Genfben mutatkozik be a Toyota GR Supra GT4 tanulmányautó (Fotókkal, videókkal)
A 2019-es Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a vadonatúj Toyota GR Supra GT4 tanulmányautó, amelyek úgy terveztek és fejlesztettek, hogy tökéletesen megfeleljen a nemzetközi GT4 versenyszabályoknak. A Toyota GR Supra GT4 tanulmány célja, hogy bemutassa, hogyan szolgálhat az új Supra megfizethető és versenyképes alapként a privát versenyzők számára.
A Toyota március 5-én, a 2019-es Genfi Autószalonon rendezi meg az új GR Supra GT4 tanulmányautó világpremierjét. Ez a formai és műszaki tanulmány azt villantja fel, hogyan fejleszthető a nemrégiben bemutatott, ötödik generációs Supra sportkocsi-legenda egy vérbeli versenygéppé a nemzetközi GT4 futamokhoz, elérhető és megfizethető alternatívaként a privát versenyzők és a kisebb csapatok számára, ahogyan az már több sikeres Toyota-modell esetében (így például a GT86 esetében) is bevált.
Az országúti használatra szánt Toyota GR Supra számos olyan értéket hordoz, amelyek ígéretes alapnak számíthatnak a GT4 futamok világában; ilyen például az autó tökéletes tömegelosztása, kétüléses kabinja, rendkívül merev és könnyű karosszériája, hátsókerékhajtása és kifejezetten alacsony súlypontja. A rövid tengelytávolság és a széles nyomtáv kombinációja éppen az ideális 1,55 arányt, vagyis az ‘arany középutat’ adja ki a remek menetstabilitáshoz és fordulékonysághoz. Mindezek értékes tulajdonságnak számítanak egy olyan versenysorozatban, ahol a szabályok teljesítmény-számításokat is tartalmaznak, hozzáigazítva az autó tömegét a motor teljesítményéhez. A TOYOTA GAZOO Racing által kifejlesztett tanulmányautón már első pillantásra látható, hogy alapjául a Supra szolgált. A tervezők megtartották az országúti változat mélyen ülő, erőteljes kiállását, de karosszériáját hosszabbra és alacsonyabbra formálták. Egy speciális kialakítású első diffúzor és egy hátsó légterelő szárny simítja ki a GR Supra GT4 körül a légáramlatokat, csökkentve a légellenállást és növelve a leszorító erőt. Mindkét elem természetes kender- és len-alapú kompozitból készül, mert ez környezettudatosabb megoldás a hagyományos karbonszálas szerkezetéknél. A Supra eredeti könnyűfém keréktárcsáit OZ 11 x 18 colos versenykerekekre cserélték a tervezők.
A MacPherson első rugóstagot és a multilink hátsó futóművet megtartották, de mindezt versenyhangolású rugókkal, lengéscsillapítókkal és kanyarstabilizátorokkal egészítették ki. A versenypályákra jellemző sebességtartományokban is magabiztos lassításról nagy teljesítményű Brembo fékek gondoskodnak. A GR Supra GT4 tanulmányautó gépházában továbbra is az eredeti 3,0 literes, soros hathengeres, kettős megfúvású turbótöltővel erősített motor található, amelyhez automata sebességváltó kapcsolódik. A blokk teljesítményét egy motorsport-szintű vezérlőegység és egyedi kábelezés növeli. A gépészeti változások közt fontos még megemlíteni a motorsport-specifikációjú kihajtást és részlegesen önzáró differenciálművet is. A lecsupaszított utastérbe szilárd bukókeretet, FIA-szabványú tűzoltókészüléket és OMP versenyüléseket szereltek. A tanulmányautót motorsport-specifikus üzemanyag-tartály és gyorstankoló rendszer egészíti ki.
A GT4 a világ egyik leggyorsabban növekvő motorsport-kategóriája, amely egyre több nemzeti és regionális futammal bővül Európában, Észak-Amerikában, Ázsiában és Óceániában. A 2006-ban alapított és a FIA által felügyelt futamsorozatot arra találták ki, hogy a profik és az amatőrök számára egyaránt megfizethető versenyzési lehetőségeket biztosítson, és lépcsőként szolgáljon a GT3 kategóriába való továbblépéshez. A TOYOTA GAZOO Racing kiértékeli majd a Supra GT4 tanulmányautó potenciális vásárlóinak reakcióit és érdeklődését, mielőtt döntés születne az autó további fejlesztéséről.
A Toyota GR Supra GT4 tanulmányautó műszaki adatai:
Karosszéria | |
Hosszúság | 4.460 mm |
Szélesség | 1.855 mm |
Magasság | 1.250 mm |
Tömeg | Pillanatnyilag nem nyilvános adat |
Konstrukció | Acél karosszéria nagy szilárdságú bukókerettel |
Első diffúzor | Természetes alapanyagú kompozit |
Hátsó légterelő szárny | Természetes alapanyagú kompozit |
Üzemanyagtartály | Motorsport-specifikációjú tartály, gyorstankoló rendszerrel |
Vezetőülés | FIA-szabványú OMP versenyautó-ülés |
Motor és erőátvitel | |
Típus | Soros hathengeres, kettős megfúvású turbótöltővel |
Lökettérfogat | 2.998 cm3 |
Max. teljesítmény | Pillanatnyilag nem nyilvános adat |
Max. forgatónyomaték | Pillanatnyilag nem nyilvános adat |
Sebességváltó | Automata egység, hátsókerékhajtás |
Differenciálmű | Motorsport-specifikációjú, részlegesen önzáró |
Kihajtás | Motorsport-specifikációjú |
Futómű, kormánymű és fékek | |
Első futómű | MacPherson rugóstag |
Hátsó futómű | Multilink |
Csavarrugók, lengéscsillapítók, kanyarstabilizátorok | Motorsport-specifikációjú |
Kormánymű | Elektrohidraulikus rásegítésű, fogasléces |
Fékek | Brembo versenyfékek |
Keréktárcsák | OZ 11 x 18 colos |