Ötödik egymást követő évben dönti meg saját eladásait a Lexus
2018-ben a Lexus 76.188 autót értékesített Európában, ami rekordszintű eredménynek számít a márka számára a régióban. Mindez annak fényében még szembeötlőbb, ha tudjuk, hogy a világ legzöldebbjének tartott japán luxusautó márka az elmúlt 5 évben 76%-al növelte európai eladásait, és jó úton jár afelé, hogy 2020-ra 100.000 autót értékesítsen a kontinensen. A Nyugat- és Közép-Európában értékesített Lexus-modellek 95%-a (Magyarorságon 96%) öntöltő hibrid volt. A legnagyobb növekedést produkáló Lexus modellek Európában az LS, az LC és az NX voltak, de az RX és a CT népszerűsége is töretlen.
2018-ban a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autóiról ismert Lexus immár az ötödik egymást követő évben növelte értékesítési eredményét az európai piacokon. A márka mindössze öt év leforgása alatt 76 százalékkal gyarapította eladásait Európában (a keleti piacokat is hozzászámítva*), ahol 2018-ben 76.188 autót értékesített (2 százalékkal többet, mint 2017-ben).
A Lexus zászlóshajó-modelljei, az LS és az LC kiemelkedő eredményt értek el 2018-ban. A 2017 decemberében bemutatott új generációs LS eladásai 552 százalékkal, 1.075 darabra nőttek, míg az LC luxuskupé 17 százalékos növekedést és 689 darabos értékesítést könyvelhetett el. Tavaly is a Lexus közepes méretű SUV-ja, az NX bizonyult bestsellernek Európában, ahol 29.508 darab talált gazdára a modellből (2017-hez képest +6%), amelynek megújított változata 2017-ben jelent meg a márkakereskedésekben. Az értékesítési listán az RX nagyméretű SUV lett a második 18.847 darabbal, vagyis a 2015-ben bemutatott modellgeneráció sikere továbbra is töretlen, sőt az autó népszerűségét tovább növelte a 2018-ban színre lépett új, hétüléses RX L. A 2017-es modellfrissítés hatására a CT kompakt ferdehátú is remek teljesítményt nyújtott 2018-ban, hiszen 3 százalékos növekedést, azaz 9.131 darabos értékesítési eredményt ért el. Európában 45.675 öntöltő hibrid Lexus kelt el 2018-ban, ami minden idők legjobb eredménye, vagyis a Lexus továbbra is az elektromos hajtás trendjének éllovasa a régióban. Nyugat- és Közép-Európában a Lexus-vásárlók 95 százaléka hibrid hajtású autót választott.
„Úgy véljük, hogy két új, nagyon fontos modellünk, a Lexus ES szedán és az UX kompakt crossover bevezetésével értékesítéseink lendülete 2019-ben is töretlen marad, s így jó úton vagyunk afelé, hogy elérjük célkitűzésünket, vagyis 2020-ra 100.000 autót értékesítsünk Európában. ” – avat be Pascal Ruch, a Lexus európai vezetője.
*A Lexus Europe értékesítési eredményeibe a következő piacok számítanak bele: az Európai Unió országai, Norvégia, Izland, Svájc, valamint a következő keleti piacok: Oroszország, Ukrajna, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael.