Ízig-vérig MINI
A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó első modellje, amely a márka által fémjelzett értékeket nagyvárosokba tervezett tisztán elektromos meghajtással egyesíti, egy forradalmian innovatív, ízig-vérig MINI modellként. A modell koncepciójának a háromajtós MINI szolgált alapjául: a MINI Cooper SE karosszériaarányai, jellegzetes stílusjegyei, tágas helykínálata és utastéri hangulata egytől egyig a belsőégésű erőforrással szerelt modellek örökségei.
A benzinmotor és a dízelmotor helyét ezúttal a MINI Cooper SE motorházteteje alatt egy elektromos motor foglalja el. A vezérlőelektronikát és a váltót is magába foglaló, kompakt méretű egységet a tervezők a masszív csőszerkezetű motortartó keret első felébe építették be. A típus-specifikusra konfigurált, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tizenkét cellából épül fel, a 32,6 kWh bruttó energiateljesítményű energiatároló egység T-alakot formálva helyezkedik el a padlólemezben.
Az elektromos motor nem csupán kisebb, de jelentős mértékben könnyebb is, mint bármelyik belsőégésű erőforrás, amely nagymértékben hozzájárul a MINI Cooper SE tökéletes tengelyterhelés-elosztásához. Az alacsonyra helyezett súlyponttal együtt mindez kiváltképp agilis vezethetőséget és még nagy tempónál is könnyed irányváltásokat eredményez. A MINI Cooper SE ráadásul kiváló úttartást is garantál, nem utolsósorban a nagyfeszültségű akkumulátor elhelyezésének köszönhetően: az energiatároló egységet mélyen a modell padlólemezébe süllyesztették, az első ülések közé és a hátsó üléssor alá. Mint ilyen, a tisztán elektromos meghajtású MINI modell a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k csomagtartó-térfogatával büszkélkedhet: az alapesetben 211 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literre bővíthető. Az egyetlen mérhető méretbeli különbség a tisztán elektromos meghajtású MINI és a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k között a magasság, a hétköznapokban kiválóan használható hasmagasság fenntartása érdekében ugyanis a mérnököknek a padlólemezbe épített akkumulátor vastagsága okán 18 milliméterrel meg kellett emelniük a karosszériát.
A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia összes alkatrészét a vázszerkezet típus-specifikus védőzónái ölelik körbe, ütközés esetén pedig a rendszer vezérlőelektronikája az összes alkatrészt azonnal lekapcsolja. A MINI Cooper SE biztonsági koncepciója így minden tekintetben maradéktalanul megfelel a BMW Group kimagasló szabványainak, amelyek messze túlmutatnak a kötelező iparági előírásokon. A hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját az első lökhárító megerősített tartószerkezete és a motortartó keret védi, a nagyfeszültségű akkumulátor alatt pedig egy masszív, edzett lemez húzódik. 1 365 kilogrammos saját tömegével a MINI Cooper SE így mindössze 145 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint a Steptronic automataváltóval szerelt, háromajtós MINI Cooper S modell.