Hazánkba is megérkezett a DS 3 Crossback E-Tense
⦁ Már Magyarországon is elérhető a DS 3 CROSSBACK E-TENSE, az első 100%-ban elektromos B kategóriás prémium SUV. Az elérhető maximális 1,5 millió Ft-os támogatással az elektromos modell kezdő ára 10 990 000 Ft.
⦁ A többféle meghajtással társítható platformra épült DS 3 CROSSBACK E-TENSE-t ugyanaz a kifinomultság és kivételes kényelem jellemzi, mint a többi DS Automobiles modellt, mi több, a 2019-es Formula-E-győztes E-TENSE elektromos technológia előnyeivel is rendelkezik.
⦁ A 100 kW-os motorral és 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt DS 3 CROSSBACK E-TENSE WLTP szabvány szerint mért hatótávolsága 320 km (NEDC szerint 430 km). A jármű 100 kW-os töltőoszlopról 30 perc alatt 80%-ig feltölthető.
Az energetikai átállás elkötelezett híveként a DS Automobiles már 2015-ös megalakulásakor, majd rögtön ezután a Formula-E bajnokságon való indulásával is egyértelművé tette elhivatottságát az alternatív energiák használata terén. A villamosítás a DS Automobiles stratégiájának központi eleme.
„A villamosítás hatékony válasz a jelen kihívásaira. A villamos modellek sajátossága a fékezéskor történő energia-visszatermelés, amelynek köszönhetően energiahatékonyság szempontjából messze felülmúlják a belső égésű motorral rendelkező hagyományos járműveket. A legkisebb gyorsításkor is rendelkezésre álló nyomaték és a csendes működés jóvoltából egyedülálló vezetési élményt nyújtanak. Végül, de nem utolsósorban – a hagyományos járművekkel ellentétben – megfelelnek a városközpontokba való behajtás feltételeinek. Hogy ügyfeleink továbbra is szabadon mozoghassanak és ne kelljen lemondaniuk arról az örömről, amelyet egy DS vezetése nyújt, a DS 3 CROSSBACK E-TENSE modellel az élen létrehoztuk elektromos kínálatunkat.”
Yves Bonnefont, DS Automobiles
A legújabb jogszabályokat is figyelembe a 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 (300 lóerős plug-in hibrid modell ZEV üzemmódban 58 km hatótávval) modellel valóra vált az ígéret és megszületett a márka elektromos modellcsaládja, melyet a DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne Formula-E győzelme is megerősített.
2020-ra minden autóipari konszernnek el kell érnie, hogy Európában forgalmazott gépjárművei 95%-ának átlag 95 g/km körül legyen a CO2-kibocsátása (a forgalmazott modellek tömegével arányos NEDC-adat). Minden tisztán elektromos vagy plug-in hibrid (PHEV) modell értékesítése, valamint a valós használati körülmények között mért CO2-kibocsátás csökkentését célzó újítások után ún. „szuperkredit” jár majd. Ha nem sikerül teljesíteni a kitűzött célt, gépjárművenként 95 euró/g/km bírságot kell fizetni. Latin-Amerikában, Kínában és más ázsiai országokban is hasonló törvények életbelépése várható.
A 2019-ben piacra került, immár itthon is elérhető DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első tisztán elektromos B kategóriás prémium SUV. A korábbi megoldásokkal ellentétben a DS 3 CROSSBACK E-TENSE olyan platformra épült, amelyik belső égésű motorral és villanymotor + akkumulátorral társítva is egyformán hatékony. Ez a konfiguráció új fejezetet nyit az autóiparban: elfelejthetjük a nem megfelelő platformra épített villanyautókat, ahol az akkumulátor beépítését a helykínálat vagy a csomagtartó sínyli meg, és a kezdetleges kivitelezés és spártai kényelem jellemezte tisztán elektromos járművektől is fényévek választanak el.
A DS 3 CROSSBACK E-TENSE a márka tudásának legjavát kamatoztatja, és a csúcstechnológiát kifinomultsággal ötvözi. A műszaki újdonságok mellett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE rendkívül jól szigetelt utasteret, nagy sűrűségű habszivacsmagot tartalmazó üléseket, nemes anyagokat és fokozott kényelmet kínál. A finom részletek közé tartozik az exkluzív „Art Leather” nappabőr kárpit, mely OPERA belső kivitel esetén az óraszíj mintázatú üléseket borítja, valamint a látványos gyöngyszemöltéses díszvarrás és a „Clous de Paris” gillos minta. A RIVOLI inspirációhoz kavicsszürke szemcsés bőr, a DS PERFORMANCE LINE kivitelhez pedig Alcantara® kárpitok tartoznak, így a legapróbb részletekre is érzékeny ügyfelek személyre szabási igényeit is sikerül kielégíteni.
A hangszigetelés egy elektromos járműben még nagyobb szerephez jut, hiszen motorzaj és vibráció hiányában jobban előtérbe kerülnek a külső zajok. Ezek kiküszöbölésére a DS 3 CROSSBACK E-TENSE több megoldást is alkalmaz, ilyenek a vastagabb ajtólemezek és ablaküvegek, valamint a zajszűrős szélvédő. Mindennek köszönhetően a DS 3 CROSSBACK elektromos változatának hangszigetelés szempontjából a kategóriában nincs párja. Az utasok így maximálisan kiélvezhetik a DS LOUNGE hatást.
A kategóriában legnagyobb, 10” képernyő alatt gyémánt alakban helyezkednek el az érintésre működő vezérlők és a középső szellőzők. A képernyőről a legfontosabb kezelőszervek és a vezetéssegítő funkciók érhetők el. A hőszivattyú, az abroncsnyomás-érzékelő, a fékerőelosztóval párosult ABS, az ESP, a sávtartó asszisztens, a visszagurulás-gátló, a hátsó parkolóradar, az automata légkondicionáló rendszer és a bőrbevonatú kormány, akárcsak a nyolc légszák és a süllyesztett ajtókilincsek kiviteli szinttől függetlenül a szériafelszereltség részét képezik.
A magasabb kiviteli szintű változatokon valamennyi legújabb generációs technológiai innováció elérhető, úgymint a DS CONNECT BOX-szal kiegészülő DS CONNECT NAV, a DS MATRIX LED VISION intelligens fényszórók, illetve az ADML PROXIMITY funkció, amely a süllyesztett kilincsek kihajlásáról gondoskodik, amikor a kulccsal a gépjármű 1,5 méteres körzetén belül tartózkodunk. A DS 3 CROSSBACK elektromos változatának különleges ismertetőjegyei a selyemfényű krómmal bevont, antracitszürke DS Wings hűtőrács és az E-TENSE emblémák, de a hátsó lökhárító is egyedi. A modell kínálatában exkluzív 18’’ KYOTO könnyűfém keréktárcsák és egy új karosszériaárnyalat, a Cristal Pearl is szerepel.
Jól eltalált méreteinek köszönhetően a mindössze 4,12 m hosszú DS 3 CROSSBACK E-TENSE 5 teljes értékű ülőhelyet és 350 literes csomagtartót kínál.
A modellen háromféle vezetési üzemmód áll rendelkezésre: maximális hatótávolságot biztosító ECO, NORMÁL és extra nyomatékkal szolgáló SPORT. A vezető ráadásul kétféle energia-visszanyerési megoldás közül is választhat: a NORMÁL a belső égésű motorok viselkedését utánozza, a BRAKE pedig közel 1,3 m/s² lassulást produkál.
Az energia-visszanyerés terén szerzett Formula-E tapasztalatoknak köszönhetően, a hőszivattyú alkalmazásával, a hatékony fűtőrendszerrel és az akkumulátor optimális működési hőmérsékletének állandó biztosításával (hideg időben is) maximális – 320 km-es (WLTP) – hatótávolságot sikerült elérni (NEDC szerint mérve 430 km).
A 100%-ban elektromos meghajtású DS 3 CROSSBACK E-TENSE a prémium B-SUV kategóriában érdekelt valamennyi ügyfelet megszólítja. Becslések szerint Nyugat-Európában a B kategóriás járművel rendelkező vezetők napi átlag 40 km-t tesznek meg. Ez azt jelenti, hogy az esetek többségében elég hetente egyszer feltölteni az autót (az áprilisi gyártási hónaptól elérhető 11 kW-os fedélzeti töltővel otthoni csatlakozóról 5 órára van szükség a 100%-os töltésszint eléréséhez). Hosszabb utak alkalmával pedig a fedélzeti töltő segítségével 100 kW-os töltőoszlopról mindössze 30 perc alatt 80%-os akkumulátorkapacitás biztosítható, ami több mint 250 km WLTP szerinti hatótávolságnak felel meg (NEDC szerint közel 350 km). A DS 3 CROSSBACK elektromos változatához szériában két töltőkábel tartozik (egy 2-es és egy 3-as módú), így a jármű a piac bármilyen típusú csatlakozójával kompatibilis.