Merjünk nagyot álmodni! Felvennék a versenyt a magyarok az ERC-mezőnnyel

    Tizenhárom év szünet után rendeznek újra rali Európa-bajnoki (ERC) futamot Magyarországon, a hétvégén Nyíregyházán és környékén sorra kerülő Rally Hungary elnevezésű, idényzáró viadalon az országos bajnokság élmenői, valamint az Eb magyar résztvevői is szeretnék bizonyítani, hogy fel tudják venni a versenyt a kontinens legjobb párosaival.

    A magyar bajnoki címét már korábban bebiztosító Vincze Ferenc, Bacigál Igor páros pilótatagja szerint a hazai ralisok közül többen is úgy gondolják, nem lehet esélyük a nemzetközi riválisokkal szemben, ő azonban elhatározta, hogy megpróbálja „felvenni a kesztyűt”.


    „A pályák már tavaly is nagyon magas színvonalúak voltak, a legjobbak a szezon során, és bár ilyen futamon még nem vettem részt, igyekszem majd gyorsan menni és több kockázatot vállalni, mint eddig” – nyilatkozta a Korda Racing Skoda Fabia R5-ösével induló Vincze a Rally Hungary hivatalos honlapján.


    A tavalyi bajnok, most az ob összetett pontversenyében második Hadik András szerint az Eb mezőnyének tagjai már többször bizonyították gyorsaságukat, és biztos abban, hogy hiába versenyeznek majd először Nyíregyházán és környékén, bizonyosan jó tempóban fognak autózni.


    „Ez egy nagyon nehéz verseny, a magyar bajnoki sorozat legnehezebbje, a pályák elképesztően összetettek, nagy tempójú, szűk, erdei utakon vezetnek, ezért végig nagyon észnél kell lenni” – mondta Hadik, aki Deák Attila navigátorral és a Ford Fiesta R5-össel vesz majd részt a viadalon. Hozzátette, ha ebben az erős mezőnyben bekerülnek a legjobb öt közé, azzal már elégedettek lehetnek majd.


    A 2018-ban ezüstérmes, a hazai bajnokságban most ötödik Turán Frigyes, Bagaméri László kettős ezúttal is egy Skoda Fabia R5-tel indul, és lelkesen, felszabadultan vág neki az Eb-futamnak, melyen szeretnének látványosan, a közönséget is kiszolgálva versenyezni.


    „Jó időket akarunk futni, és természetesen nem titkolt célunk az sem, hogy borsot törjünk az Eb-mezőny orra alá” – mondta a Shell Helix Ultra csapatának versenyzője.


    Az ERC összetett pontversenyében egyelőre 11. Herczig Norbert, Ferencz Ramón páros szeretné Nyíregyházán a pályaismeretet jó eredményre váltani a Volkswagen Polo GTI R5-tel.


    „Tíz évvel ezelőtt éppen itt nyertük meg életünk első abszolút bajnoki címét, a mostani hétvégén pedig egy jó versenyt szeretnénk, gyorsan akarunk autózni, és minél jobb helyen végezni” – foglalta össze a célokat Herczig.


    Az ERC mezőnyének másik állandó magyar résztvevője, ifjabb Érdi Tibor azt mondta, kétszeres ERC2-bajnokként nem számított rá, hogy az első idénye a legmagasabb kategóriában annyira nehéz lesz, mint volt az idén. Ennek ellenére, főként a pályaismeretre és a Skoda Fabia R5-re támaszkodva bízik a jó szereplésben Nyíregyházán: „a tisztes helytállással elégedett lennék, és szeretném a jó részidőket végre eredményre váltani”.


    Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke az MTI-nek azt mondta, minden magyar párosnak szurkol, és reméli, hogy a hazai ralisok közül többen is be tudják majd bizonyítani, hogy helyük van akár az ERC mezőnyében is.


    „A magyar szurkolóknak és versenyzőknek is hatalmas lehetőség és élmény, hogy itt vendégeskedik nálunk az Eb mezőnye. Bízom abban, hogy a hazai résztvevők meg tudják majd mutatni valós tudásukat a nemzetközi riválisokkal szemben is” – nyilatkozott az MNASZ elnöke.


    Az Európa-bajnoki cím sorsa a Rally Hungary-n dől majd el, az összetettben hét futam után a brit Chris Ingram, Ross Whittock (Skoda Fabia R5) kettős vezet 135 ponttal, második a 116 pontos lengyel Lukasz Habaj, Daniel Dymurski (Skoda Fabia R5) duó, míg a harmadik helyen az orosz Alekszej Lukjanuk, Alekszej Arnautov (Citroen C3 R5) páros áll 107 ponttal.


    A nyíregyházi rali Eb-futam történéseiről az M4 Sport napi összefoglalókkal és háttér-információkkal is jelentkezik majd.


    A Rally Hungary programja pénteken a máriapócsi Rabócsiring ralikrossz-pályán kezdődik egy villanyfényes, látványosnak ígérkező esti prológgal, majd szombaton és vasárnap további 13 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, amely összesen 212,14 kilométeres versenytávot teljesít.