Egyedülálló választékú C-HR
Az új Toyota C-HR-ben a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásának még tovább finomított változata kapott helyet a szegmensben egyedülálló választási lehetőséget kínálva két hibrid elektromos – egy 1,8 és egy 2,0 literes – hajtáslánc között. Az új hibrid hajtáslánc vadonatúj 2,0 literes Hybrid Dynamic Force motorja világelső, 41 százalékos termikus hatásfokkal működik. A modellben most először bemutatkozó könnyebb, nagyobb energiasűrűségű hibridrendszer akkumulátora, elektromos- és benzinmotorja komoly technológiai előrelépést jelent, a C-HR ugyanakkor továbbra is elérhető az 1,2 literes turbós benzinmotorral és összkerékhajtással (AWD) is.
Az új, 2020-as Toyota C-HR a szegmensben egyedülálló módon kibővített hajtásláncválasztékot kínál, amelynek második tagja, a 2,0 literes Hybrid Dynamic Force rendszer kategóriájának élén áll. A negyedik generációs hibrid hajtáslánc 2,0 literes benzinmotorja a Toyota új motorcsaládjának tagja, csökkentett belső súrlódással és a volumetrikus hatásfok terén áttörést jelentő technológiával. 112 kW-os teljesítményre képes 41 százalékos termikus hatásfok mellett a teljesítmény és a hatékonyság olyan kombinációját testesíti meg, amely mind a mai napig példa nélkül áll a sorozatgyártású autók között. Az új, 135 kW-os/184 lóerős, 2,0 literes hibrid hajtáslánc a kiemelkedő teljesítményt még az 1,8 literes rendszerénél is nagyobb hatékonysággal párosítja: 50 százalékkal nagyobb teljesítmény mellett fogyasztása mindössze 10 százalékkal nő. Szegmensében páratlan széndioxid-kibocsátása csupán 118 g/km (WLTP szabvány szerint), emellett vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztása mindössze 5,3 l/100 km. A 90 kW-os/122 lóerős 1,8 literes hibrid hajtáslánc most kisebb, könnyebb, ám erőteljesebb lítium-ion akkumulátorcsomagot kapott, amely nagyobb mennyiségű energia felvételére és továbbítására képes. A rendszer működése így még kifinomultabb, miközben széndioxid-kibocsátása rendkívül alacsony: 109 g/km (WLTP). A 2020-as Toyota C-HR 1,2 literes turbós benzinmotorral is elérhető. A 85 kW/116 lóerő teljesítményt és 185 Nm forgatónyomatékot kínáló egység CO2-kibocsátásának legalacsonyabb értéke 154 g/km (WLTP), vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztása pedig 6,9 l/100 km (WLTP). Az 1,2 literes turbós erőforrás hatfokozatú kézi vagy fokozatmentes (CVT) sebességváltóval párosítható. A CVT-váltós változatok első- vagy összkerékhajtással is elérhetők. A 2,0 literes, 109 kW/148 lóerő teljesítményű, 189 Nm forgatónyomatékú motorral és csak CVT-váltóval felszerelt modell a kelet-európai piacokon is elérhető lesz.
Uniós piaci kibocsátási értékek:
| NEDC-korrelált | WLTP |
1,2 l turbó, 116 LE | 138 g/km-től | 154 g/km-től |
1,8 l hibrid, 122 LE | 86 g/km-től | 109 g/km-től |
2,0 l hibrid, 184 LE | 92 g/km-től | 118 g/km-től |