Íme az új BMW 5-ös sorozat (1.)
Az autó kisugárzásának magával ragadó hangulata, a finom részletektől ragyogó utastér tökéletessége, a környezetbarát jövő hatékonyságának testközeli érzése, valamint a vezetést támogató rendszerek, a járműkapcsolati megoldások és a járművezérlő funkciók innovációinak csúcstechnológiája egytől egyig az új BMW 5-ös sorozat sportos, hatékony és progresszív pozícióját hivatott bebiztosítani az üzleti prémium szegmensben.
Az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring egyaránt elérhető lesz plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, a négy- és hathengeres motorokkal szerelt modellváltozatok hatékonyságát pedig egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza tovább. Az utastér legfőbb újítása a 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel büszkélkedő kijelző- és járművezérlő rendszer, a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója pedig a BMW Intelligens Személyi Asszisztens jövőbe mutató szolgáltatásait is a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kezébe adja. Az új BMW 5-ös sorozatban számos innovatív vezetést támogató rendszer hozza egy lépéssel közelebb az automatizált járművezetés korszakát, így például az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), amely már aktív navigációra és az autópályák leállósávjainak automatikus megkülönböztetésére is képes.
A BMW modellpalettájának legtradicionálisabb tagja előtt járműtechnológiai innovációk egész sora kövezi ki a sikertörténet újabb fejezetéhez vezető utat. A BMW 5-ös limuzin és a BMW 5-ös Touring aktuális generációjából világszerte több mint 600 000 darab talált gazdára, az új BMW 5-ös sorozat piaci bevezetése pedig 2020 júliusában veszi kezdetét. Mindkét karosszériaváltozat elsősorban a BMW dingolfingi gyárában lát majd napvilágot, az új BMW 5-ös limuzint azonban a bajor prémiumgyártó Grazban működő partnere, a Magna Steyr is gyártja párhuzamosan. A limuzin hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozata eközben kizárólag a kínai piacra készül, a BMW Brilliance Automotive senjangi gyárában.
Szemet gyönyörködtető kisugárzás: magával ragadó hangulat és rendhagyó sportosság
A BMW 5-ös sorozat formavilágát mindig is a sportos vonalvezetés és a letisztult felületek harmóniája határozta meg, az új nemzedék érkezésére azonban mindezt még inkább előtérbe helyezték a tervezők. A végeredmény szemet gyönyörködtető kisugárzás, amely a finom részletek, a magabiztos kiállás és a rendhagyó sportosság egységében gyökerezik.
A dizájnerek a BMW legendás, vese alakú hűtőrácsát mindkét irányban szélesebbre rajzolták, miközben mélyebben a lökhárító felé húzták és egyetlen kerettel látták el. A fényszórók vékonyabb fénykontúrt viselnek, amelyek modern benyomást keltenek és méltó módon kötik össze a múltat a jelennel. Fényszórónként kettő „U” alakú – vagy az opcionális extrafelszereltség részeként „L” alakú – nappali menetfény világít egymás mellett, amelyek egyszerre precíz és modern fényszóró-technológiáról árulkodnak. Az új, full LED-technológiás első fényszóróknak már az adaptív kanyarfények is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek közé a mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztens is felkerült. Sőt mi több, az új BMW 5-ös sorozat motorváltozataihoz a BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető. Mindkét, opcionális extrafelszereltségként elérhető első fényszóró-pár esetén a nappali menetfény külső fénycsíkja funkcionál irányjelzőként. Az 5-ös BMW új nemzedékének erőteljes megjelenését hátulnézetből új, fekete betétekkel ellátott, „L” fénymotívummal dolgozó hátsó lámpák fokozzák. Az innovatív világítótestben a menetfények és a féklámpa fényei közös mintát alkotnak, amely a háromdimenziós külső lencséken megtörve látványos fényhatást kelt. Az új BMW 5-ös sorozat összes modellváltozata trapéz alakú kipufogóvégeket kap, a felszereltségi szinttől és a motorváltozattól függetlenül.
M Sport csomag, BMW Individual Air Performance keréktárcsa-garnitúra és M Sport különkiadás fokozza az új BMW 5-ös sorozat exkluzivitását
Újratervezett, sportosra formált aerodinamikai megoldásaiknak köszönhetően az M Sport csomag tételei jelentős mértékben fokozzák az új BMW 5-ös sorozat frontrészének és hátsó kialakításának erőteljes kiállását. A modell exkluzivitását új karosszériafényezési árnyalatok és BMW Individual Air Performance keréktárcsák emelik új szintre. A vadonatúj könnyűfém felnik – amelyeket az alacsonyabb saját tömeg és a jobb légellenállás szempontjait szem előtt tartva fejlesztettek ki a mérnökök – az új 5-ös BMW alatt ünneplik világpremierjüket. Az új nemzedék piaci premierjét ráadásul világszerte egy 1 000 darabban limitált, Donington Grey metál fényezéssel ellátott M Sport különkiadás harangozza be, amelynek exkluzivitásai között lesznek az M Sport csomag tételei és a típus-specifikus BMW Individual Air Performance keréktárcsák is.
Finom részletektől ragyogó utastér: 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelző és új felszereltségi opciók
Az új BMW 5-ös sorozat fényűzően tökéletes utasterét olyan finom részletek uralják, mint például az alapfelszereltségként 10,25”, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelző, a középkonzol újrarendezett vezérlőpaneljei és az alapfelszereltségként kínált bőrözött sportkormány, amelynek multifunkciós gombjait ugyancsak újratervezték. Az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring széleskörű alapfelszereltségének része továbbá a kibővített funkciókkal dolgozó automata légkondicionáló is.
Az opcionális extrafelszereltségek között eközben olyan tételek sorakoznak, mint a rendkívül széles tartományban állítható BMW M multifunkciós ülések, az új utastéri dekorbetétek és az ülések Sensatec bevonata.
Eleinte ötféle plug-in hibrid modell, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia a BMW 5-ös Touring modellben is bemutatkozik
2020 őszétől a négyhengeres benzinmotorral dolgozó, legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia nem csupán a BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,7 – 14,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 42 gramm / km) és a BMW 530e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,9 – 16,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 – 49 gramm / km) kiváltsága lesz, hiszen a palettára a BMW 530e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,9 – 15,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km) és a BMW 530e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km) is megérkezik. A benzinmotor 135 kW / 184 lóerő, míg az elektromos motor 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményre képes. Intenzív rendszerterhelés esetén a maximális rendszerteljesítmény 215 kW / 292 lóerő, az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a BMW 530e Touring 58 – 62 kilométert, a BMW 530e xDrive Touring pedig 53 – 56 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.
2020 őszén az 5-ös BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek portfóliója az új BMW 545e xDrive limuzinnal bővül (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km), amelyben a 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor egy 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményű, soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményt hívva életre. Az új BMW 545e xDrive limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével 54 – 57 kilométer tisztán elektromos hatótávolság megtételére képes. A BMW eDrive Zones funkciót a bajor prémiumgyártó az összes plug-in hibrid 5-ös BMW-hez alapfelszereltségként kínálja: az egyedülálló digitális szolgáltatás automatikusan átállítja a hajtásláncot tisztán elektromos meghajtásra, amint a jármű az egyes nagyvárosok teljes mértékben emisszió-mentes „zöld zónáiba” érkezik.