Habsburg Ferdinánd sikeresen mutatkozott be a DTM-ben
Habsburg Ferdinánd az elmúlt hétvégén a németországi Hockenheimringen debütált a DTM-ben (Német Túraautó-bajnokság). A 21 éves újoncot lenyűgözte az R-Motorsport versenyképessége az új Aston Martin Vantage DTM autókkal, és sikerült megvillantania a benne rejlő potenciált is.
Habsburg, aki nemcsak a DTM-ben mutatkozott be a hétvégén, de egyben ez volt élete első túraautó-versenye is, tisztában volt azzal, hogy nagyon rövid idő alatt kell rengeteg dolgot elsajátítania. A formaautós tehetség az FIA Formula 3-as Európa Bajnokságból egyenesen a világ legversenyképesebb túraautó-sorozatába lépett előre, így a szezon első hétvégéjén az volt a fő célkitűzés számára, hogy sikerüljön felvennie a tempót.
“A pénteki szabadedzéseket követően meg voltam elégedve a teljesítményemmel – mondta el az AVL Racing által támogatott versenyző. “Persze, sokat kell még tanulnom, de ez senki számára nem jelent újdonságot. A lényeg, hogy hallgassak a tapasztalt csapattársaimra, és sikerüljön megbirkóznom minden idők legerősebb DTM-autójával. „
Habsburg csapattársai a svájci székhelyű R-Motorsportnál a korábbi DTM bajnok Paul Di Resta (GBR), a Mercedes AMG korábbi gyári versenyzője Dani Juncadella (ESP) és a Red Bull Racing F1-es csapat tesztpilótája Jake Dennis (GBR). Mind a négy pilóta azonos Aston Martin DTM autókkal versenyez, melyek a 2019-es szezon szabályainak értelmében négy hengeres, közel 640 lóerő leadására képes turbómotorokkal vannak felszerelve.
“Az autó nem hasonlít semmihez amit eddig vezettem, így tényleg az alapoktól kellett kezdenem. Ami igazán lenyűgözött, az a magas fokú felkészültség, amivel az R-Motorsport nekivágott a szezonnak. Annak ellenére, hogy csak tavaly év végén kezdték el az autók tervezését és építését, itt Hockenheimben mégis mind a négy versenygéppel pályára tudtunk gurulni.”
A pénteki erős kezdést követően az időmérőn és az első futamon a kedvezőtlen időjárási viszonyok, illetve olajfolyás hátráltatta az előrehaladást, de Habsburg nem hagyta el magát. A vasárnap reggeli második időmérő edzésen a négy Aston Martin Vantage DTM autó közül a harmadik helyen végzett .
“A második időmérő edzés sokkal jobb volt- főleg a száraz időjárási körülmények miatt- végre úgy éreztem, van esélyem előrelépni. Természetesen több van az autóban, de az első száraz időmérőmön örültem, hogy nem én leszek a rajtrács legvégén, és nem én voltam a leglassabb a csapaton belül.”
A második futam volt az, ahol a szerény újonc ténylegesen is előre tudott lépni, és megvillanthatta a benne rejlő potenciált, hogy mi is várható tőle az előttünk álló szezonban. A 17. rajtkockából indulva kiváló versenyt futott, és végül 36 kört követően a 13. helyen intette le a kockás zászló
“Élveztem a pozícióharcokat és az előzéseket,” folytatta. “Tényleg úgy éreztem, hogy kezdem megérteni az autót, és alig várom már hogy újra vezethessem, és még többet tanulhassak. A DTM autókat nehéz megszelidíteni, és rendkívül versenyképes a mezőny, de úgy vélem fantasztikus szezon előtt állunk. Egyszerűen lenyűgöznek az R-Motorsportnál tapasztaltak, és tudom, hogy a csapat hamarosan a dobogón ünnepelhet majd. Az én következő célom egy top 10-es helyezés, hogy bezsebelhessek néhány pontot.”
Habsburg legközelebb a DTM 2. Fordulójának otthont adó belgiumi Zolderben versenyez majd, május 17-19 között