Megújult az Audi R8
„A pályán született, az utakra épült.” – A sorozatgyártású modell megújult változata most debütál a 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó R8 LMS GT3 modell világpremierjét követően. A sportosabb megjelenés mellett az R8 Coupé és Spyder modellek erőteljes motorjaikkal hódítanak. Európában az értékesítés 2019. elején veszi majd kezdetét.
„Az R8 minden szempontból különleges helyet foglal el az Audi életében.” – nyilatkozta Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „És most még erősebb és gyorsabb is lett.” – tette hozzá Oliver Hoffmann, az Audi sport GmbH műszaki igazgatója. „A motorsport a DNS-ünk része. Nincs még egy olyan autó, amely ennyire közeli rokonságban lenne az autósporttal, mint az R8, hiszen alkatrészeinek 50 százaléka megegyezik az R8 LMS GT3 modellel, az R8 LMS GT4 modellel pedig még nagyobb, 60 százalékos az egyezőség.”
Még több erő: a motorok
Azonnal reakció, egy szempillantás alatt elért magas fordulatszám-tartomány és páratlan hangzás: ez az Audi R8 szíve, egy 10 hengeres szívó benzinmotor, amely két teljesítményváltozatban is elérhető az ügyfelek számára. A R8 LMS GT3 és az R8 LMS GT4 modellek jó hasznát veszik V10 erőforrásuk közel azonos hajtástechnológiájának a versenypályákon. Az igen kompakt V10-es aggregát az Audi győri gyárában készül. Külön hűtéssel gondoskodnak a motorolaj megfelelő hőmérsékletéről. A szárazkarteres olajozást az autóversenyek világából vette át a márka és ennek köszönhetően lehetőség nyílik a motor extrém alacsonyan történő elhelyezésére, amely így alacsony tömegközéppontot eredményez. A szivattyú pedig minden körülmények között – még az R8 esetében teljesíthető 1.5 G oldalgyorsulás során is – biztosítja a megfelelő kenőolaj-ellátást. Mindkét motort benzines részecskeszűrővel szerelik.
Borotvaéles pontosság: a felfüggesztés
A felfüggesztésen végrehajtott módosítások még nagyobb stabilitást és pontosságot kínálnak a vezető számára. A vezető támogatását mind az opcionálisan elérhető dinamikus kormányzásnál, mind az elektromechanikus szervokormány esetében tovább finomították, így az útról érkező visszajelzések a teljes sebességtartományban még pontosabbak lettek.
A választott motortól függően három további – száraz, nedves illetve havas úthoz alkalmazkodó – programot is választhatunk a performance profilon belül a már jól ismert Audi drive select rendszer segítségével. Itt a rendszer a legfontosabb dinamikai paramétereket az út súrlódási együtthatójához igazítja hozzá. A továbbfejlesztett elektronikus menetstabilizáló rendszernek (ESC) és a csúcskategóriát képviselő fékeknek köszönhetően a modellnek 1,5 méterrel csökkent a fékútja a 100 km/óra sebességről álló helyzetre történő fékezés során. 200 km/óra sebességről pedig akár 5 méterrel is rövidülhet a fékút, de mindkét esetben természetesen ez a külső körülményeken is múlik.
Az új Audi R8 gyárilag 19 col peremátmérőjű kerekekkel érkezik. Az ultrakönnyű, 20 colos fényes könnyűfém felnivel szerelt kerekekkel még precízebbé válik az autó kezelhetősége. Az öt V-küllőt formázó keréktárcsák az új nyári és sport gumikkal az opcionálisan választható tételek sorát bővítik. A hagyományos acél féktárcsák mellett extraként az Audi kerámia tárcsákat is kínál a modellhez. Az orr részen található stabilizátor opcionálisan CFRP szénszálas anyagból és alumíniumból is kérhető, ezzel közel két kilogrammal válik könnyebbé az autó.
Feszesebb és feltűnőbb formaterv
Az új R8 frissített karaktere már ránézésre egyértelműen tetten érhető. A Singleframe hűtőrács szélesebb és laposabb megjelenést kapott, a nagyméretű légbeömlőket széles sávokkal határolták. A motorháztető és a hűtőrács közötti lapos bemetszések a márka ikonjával, az Audi Ur-quattro modellel való rokonságot idézik. A feltűnően alul helyet kapó szellőző rács szélesebb lett és a felfelé megnövelt diffúzornak ad határozott keretet. Mindezek az Audi R8 sportos karakterét erősítik. A motortérben a légszűrő egy új, három részes takarólemez alatt kap helyet, ennek anyaga lehet műanyag vagy akár szénszálas is.
Az R8 vásárlók a választott motortól függően akár három külső csomagból is választhatnak. Ezekben számos kiegészítővel módosíthatják az első lökhárítót, az oldalsó küszöböket és a diffúzort. Opcionálisan lehetséges az Audi négy karikáját és a további jelvényeket fényes fekete színben is rendelni. A rendelhető színek listájára két új metálfény is felkerült, így az ügyfelek mostantól a Kemora szürke és az Ascari kék színeket is választhatják. Az Audi exclusive programnak köszönhetően lehetőség nyílik személyre szabni az Audi R8 számos külső és belső elemét.
Az új R8 modellek Németországban és a többi európai piacon 2019. első negyedévében érkeznek a kereskedésekbe. Az értékesítés 2019. elején indul majd.