40 éves a Quattro
Walter Röhrl az Audi legendás pilótája. A videón is érdemes megfigyelni a lábmunkáját: úgy dolgozik a három pedálon, mint egy dobos. Gyakran fékez ballal, miközben valami különleges ritmusra táncol a jobb lába a gázon.
Mindez azért érdekes számunkra, mert a kétszeres ralivilágbajnok (1980, 1982) pályafutása során 14 rali-világbajnoki futamot nyert, és neve összekapcsolódott az idén 40 éves Audi Quattro sikereivel.
Az összkerékhajtású modell ugyanakkor már azelőtt is sikereket ért el a felfutó versenyek királyán, a Pikes Peaken, hogy Röhrl csatlakozott volna a négykarikás márkához.
Az Audi először 1982-ben volt eredményes Pikes Peaken: az amerikai John Buffum hozta be a ralis kategória első helyére a Quattrót. Ezt a sikert egy év múlva megismételte, majd a francia Michèle Mouton harmadszor is megnyerte az Audinak a kategóriát 1984-ben. Michèle Mouton – első nőként – a Pikes Peak felfutás abszolút győztese lett az Audi S1Quattróval 1985-ben, majd egy év múlva a háromszoros Indianapolisi 500 mérföldes-győztes Bobby Unser is megtette ugyanezt a Quattróval, újabb egy évvel később pedig Walter Röhrl az S1 Quattro kormányánál nyerte meg a felfutást.
Röhrl kocsiját egy hosszában beépített 2,1 literes öthengeres turbómotor hajtotta mintegy 500 lóerővel. A 156 kanyarral teletűzdelt pályán a hatodik sebességi fokozatra mindössze négyszer kapcsolt fel, és 10:47,85-ös ideje a hegy történelmének első 11 percen belüli felfutása volt.
Négy évtizeddel ezelőtt az Audi a Quattro bemutatásával tette meg az első lépést a prémium szegmensben. Az Audi Quattro versenyváltozata 1981 elején mutatkozott be az ausztriai Jänner Rallye-n, és összkerékhajtásával új időszámítást indított az autósportban. Bizonyítékként nézzük meg, hogyan ment az autó 1985-ben a finn Ezer Tó Ralin.