Szabó Krisztián: „Idén megnyerem a ralikrossz világbajnokságot!”
A legnagyobbak közt folytatja a magyar pilóta
Szabó Krisztián, ralikrossz versenyző, kétszeres Super 1600-as ralikrossz Európa-bajnok egyedüli magyarként indul teljes szezonban a ralikrossz-világbajnokságon az EKS színeiben. Szabó Krisztián 2019. áprilisában az Abu Dhabi versenyen debütál és nem titkolt célja, hogy győzni megy a világversenyre.
2019. március 3-án, Szabó Krisztián, ralikrossz autóversenyzőnk bejelentette, hogy a ralikrossz- világbajnokságon folytatja 2019-ben a versenyzést, melyet az IMG a ralikrossz Európa- és Világbajnokság hivatalos szervezője is megerősített oldalán. Így a kétszeres Super 1600-as ralikrossz Európa-bajnok, Krisztián eddigi pályafutása legfontosabb szezonjára készül. A versenyző egyedüli magyarként lesz állandó részvevője idén egy, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által szervezett világbajnokságnak.
Krisztián a sikeres tavalyi Supercar bemutatkozása után még nagyobb lehetőséget kapott Mattias Ekström csapatától, az EKS-től. A világbajnokság megváltozott erőviszonyaiból kiindulva újoncként is az első helyet célozza meg.
A sikereit korábban ralikrossz elsőkerék-hajtású Super 1600 kategóriájában elérő – 2016-ban és 2017-ben FIA Európa-bajnoki címet szerző – Szabó Krisztián 2018-ban váltott: ekkor kezdett versenyezni a Supercar kategóriában, melynek összkerékhajtású, kétliteres turbómotoros autói a világbajnokság mezőnyét is alkotják. A 26 éves magyar versenyző tavaly két Európa-bajnoki futamon indult el a csúcskategóriában, a korábbi világbajnok csapattal. Szabó Krisztiántól őrületes versenyt láthattunk tavaly ezeken a futamokon, a pilóta kiemelkedő teljesítményt nyújtott.
A sikeres együttműködésnek köszönhető, hogy Krisztián 2019-ben ismét az EKS csapat tagjaként már ralikrossz-világbajnokságon szerepel a 2018-as Audi S1 Supercarral, a tavalyi gyári technikával, a szezon mind a tíz fordulójában négy kontinensen száguldhat végig.
Már most számos elismert és tapasztalt ralikrosszversenyző jelentette be részvételét a versenyen.
„Amióta elkezdtem ralikrosszozni, a vágyam az volt, hogy egy napon a világbajnokságon versenyezzek” – mondta el Szabó Krisztián. „Ráadásul a csapatbajnokság tavalyi második csapatában leszek, Ekström áll majd mögöttem, aki bejelentette, hogy idén nem versenyez a bajnokságban állandó résztvevőként, így több ideje jut a csapat vezetésére. Már a tavalyi Eb-versenyeken megszeretett, és rögtön az egyik pilótajelöltje lettem erre az évre. Az EKS összetartó csapat, márciusban együtt készülünk fel, mielőtt áprilisban elkezdődik a szezon. Nagyon várom, hogy végre a világbajnokságon versenyezhessek. Lesznek ismerős pályák, ahol sokat mentem az Európa-bajnokságon, de több új is: rögtön a szezonnyitó Abu Dhabiban, aztán a belgiumi Spa, ahol a vonalvezetésbe az Eau Rouge is bekerül. Kanadába és Dél-Afrikába is utazunk, ami szintén izgalmas kihívás lesz, mivel az elmúlt pár évben nem versenyeztem Európán kívül.”
Mattias Ekström, aki a tavalyi szezon végén személyes videóüzenetben mondta el a sajtónak, hogy a következő Supercar Rallycross Európa-bajnokot látja Szabó Krisztiánban így nyilatkozott: „Szerettem volna Krisszel idén is együtt dolgozni, a tavalyi eredményei alapján nagyon szép jövőt jósolok neki. A 2019-es évre átalakult a ralikrossz- világbajnokságon a mezőny szerkezete, úgy gondolom Krisznek nagy esélye van ebben az évben itt a legjobbak között lenni, sőt, nyerni. Éppen ezért javasoltam neki, hogy ne az Eb-n, hanem a Világbajnokságon induljon. Csapatfőnökként fogom segíteni a munkáját, a tavalyi év pilóta élményei még nagyon élénkek bennem, úgy gondolom ezt is hasznosan tudjuk felhasználni az EKS idei szereplésénél. Krisztián szerintem nagyon sok embernek fog meglepetést okozni, akik nem tudják, hogy mire képes.”
2019-ben a világbajnokságon történt változások, a gyári támogatott csapatok és a korábbi világbajnokok távozása miatt jelentősen átalakul a mezőny szerkezete. Nincsenek kiemelkedő esélyesek, ezért Krisz újonc létére nagy célt tűzött ki maga elé:
„Nyerni megyek a világbajnokságra. A lehető legjobb időben érkezek, mivel kiszálltak a gyárak, így kiegyenlítettebbé válik a verseny. Eddig nem volt sok esélye annak a versenyzőnek, aki nem gyári csapatban szerepelt, oda pedig nagyon nehéz volt bekerülni. Most mindenki nagyobb eséllyel indul, köztük én is, különösen, hogy a tavalyi második helyezett csapat és autó áll mögöttem. A háttér tehát adott, a világbajnok csapat, Ekström szakmai támogatása, és felkészültnek is érzem magam. Az egész világbajnokságon átívelő célom, hogy a lehető legtöbb versenyen az első háromban végezzek és ha ez sikerül, akkor a dobogós helyezés biztosan összejön év végére. Most vagy soha lehetőségként tekintek erre az évre, és világbajnoki célokkal vágok neki a szezonnak.”