Az új Honda Jazz e:HEV

2020 Honda Jazz

AZ ÁTFOGÓ MENETBIZTONSÁGI RENDSZER RÉSZEKÉNT ÚJ KÖZÉPSŐ ELSŐ LÉGZSÁK IS ÓVJA AZ UTASOKAT

  • Az új középső első légzsák az új Honda Jazz e:HEV szériatartozékaként jelenik meg elsőként a kategóriában
  • Az új műszaki megoldás legfőbb előnye, hogy jelentősen csökkenti a fej- és a mellkassérülés kockázatát oldalirányú ütközés esetén
  • A légzsákrendszer mellett számos aktív és passzív menetbiztonsági eszköz védi az utasokat, ilyen például a Honda által fejlesztett ACE karosszériaszerkezet és a Honda SENSING vezetést támogató rendszer
  • A Honda elkötelezett a maximális menetbiztonság mellett, így a Jazz e:HEV továbbra is a kategória egyik legbiztonságosabb autója

A Honda továbbra is elkötelezett a legmagasabb szintű biztonság mellett, erről tanúskodik, hogy a vadonatúj Honda Jazz a márka első európai modelljeként, kategóriájában elsőként kapja meg a középső első légzsákot szériatartozékként. Ez az újonnan bevezetett eszköz csak egy a vadonatúj Jazz jövőbe mutató menetbiztonsági és vezetést segítő berendezései közül, nem csoda, hogy a modellt Európa egyik legbiztonságosabb autójaként tartják számon.

Új rendszer – Középső légzsák az első sorban

A 10 légzsákos rendszer részeként beépített új középső első légzsák a vezetőülés háttámlájába került elhelyezésre és baleset esetén a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fúvódik fel. Alkalmazásával jelentősen csökkenthető annak esélye, hogy oldalirányú ütközés esetén az elöl ülők teste egymásnak csapódjon. Ennek érdekében a légzsákot nagy gondossággal helyezték el a két ülés között és három ponton is rögzítették, hogy a vezetőt körülölelve, ívesen fúvódjon fel. A fejlesztőcsapat úgy formálta az új légzsákegységet, hogy elférjen az ugyancsak újonnan tervezett vezetőülés oldaltámaszának fölső részén.

2020 Honda Jazz

Hogy teljes legyen a védelem, a középső első légzsák két másik biztonsági eszközzel összhangban végzi tevékenységét oldalirányú ütközés esetén. Az egyik a biztonsági öv előfeszítője, ami megakadályozza, hogy a vezető és az első utas teste ütközésnél jelentősen elmozduljon oldalirányba, a másik pedig a megszokottnál magasabbra helyezett könyöktámasz, ami szintén az oldalirányú elmozdulást csökkenti. Bárhogy is, az új légzsák – a Honda saját mérései alapján – 85%-kal csökkenti az ütközési oldalon helyet foglaló utas fejsérülésének kockázatát és 98%-kal a másik oldalon ülőét.

Az új Jazz e:HEV műszaki újdonságai között ott találjuk az i-side névre keresztelt oldallégzsákrendszert is. Ez e különleges, kettős struktúrájú légzsák a hátsó ülés támlájában kapott helyett és felfúvódásával elejét veszi, hogy az utas teste az ajtóval vagy a C-oszloppal érintkezzen az oldalirányú ütközések alkalmával. Az i-side tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek a kompakt méretre, így az egyedülálló Magic Seats Ülésrendszerbe is integrálható. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Jazz-vásárlóknak nem kell lemondania a sokoldalú és könnyedén variálható utastérről.

Az új utasvédelmi fejlesztések alighanem a törésteszteken is nagy előnyt jelentenek majd, ugyanis az Euro NCAP 2020-tól szigorúbb eljárással teszi próbára az autók oldalirányú ütközéssel szembeni ellenálló-képességét. Ennek az is része, hogy már nemcsak az ütközés oldalán vizsgálják a járművet, hanem a túlsó felén is.

Az utasvédelem a legfontosabb szempont, mikor új autót tervezünk – árulta el Takeki Tanaka, a Honda Jazz e:HEV fejlesztéséért felelős szakembergárda vezetője. – Az új nemzedék bemutatása előtt az alapoktól kezdve átterveztük a Jazzt, így tovább fejleszthettük a karosszériaszerkezetet és beépíthettük a legújabb menetbiztonsági eszközöket, melyek az ütközések minden típusánál hatékonyan oltalmazzák a bent ülőket. Az alapfelszereltség részeként kínált fejlett menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök révén a Jazz megmaradt a kategória egyik legbiztonságosabb modelljének – fűzte hozzá.

Az új középső első légzsák mellett SRS-térdlégzsák védi a vezetőt, fokozott oltalmat nyújtva a lábaknak, egyszersmind tovább mérsékelve a pilóta előremozdulását frontális ütközésnél. Utóbbi kulcsfontosságú a fej és a mellkas hatékony védelméhez.

Karosszériába integrált passzív biztonság

A vadonatúj Jazz e:HEV a Honda által kidolgozott, kiváló passzív menetbiztonságot és ütközésvédelmet nyújtó Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezetre épül (Advanced Compatibility Engineering™ – ACE™), ami – kis- és nagyméretű járművekkel szemben is – hatékonyan óvja a bent ülőket egy esetleges ütközés során.

A kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra jutó terhelést, valamint az utasok sérülésének kockázatát egy esetleges frontális karambol során. Az ütközési energia elvezetésével nemcsak a Jazz utasait vigyázza az ACE™, hanem a másik kocsiban utazókat is.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!