• Egyéb

És azt nem lehetne, hogy a KRESZ alapvető szabályait megtanulják a bringások?!

Másfél méter címmel indul a kerékpárosok védelmét szolgáló kampány

Másfél méter címmel indít a kerékpárosok védelmét szolgáló kampányt az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. A program célja felhívni az autósok figyelmét arra, hogy a kerékpárosok előzésekor a biztonságos oldaltávolság lakott területen kívül másfél, lakott területen belül egy méter – közölte Révész Máriusz a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

Révész Máriusz elmondta: a nyomtatott és az online médiában megjelenő hirdetésekkel, két rövidfilmmel, honlappal, reményeik szerint később benzinkutakon és autóbuszokon elhelyezett hirdetésekkel is szeretnék figyelmeztetni az autósokat a biztonságos előzéshez szükséges távolság megtartására, hogy csökkentsék az elsodrásos kerékpáros balesetek számát.

Hozzátette: a kampányt eredetileg Christian Prudhomme, a Tour de France versenyigazgatója hirdette meg, a magyar kampány, amelyben részt vesznek a magyar kerékpáros szervezetek is, ehhez a kezdeményezéshez csatlakozik.

A kormánybiztos kitért arra, hogy míg a KRESZ számos országban, köztük Romániában is előírja a másfél méteres oldaltávolságot, addig a magyar jogszabály csak a „megfelelő oldaltávolság” megtartására kötelezi az autósokat, a konkrét távolság megadása nélkül. Az autósok így nem is tudhatják, hogy mekkora a biztonságos távolság. Ezen a helyzeten is szeretne változtatni a program.

Megjegyezte: reményei szerint a kampányt 2019-ben a KRESZ módosítása is követi majd.

Révész Máriusz arról is beszélt: kormánybiztosként szeretné elérni, hogy egyre többen kerékpározzanak, de még mindig sokan félnek a forgalomban biciklizéstől. Ugyanakkor a statisztikák azt mutatják, hogy minél többen bicikliznek egy városban, annál kevesebb a kerékpáros balesetek száma.

Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője ismertette: az idei versenyen több kerékpáros csapat mezén is rajta lesz a Másfél méter! logója. A megszokott szponzori hirdetés helyett ez a logó került a sárga trikóra is, így az élen álló versenyzőre irányuló médiafigyelem egyben a kampányt is szolgálja majd.