A Ferrarinak köszönhetjük a Lamborghini sportkocsikat
Párizsban kerüt aukcióra egy 1962-es Lamborghini Tractor 2 R még idén februárban, amelyről azt írják, hogy 39 lóerős, 2193 köbcentis, 3 hengeres, léghűtéses dízelmotorjához négyfokozatú sebességváltót illesztettek. A színei ne döbbentsenek meg senkit: a Lamborghini traktorok színe kék és narancs volt az ősi időkben.
Mint ismert, a Volkswagen csoporthoz tartozó 12 márka között van a Lamborghini is, de nem a traktoros, hanem a sportautó-üzletága, azonban a cég története a traktorokkal kezdődött. Ferruccio Lamborghini 1948-ban alapította a Lamborghini Trattorit. Eredetileg elsősorban a második világháborúból maradt alkatrészeket használták, de az évek múlásával egyre több alkatrészt gyártottak házon belül. A cég az 1960-as évekre Olaszország egyik legjelentősebb traktorgyártójává vált, majd 1973-ban a SAME Deutz-Fahr (SDF) multinacionális csoporthoz került, így ma is kaphatók igazi Lambo-traktorok.
Lamborghini név alatt csak 1964 óta készülnek felső kategóriás sportautók, és ezt – akármilyen furcsa – a Ferrarinak köszönhetjük. Ferruccio Lamborghininek ugyanis volt egypár Ferrarija, de a kuplungokkal állandóan problémája volt. Ezért kicserélte az eredetit az egyik traktorjában használt darabra, és láss csodát: a nagyteljesítményű motor többé nem égette le a kuplungot.
Ezután Lamborghini elment Enzo Ferrarihoz, aki sokáig váratta, majd össze is vesztek. Lamborghini ugyanis azt mondta a köztiszteletben álló Ferrarinak, hogy „az autóitok hulladékok”.
Erre az „Il Commendatore” begurult: „Lamborghini, lehet, hogy jól vezet traktorokat, de sohasem lesz képes megfelelően kezelni a Ferrarit.”
Na, ez volt az a pont, amikor Lamborghini úgy döntött, hogy megmutatja, tud ő tökéletes sportkocsit is gyártani. Az eredmény pedig a Lamborghini 350 GT lett, ami újszerű megoldásaival egyszerűen lenyűgözte a szakmát.
Aztán jöttek az olyan legendás Lamborghini sportkocsik, mint a 400 GT, Miura, Countach, vagy a Gallardo. A többi pedig történelem.
dasblog