasztására.
2. Ne feledkezzünk meg a szervizről. Bár még odébb van a tél, de már most érdemes készülni a hidegre. A szervizben ellenőriztessük az autónk világítását, a ködlámpát, a fékeket, a futóművet, a folyadékszinteket és a biztonságtechnikai elemeket is. Kiemelten fontos a fékfolyadék minősége és szükségszerűen annak cseréje, amelyet autótípustól függetlenül 2 évente szükséges megtenni. Nézzük meg, hogy hatékonyan működnek-e az ablaktörlőink, és már a hidegre készülve válasszunk szélvédőmosó folyadékot. Ezeken kívül bármilyen furcsának is tűnik, de tisztíttassuk és ellenőriztessük a klímát is, amelyet ma már télen is rendkívül sokan használnak párátlanításra.
3. A minőségi abroncs biztonságot ad. Az őszi közlekedés során fokozott szerepe van a gumiabroncsoknak. A korszerű, minőségi abroncsokat úgy tervezik, hogy vízelvezetés szempontjából is kiemelkedőek legyenek, szögezi le a terület piacvezetője, az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi vezetője, Tiszay Árpád. Ma már a gyártók vizes körülmények között is tesztelik az autókat, s elmondható, hogy az elmúlt években egyre több termék esetében vizes fékezés tekintetében is jelentős javulás tapasztalható.
4. Nagy sebességnél komoly veszély az aquplaning. Nagy esőzések során – főként lejtős útszakaszokon – előfordulhat, hogy összegyűlik a víz, mely veszélyt jelenthet az autósok számára. Ilyen útviszonyok esetén csak nagyon kis sebességgel ajánlott megkísérelni az áthaladást. Ilyenkor ugyanis megnő az aquaplaning, azaz a vízen futás veszélye. Az abroncs nem képes a közte és az útburkolat közti vizet kiszorítani, a kerekek úgy elkezdenek csúszni, mintha jégen lennének. A vízen futást megelőzni, vagy mérsékelni a sebesség csökkentésével és az abroncs megfelelő állapotával lehet. Egy kopott abroncsnál ugyanis jóval kisebb az árokmélység, ezáltal kevesebb vizet képes kiszorítani. A gumiabroncsok nyomásvesztésével pedig csökken a stabilitás és irányíthatóság, emellett növekszik a gördülési ellenállás, a fékút. Az egyenletes nyomás alatt lévő abroncsokkal nő az utazásbiztonság, emellett az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid kibocsájtás is mérséklődik.
5. Vigyázzunk! A lehullott falevél csúszhat, mint a jég! Hasonlóan óvatos közlekedésre figyelmezetnek a szakemberek azokon a területeken, ahol nagy felületen van lehullott falevél, mert fagypontnál ez már úgy pont csúszhat, mintha a jégen közlekednénk.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:biztonság, közlekedés, ősz, tanács, tipp

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kétszáznál is több hazai település csatlakozott az Európai Mobilitási Hét programjaihoz
Next Post: Gumiabroncsokkal segíti a vérszállítást a Bridgestone

Kapcsolódó cikkek

  • Fiatalodik a Volánbusz járműállománya Jász-Nagykun-Szolnok megyében Hírek
  • 9 éves kislány és egy 71 éves férfi halt meg egy balesetben Hírek
  • Oltópontot alakított ki a Magyar Suzuki Ctrl+C - Ctrl+V
  • Augusztus végén levegőbe emelkedett a Toyota SkyDrive repülő autója Bemutató
  • Enrico De Lorenzi Ctrl+C - Ctrl+V
  • Karizmatikus formaterv – Ez a vadonatúj Hyundai i30 Fastback Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT