Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban múlt pénteken
Airbus A320 repülőgép-szimulátort, valamint plug-in hibrid és villamosmeghajtású járművek tanulmányozását segítő oktatólabort adtak át pénteken Budapesten a csepeli Kossuth Lajos Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnáziumban.
A Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrumhoz tartozó szakgimnázium az ország egyetlen középfokú repülőgép-karbantartókat képző intézménye. Az Airbus A320 szimulátor Magyarországon egyedülálló taneszköz, amely lehetővé teszi a repülőgép szerelő és a repülőgép műszerész szakképzésben korszerű, a valódival megegyező műszerezettségű pilótafülke oktatási célú használatát.
Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára az átadón kiemelte: a tanműhelyek fejlesztésének célja, hogy minőségi munkaerőt biztosítsanak a gazdaságnak. Emlékeztetett arra, hogy az elindított iskolafejlesztési programban megújul a 44 szakképzési centrum, a szakképző intézmények képzési szerkezetét összehangolják a technológiai változásokkal, valamint a gazdaság igényeivel.
A helyettes államtitkár kitért arra, a gazdaság elvárásainak csak úgy lehet eleget tenni, ha naprakész tartalommal töltik fel a szakképzést. A tartalom modernizálását segíti a közelmúltban létrehozott Szakképzési Innovációs Tanács.
A szakképzésben elindult az infrastruktúra- és a tartalmi fejlesztés, valamint a duális képzés erősítése – jelezte.
Az átadott eszközökről elmondta azt is, hogy a fejlesztést gyakorlatilag a szakképzési centrum gazdálkodta ki, ami mutatja, hogy a centrum jól szolgálja a szakképzés működését.
Pölöskei Gáborné hangsúlyozta: a szakgimnáziumok a gimnáziumok alternatívái, érdemes szakgimnáziumot választani azoknak, akik mérnökök szeretnének lenni. Ezekben az intézményekben olyan megalapozott tudáshoz jutnak, ami nemcsak azt teszi lehetővé, hogy bejussanak az egyetemre, hanem azt is, hogy sokkal könnyebben elvégezzék – tette hozzá.
A helyettes államtitkár alapvetőnek nevezte, hogy korszerű módszerekkel korszerű digitális tudást kapjanak a gyerekek; ehhez elkerülhetetlen egyebek mellett az eszközök és a tanárok tudásának fejlesztése, valamint a kapcsolatok szorosabbra fűzése az iskolák és a vállalatok között – mondta.
Horváth Béla, a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum főigazgatója elmondta: az elmúlt két évben a centrum 13 tagintézményében folyamatosak voltak a fejlesztések.