Egyedülálló választékú C-HR

Az 1,2 literes turbós benzinmotor

A nagy teljesítményt alacsony üzemanyag-fogyasztással társító 1,2 literes turbós benzinesnél alkalmazott haladó technikák lehetővé teszik, hogy alacsony terhelésnél a motor Atkinson-ciklusra váltson. Az 1197 cm3-es erőforrás teljesítménye 116 LE/85 kW és 1500–4000/perc fordulatszám-tartományban mindvégig képes leadni 185 Nm-es forgatónyomatékát. A motor álló helyzetből 100 km/órás sebességre 10,9 másodperc alatt gyorsítja fel az autót és 190 km/óra végsebességet tesz lehetővé. A Toyota mindezt úgy érte el, hogy egy pillanatra sem tévesztette szem elől az üzemanyag-fogyasztás és az emisszió csökkentését: a Toyota C-HR fogyasztása kombinált ciklusban 6,1 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig mindössze 138 g/km (NEDC).

Az 1,2 literes turbós benzinmotorral hajtott Toyota C-HR modellt intelligens manuális váltóval szerelték fel, amely automatikusan megnöveli a motor fordulatszámát visszakapcsoláskor, így a fokozatváltás simább. A rendszernek a felkapcsolásoknál is van szerepe: gyorsításnál mérsékli a kuplungolás okozta lengéseket, növelve az utazási komfortot. Az álló helyzetből történő indulás szintén zökkenőmentes, a lefulladás veszélye pedig elhanyagolható.

Az 1,2 literes turbós benzinessel hajtott, és fokozatmentes (CVT) váltóval felszerelt C-HR-változatok dinamikus nyomatékszabályozású összkerékhajtással is megrendelhetők. A hajtáslánc központi eleme egy elektromágneses tengelykapcsoló, amely automatikusan szabályozza az első-hátsó nyomatékelosztást (50:50 és 100:0 között). A rendszer részét képező kanyarodási felügyelet segíti a vezetőt abban, hogy a kívánt nyomvonalon maradjon, úgy. Az előnyomaték-vezérlés megosztja az elülső és hátsó tengelyek közötti nyomatékot abban a pillanatban, amikor a vezető kanyarodáshoz készülve megmozdítja a kormányt. A nyomaték eloszlása legfeljebb 90:10 lehet (azaz maximum 10 százalék mehet hátra). A szabályozás így lehetővé teszi, hogy kanyarodásakor a jármű azonnal reagáljon a kormányszög-változásra. A perdítőnyomaték szabályozás funkció az alul- és túlkormányzottság korrigálásában segíti a vezetőt, mégpedig úgy, hogy perdületet érzékelve hat ezredmásodpercenként képes megváltoztatni az első-hátsó nyomatékarányt.