Györfi Alen dobogós helyekkel tette le a névjegyét Daytonában
Györfi Alen számára igencsak jól folytatódott motoros pályafutása az Egyesült Államokban. A Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka ugyanis a Daytonában rendezett versenyhétvégén mind a hosszútávú, mind pedig a sprintviadalon is dobogóra állhatott a közel 30 fős mezőnyben, ráadásul mindkétszer a mezőny végéről kellett elrajtolnia.
A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen és a menedzsmentje még szeptember elején úgy döntött, kiszáll a Supersport vb-ről, és az Egyesült Államokban fog versenyezni. Az első futamra éppen Daytonában került sor az elmúlt hétvégén, ám arra sem a korábbi Európa-bajnok, se a csapata nem számított, hogy mindez nem lesz egyszerű. Ugyanis a Yamahát kiszállító cég elkevert egy a vámnál szükséges papírt, így a motort csak pénteken késő este vehette át Alen. A szervezők megengedték, hogy mindössze egy edzéssel a háta mögött rajthoz álljon, ám valamennyi futamon a mezőny végéről vághatott neki a viadalnak.
Ám ez sem hátráltatta abban, hogy mind a hosszútávú, 40 körös, mind pedig a 5 körös sprintversenyeken ne érjen el bravúros eredményeket. Előbb szombaton, az endurance futamon kígyózott át a teljes mezőnyön, és a verseny második leggyorsabb körét teljesítve végül a harmadik helyen végzett a közel 30 fős mezőnyben, ahol többek között olyanok indultak, mint a későbbi győztes olasz Simone Corsi. Vasárnap már két szabadedzést is tudott teljesíteni, így mindkét sprintfutamon megjavította az addigi legjobb köridejét, és amíg az első versenyen épphogy lecsúszott a dobogóról, addig a másodikon éppen Corsit megelőzve lett harmadik, azaz bemutatkozásként rögtön kétszer is a pódiumon ünnepelhetett. A mostani eredmények egyrészt a további versenyekre, illetve a jövő márciusi legendás Daytona 200-ra is jó alapot ad, ráadásul mindhárom futamon Alen volt a legjobb dunlopos motoros.
Györfi Alen motorversenyző: „Nem titok, volt olyan pillanat, amikor a papírok hiánya miatt azt hittem, nem is tudok majd rajthoz állni. Aztán amikor végre minden rendben volt, akkor megtudtam, hogy szinte edzés nélkül, csak a mezőny végéről rajtolva vághatok majd neki mindhárom futamnak. A márciusi beállításokat a szombati hosszútávú versenyen folyamatosan finomítottuk, és ennek eredményeképpen a leintéskor már a harmadik helyen száguldottam úgy, hogy enyém lett a második legjobb köridő, és ami még ennél is fontosabb, hogy végig konstans köröket tudtam teljesíteni. A mezőny erejét jól mutatja, hogy például rajthoz állt az a Simone Corsi is, aki annak idején a Moto3-ban vb-összetett második volt, és a Moto2-ben is több alkalommal dobogóra állhatott. A vasárnapi sprintversenyek előtt alaposan kihasználtuk a két szabadedzés adta lehetőségeket, így a Yamaha beállításai még jobbak lettek, aminek köszönhetően nemcsak, hogy mindkét viadalon képes voltam megjavítani a korábbi legjobb köridőmet, de az első viadalon negyedikként zártam, míg a második versenyen éppen Corsit megelőzve a harmadik lettem. A remek bemutatkozásomnak hála, mostantól a Dunlop által támogatott versenyzőként folytathatom az amerikai pályafutásomat, és így sokkal nyugodtabban készülhetek a jövő márciusi Daytona 200-ra, ahol a legjobb ötben szeretnék végezni. Külön köszönettel tartozom a csapatomon kívül azoknak a kint élő magyaroknak – Halász Antalnak, Horváth Gábornak, Paulik Istvánnak, Szabó Zsoltnak és Nemes Zoltánnak – akik ehhez a lehetőséghez segítséget nyújtottak.”