Már kapható a legsportosabb Toyota Hilux
A napokban hivatalosan is megjelent a piacon a fél évvel ezelőtt beharangozott Hilux GR Sport, a Toyota sportrészlegének eddigi legérdekesebb alkotása. Nem lehet rajta nem észrevenni a Dakar-győztes versenyautó hatását.
Rali-világbajnoki színvilág, sportos igénybevételre méretezett futómű és részletekbe menő, gondos kidolgozottság jellemzi a Toyota 177 lóerős terep-sportautóját.
Sok minden történt azóta a Toyota – pontosabban a márka nemzetközi sportrészlege, a Gazoo Racing – háza táján, hogy tavaly ősszel bemutatkozott a Hilux GR Sport koncepció. 2018-ban, 19 évvel a Corolla WRC bajnoki címe után a Toyota Yaris WRC megnyerte a rali-világbajnokságot. Ez azonban csak a kezdet volt, hiszen az idei év első napjaiban újabb ralibajnokot avatott a Gazoo Racing: a Toyota Hiluxszal versenyző Nászer El-Attija és Matthieu Baumel 2018-as ezüstérmük után a dobogó legfelső fokára állhattak a Dakar ralin. A kettős világsiker után nem csoda, hogy a Toyota szabad utat engedett az utcai Hilux eddigi legizgalmasabb kiadásának, és limitált szériában kereskedelmi forgalomba hozta a
Hilux GR Sportot.
A világ legnagyobb számban értékesített, globálisan forgalmazott pickupja (a 140 országban értékesített Hiluxból 2018 során közel 550 ezer darabot adtak el világszerte) nyilvánvaló optikai átalakításokon esett át. A fekete méhsejt-rácsozatú hűtőmaszk és az azt díszítő, hatalmas, ezüstszínű Toyota felirat egyaránt a Dakar versenyautó stílusát követi. A Gazoo Racing harci színeihez igazodva háromféle kivitelben, piros, fehér vagy fekete fényezéssel rendelhető autó minden változata fekete motorházfedelet kap, újabb utalásként a motorsport-gyökerekre. A többszörös győztes motorsportrészleg neve, illetve logója díszíti a hátfalat és a plató oldalát, a küszöböt és az utastér számtalan pontját, a fejtámláktól a motorindító gombon át a padlókonzolon elhelyezett, sorszámozott plakettig.
Senki nem hibáztatta volna a Toyotát, ha a Gazoo Racing csupán arculatát adja a Hiluxhoz, a versenymérnökök azonban a futóművet is átalakították: az egyedi rajzolatú, 17 colos keréktárcsákon feszülő terepabroncsokat feszesebb lengéscsillapítók és a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztéshez társított keményebb első rugók igyekeznek a talajon tartani. Nemcsak vertikális kihívások várnak azonban a négy hajtott kerékre, hiszen a 177 lóerős, 2.8 literes dízelmotor 450 Nm nyomatékcsúcsával is meg kell küzdeniük. Gombnyomásra szelídíthető a hajtáslánc, a visszafogottabb erőkifejtés egyben csekélyebb üzemanyag-fogyasztással is jár, míg ha a „Dakar-üzemmódot” választjuk, éles gázreakciók és telt nyomatékgörbe (a nyomatéki csúcs 1600 és 2400/perc között érhető el) gondoskodnak a homokdűnékhez és kősivatagokhoz illő menetdinamikáról.
A limitált kiadású Hilux GR Sport persze nemcsak a Gazoo Racing, hanem a Toyota alkotása is, így a márka új utasvédelmi filozófiájával összhangban olyan, előremutató biztonsági funkciókat kínál, mint a személyautókhoz kifejlesztett járműstabilitás-szabályozás (VSA) vagy a 3,5 tonnás vontatókapacitás maximális kihasználását támogató utánfutó-stabilizáló rendszer.
Fotók: Toyota