Toyota-diadal a mexikói WRC futamon
Sébastien Ogier megszerezte első raligyőzelmét a 2020-as Toyota Yaris WRC-ben, míg a Toyota Gazoo Racing World Rally Team 2017-es debütálása óta először állhatott a dobogó csúcsára Mexikóban.
Folytatódik a Toyota Yaris WRC diadalmenete a rali világbajnokságban. Miután az évadnyitó Monte Carlo ralin a második és a harmadik, majd a Svéd-ralin az első és a második helyen értek célba a Toyota Gazoo Racing World Rally Team párosai, a szezon harmadik versenyén, Mexikóban ismét a dobogó legfelső fokára állhatott fel a csapat egy versenyzője.
Ezúttal a francia Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia bonthatott pezsgőt, megerősítve a Toyota vezető pozícióját a konstruktőri világbajnokságban. Futamgyőzelmével Ogier az egyéni tabellán átvette a vezetést csapattársától, a brit Elfyn Evans-tól. Sébastien Ogier pályafutása során hatodik alkalommal tudott győzni Mexikóban, míg a Toyota most először nyerte meg ezt a kíméletlen murvás ralit, amióta 2017-ben visszatért a rali világbajnokságba.
A hétvége első napján, március 13-án, pénteken nem fogott a babona a Toyotán. Evans a shakedown során a második legjobb időt futotta a rövid, ám annál különlegesebb Guanajuato-i szakaszon; kiváló eredményét a nap végén, immár élesben is megőrizte. Szombaton, 14-én reggel a hatodik helyről rajtolt Ogier, ám már az első murvás szakaszon felzárkózott a másodikra, majd a negyedik speciálon az élre állt, így a szuperspeciálon elért két szakaszgyőzelem után 13,2 másodperces, kényelmes előnnyel zárhatta a napot. Evans a harmadik helyen várta a vasárnapot, a Mexikóban először versenyző Kalle Rovanperä pedig a harmadik gyorsaságin elszenvedett defektje után óvatosan autózott, ami az ötödik helyre volt elég.
A Toyota lendülete vasárnap sem fogyott el. Ogier az első pillanattól fogva magabiztosan és villámgyorsan autózott, mintha Mexikó nem az első murvás versenye lett volna a Yaris-szal. A nap végére 27,8 másodpercre növelte (azaz több mint megduplázta) előnyét. A hatszoros világbajnok ezzel hatodszor állhatott fel a dobogóra a közép-amerikai országban, a Toyota Yaris pedig először tartott vele a győzelemben. Az Elfyn Evans / Scott Martin páros a negyedik, a 19 éves Kalle Rovanperä és navigátora, Jonne Halttunen pedig az ötödik helyen zárta a Mexikó-ralit.
A csapat kiváló teljesítménye azt jelenti, hogy a Toyota Gazoo Racing World Rally Team 21 pontra növelte előnyét a 2020-as bajnokságban. Az egyéni világbajnokságban Sébastien Ogier jelenleg az első, Elfyn Evans a második, Kalle Rovanperä pedig a negyedik helyen áll.
Az FIA döntése értelmében idén elmarad az Argentin-rali, így a viadal május 21-én folytatódhat Portugáliában.yota Gazoo Racing World Rally Team 21 pontra növelte előnyét a 2020-as bajnokságban. Az egyéni világbajnokságban Sébastien Ogier jelenleg az első, Elfyn Evans a második, Kalle Rovanperä pedig a negyedik helyen áll.
A 2020. évi Mexikó-rali eredménye:
1. |
Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) |
2 óra 47 perc 47,6 mp |
2. |
Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) |
+27,8 mp |
3. |
Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) |
+37,9 mp |
4. |
Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) |
+1 p 13,4 mp |
5. |
Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) |
+2 p 20.5 mp |
A 2020. évi egyéni rali világbajnokság állása a 3. forduló után:
1. |
Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) |
62 pont |
2. |
Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) |
54 pont |
3. |
Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) |
42 pont |
4. |
Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) |
40 pont |
5. |
Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) |
38 pont |
A 2020. évi konstruktőri rali világbajnokság állása a 3. forduló után:
1. |
Toyota Gazoo Racing World Rally Team |
110 pont |
2. |
Hyundai Shell Mobis World Rally Team |
89 pont |
3. |
M-Sport Ford World Rally Team |
65 pont |