Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán

November derekán mutatja be a Corolla család harmadik tagját a Toyota. Összefoglaljuk, amit a lépcsőshátú modellről előzetesen tudni lehet.

A Toyotaidén márciusban mutatta be – akkor még Auris néven – azújgenerációs Corolla ferdehátú kivitelét. Az ötajtóstszeptemberben követte a változatlanul Touring Sports néven futókombi, gigantikus csomagtartóval (598 liter) és hat centivelhosszabb, 2,7 méteres tengelytávval; november 16-án pedig érkezik a szedán, amiről egyelőre semmi hivatalos információnk nincs.

A Corolla család három tagja három jól elkülönülő ügyfélcsoportot kell, hogy meghódítson. Ez három egyedi hangvételt és arculatot jelent: csak így lehet létjogosultsága a hamarosan érkező szedánnak, a globális autóipar egyik leginkább „veszélyeztetett fajának”, amelyet éppen fő életteréről, a flottavásárlók piacáról szorítanak ki a szabadidőjárművek. A lépcsőshátú Corolla azonban mindmáig megőrizte jelentőségét a Toyota kínálatában: a kifutó modell forgalma legutóbb megközelítette a ferdehátú és kombi Auris modellek kombinált eladásainak a 45 százalékát1.

A fiatal,dinamikus vásárlóknak szánt ötajtós, és a családosokraoptimalizált kombi mellett egy disztingváltabb vevőkört szólítmeg a limuzin. Ugyanakkor a Corolla modellek alapját adó GA-Cplatform eredendően dinamikus, sportos adottságainak fényébensokkal inkább progresszív, céltudatos eleganciáról van szó,mint puszta konzervativizmusról. Ha elfogadjuk, hogy a Corolla Sedankvázi prémium szerepet tölthet be a Toyota palettáján belül,azonos alapforma mellett (az oldalablak vonala a hivatalos gyárielőzetesből is látható módon megegyezik a másik kétmodellével) erőteljesebb díszítettségre, több krómra vagy akáregyedi hűtőmaszkra is számíthatunk. Hogy ez hogyan nézhet ki agyakorlatban, arról egy független spanyol grafikus, KleberSilva fantáziarajzai alapján alkothatunk képet.

Ugyanakkor Silva grafikáján a C-oszlop jóval vastagabb, mint amit a gyári skiccek ígérnek; a végleges Corolla Sedan vélhetően eleganciára váltja a ferdehátú dinamizmusát.

Mindezekalapján a modelltestvéreinél magasabbra pozícionált Corollalimuzin lehet a Toyota második típusa a Prius után, amelykizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el. A ferdehátúhoz ésa kombihoz kínált 1.8, illetve 2.0 literes hibrid egységekegyaránt jól harmonizálnának a Corolla Sedan koncepciójával;megfelelő hangolással és árképzéssel akár belépőmotorizációra sem lehet szükség mellettük. A korábbanfelmerült, különösen sportos Corolla verzió, ha megvalósul is,bizonyára nem négyajtós kivitelben ölt testet. Az ötajtós és aSports Touring kiviteleknél beharangozott, adaptív felfüggesztésmegfelelő hangolással helyet kaphat az elegáns hangvételűlépcsőshátúban; ugyanakkor a kifutó Auris kombihoz kínált,terepalkalmasságot imitáló Freestyle kivitel megjelenésére annakellenére sem számítunk, hogy az emelt hasú szedánok jó néhány,Európához közeli piacon népszerűnek mutatkoznak.

Ahivatalos teaser videó az alábbi linkről tölthető le:https://newsroom.toyota.eu/toyota-to-unveil-new-corolla-sedan/

Fotók: Toyota, Kleber Silva (fantáziarajz)

1 https://newsroom.toyota.eu/46-of-toyota-motor-europe-tme-sales-in-h1-are-self-charging-hybrid-electric-vehicles/