Érkezhet a Mazda MX-30 is

A Mazda Corporation elfogadta a magyar piac ármódosítási kérelmét, így a vadonatúj Mazda MX-30  tízféle felszereltségi szintjéből hat bekerül, négy pedig bevihető az állami támogatás 11 millió forintos sávja alá.

Május 19-én legördült az első sorozatgyártott elektromos Mazda a gyártósorról a hirosimai gyár ujina-i telephelyén. A stílusos kompakt szabadidőautót az hívta életre, hogy kielégítse az európai piac egyre növekvő igényét a környezetet kevésbé terhelő technológiák iránt.
Az új Mazda MX-30 elsőkerék-hajtású, elektromos hajtáslánca egy 107kW (145 lóerős) AC szinkron elektromotort ötvöz a 35.5 kWH-s lítium-ion akkumulátorpakkal, mely kb. 200km-re elegendő hatótávot biztosít (WLTP kombinált mérés). Ez az akkumulátor-méret elegendő ahhoz, hogy az MX-30-cal megtehető legyen a napi ingázáshoz szükséges távolság (az átlag európai autós napi 48km-t  vezet), és az autó egész életciklusára vetített CO2-kibocsátás is minimális maradjon. Az MX-30 CCS töltőcsatlakozóján keresztül DC gyorstöltővel 40 perc alatt 80%-ra tölthető.

Hogy a leendő MX-30 vásárlók hatótávval kapcsolatos aggodalmait teljesen eloszlassuk, a bevezetésnél a Mazda Motor Hungary további ajánlattal jelentkezik: az első 100 Mazda MX-30 vásárlónak felkínálja a lehetőséget, hogy a 2021-es nyári időszakban évi egy utazáshoz, maximum 2 hétre kedvezményes áron Mazda CX-5-öt béreljen.

Az MX-30 elsősorban egy Mazda, másodsorban elektromos. A jármű felépítését úgy alakították ki, hogy az megfeleljen azon elvárásoknak, melyeket vásárlóink minden Mazdával szemben támasztanak: gondtalan és örömteli vezetés, maximális biztonságban. Az új SUV-ba beépítették az összes továbbfejlesztett i-Activsense biztonsági rendszert, mely megkönnyíti a gyors reakciókat és csökkentik a baleset lehetőségét.
Az MX-30 formájával a tervezők mindenképp hangsúlyozni akarták, hogy ez a modell más, bár szervesen illeszkedik a KODO-világba. Letisztult vonalvezetése, vonzó freestyle ajtajai, tágas belső tere mindazt a nyitottságot tükrözi, ami célcsoportjára annyira jellemző. Ergonóm utasterében olyan különlegességek találhatók, mint a lebegő középkonzol, a Mazda első, 7 colos érintő-kijelzője, és egy sor környezetbarát anyag (fenntartható forrásból beszerzett parafa, újrahasznosított műanyag szálból szőtt üléshuzat).

Az új MX-30 előértékesítése megkezdődött, az első ügyfél-tesztvezetésre július közepén lesz lehetőség, az elsőként rendelt autók pedig augusztus végén kerülnek a Mazda márkakereskedőkhöz.