• Egyéb

Kiemelkedő helykínálat – ez minden idők legnagyobb CR-V-utastere

  • A nagyobb tengelytávnak és a szélesebb kocsitestnek hála tágasabbá válhatott a belsőtér

  • Nagyobb helykínálat az utasoknak, valamint – a modell történetében először– hétszemélyes változatban is megrendelhető a CR-V (AWD verzió)

  • Tágas csomagtartó – a modell történetének legnagyobb rakodónyílásával

  • A fejlett kényelmi felszerelések között olyan csemegék szerepelnek, mint az egy mozdulattal dönthető ülések vagy a motoros mozgatású csomagtérajtó5

A vadonatúj CR-V nemcsak sokoldalúbb, kifinomultabb és minőségibb, mint felmenője, hanem méretesebb is – a hosszabb tengelytávnak és a szélesebb kialakításnak köszönhetően jóval bőségesebb helykínálattal kecsegtet.

Minden utast tágas, kényelmes környezet várja, hiszen a tengelytáv 40 mm-rel gyarapodott (2660 mm), az első és hátsó üléssor közötti ún. tandemtávolságot pedig 50 mm-rel megtoldották a tervezők. Ráadásként 5 mm-rel nagyobb lett az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. A vékonyabb és laposabb lett a hátsó kerekek előtt elhelyezett üzemanyagtartály is, ebből ered a hátsó üléssor lábterének 50 mm-es növekedése. Az első ülések támláit úgy formázták, hogy minél vékonyabbak legyenek és csak minimális teret vonjanak el helyet a hátsó lábtértől.

Az első ülések négy irányban állítható (hosszirányban 35, függőlegesen 80 milliméteres tartományban), motoros mozgatású deréktámasza szintén komfortos utazásokat ígér, és bizony a hűvös téli napokon a gyorsan felmelegedő, energiatakarékos ülésfűtés is jó szolgálatot tehet. Az első ülések esetében minden felszereltségi szinthez jár, a hátsó ülések fűtése pedig a legmagasabb felszereltségi szint része.

A modell történetében először hétszemélyes utastérrel is kapható lesz a CR-V, és a harmadik sor nem afféle szükségmegoldásként szolgál majd, hanem hosszabb távokon is igénybe vehető, a lábtér ugyanis kivételesen nagy, a háttámlák pedig 101 fokos szöget zárnak be az ülőlapokkal. A nagyobbra nyitható ajtók és az integrált belső kilincsek révén a be- és kiszállás könnyedségét illetően is a kategória egyik legjobbja a CR-V, ráadásul a hátsó üléssor 150 mm-es tartományban tologatható előre-hátra, ami még kényelmesebb használatot és jobb variálhatóságot jelent a gyakorlatban.

A csomagtartó befogadóképessége szintén kimagasló, és rakodópereme is elismerést érdemel, hiszen minden eddigi CR-V nemzedékénél nagyobb. Ha a hátsó üléseket lehajtjuk, 1830 mm hosszú tárgyakat helyezhetünk be (1800 mm a hétüléses kivitelnél), ami nem kevesebb, mint 250 mm-es növekedés az elődmodellhez mérten. Elismerésre méltó a beltér magassága is – akár 19,5”-os vázra épülő bringát is szállíthatnak a tulajdonosok.

Az új, egy mozdulattal dönthető, 60:40 arányban osztott, a korábbinál kicsivel lejjebb helyezett üléssorral gyorsan és könnyen alakítható ki hatalmas, síkpadlós raktér. A Honda mérnökeinek innovatív gondolkodásáról árulkodik, hogy az ülések alaphelyzetbe állításához is elég egyetlen mozdulat.

A CR-V-t megannyi új, modern kiegészítővel tették még sokoldalúbbá. Az új, két pozícióban rögzíthető csomagtérpadlóval például számtalan konfiguráció, többek között síkpadlós, nagy tárgyak szállítására is alkalmas raktér alakítható ki, és az sem elhanyagolható, hogy akár 100 kg-os poggyász is bepakolható.

A legfelső felszereltségi szinten motoros mozgatású csomagtérajtó is az alapfelszereltség része Ez igencsak megkönnyíti a hétköznapokat és nem jár kompromisszumokkal, mivel a maximális nyitási magasságot a tulajdonosok szabhatják meg, azaz elkerülhetik, hogy pl. a garázs falának vagy plafonjának ütközzön az ajtó. Szintén biztonsági célból jutott szerephez a Stop-and-hold funkció, amivel – 1185 mm alatt – bármely helyzetben leállítható a nyitási-zárási folyamat.

Az első ülések közé ékelt tárolórekesz háromféleképpen használható, tovább fokozva a variálhatóságot. „Konzoltálca” állásban például egy 5,5”-os okostelefon helyezhető be, a tulajdonos pedig eldöntheti, hogy előre vagy hátra fordítja a polcocskát, esetleg behelyezi a rekeszbe. Előre fordítva az okostelefon-tálca alatt jókora rejtett, biztonságos fakk bújik meg, míg ellenkező irányba behelyezve egy kisebb és egy nagyobb részre osztott tárolórekesz alakítható ki. A tálca eltávolításával a teljes tárolórekesz egybenyitható, ilyenkor egy kézitáska vagy egy notebook is gond nélkül behelyezhető.

A CR-V fejlettségéről árulkodik az utastérben fellelhető négy (!) USB-aljzat. Ezek közül az 1,0 és az 1,5 amperessel az első utasok eszközei tölthetők, a két 2,5 A-s pedig a hátsó sorban ülők kényelmét szolgálja.

Végül, de nem utolsó feljebb „költöztek” az ajtókba szerelt hangszórók, így elöl és hátul is nagyobbak lettek az oldalzsebek (+48, illetve 63%-kal).

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1839958952966073

 

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1861916157437019

 

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1863343160627652

5 Legmagasabb felszereltségi szint esetén