Új 48V MHEV dízel érkezik a plug-in mellé a Range Rover kínálatába

A Range Rover a világ legkívánatosabb szabadidőjárműveként időtlen formatervet, illetve kiemelkedő vezetési élményt és terepképességeket kombinál a legmagasabb fokú kifinomultsággal

  • Hybrid teljesítmény: Az új 3.0 literes, soros hathengeres Ingenium dízelmotor-család 48V Mild Hybrid (MHEV) technológiával csatlakozik a Plug-In Hybrid hajtáslánc mellé
  • Nem ismer lehetetlent: a Range Rover terepképességeinek lelke az az Intelligent Terrain Response 2 rendszer, amely akár hét különböző üzemmódot kínál
  • Online praktikum és kényelem: a Range Rover Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitással kínál tökéletes okostelefonos kapcsolódást, illetve akár nyolc eszköz számára biztosít 4G Wi-Fi csatlakozást
  • Plug-in takarékosság: a plug-in hybrid P400e modell akár 40 kilométert képes tisztán elektromos (EV) üzemben megtenni; átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100 km, CO2-kibocsátása 75 g/km
  • Légminőség-javítás: az utastéri levegő ionizálás eltávolítja a káros anyagokat az utastérből
  • Elegáns és kifinomult: a fényűző utastérben a legmodernebb kényelmi szolgáltatások várják az utasokat, a lávaköves masszázsfunkciót kínáló Executive Class ülésektől a nyújtott tengelytávig

Új, 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium dízelmotor-családdal egészül ki a Range Rover modellkínálata. A házon belül kifejlesztett, legújabb generációs, finom járású és takarékos, soros hathengeres Ingenium dízelmotorok 48 voltos Mild Hybrid (MHEV) technológia segítségével nyújtanak még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és még kifinomultabb működést. A hajtásláncok 249, 300 és 350 lóerős teljesítménnyel választhatók.*

Ezzel párhuzamosan a Range Rover teljes modellkínálata a legmodernebb online kapcsolódási szolgáltatásokkal újul meg: mostantól minden kivitelen alapfelszereltség lesz a zökkenőmentes okostelefon-csatlakoztatást biztosító Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitás. Az Executive Class üléseket és egyszerre akár nyolc készülék csatlakoztatására alkalmas 4G Wi-Fi hálózatot kínáló Range Rover továbbra is maga a tökéletes mobil iroda vagy szórakoztató központ, akár a leghosszabb utazások alkalmával is.

A Range Rover a legmodernebb biztonsági technológiákat vonultatja fel: a teljes modellcsaládban alapfelszereltség a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, a vészfékező rendszer, valamint az automatikus sebességszabályozással kiegészített sebességtartó automatika. Adaptív sebességtartó automatika is rendelhető.

Az utazási élményt számos kényelmi funkció teszi még intenzívebbé az utasok számára. A PM2.5 nanoe szűrővel kiegészített utastéri levegő ionizálás eltávolítja a káros anyagokat az utastérből, minden utas számára jobb légminőséget biztosítva. A Range Rover PM2.5 szűrőrendszere a szórakoztató rendszer menüjéből elérhető ‘Purify’ gombbal vezérelhető. Ezt megérintve aktiválhatjuk a belső levegő keringetés funkciót, amely megtisztítja a levegőt, kiszűrve az egészségre káros, 2,5 mikrométernél kisebb átmérőjű részecskéket.

A legújabb Ingenium dízelmotor-család tökéletes választás azon vásárlók számára, akik évente jelentős távolságokat tesznek meg, vagy rendszeresen vontatnak. A Jaguar Land Rover moduláris alumínium motor architektúrájára épülő, új soros dízelmotorok finomabban járnak, mint közvetlen elődeik, fejlett 48 voltos mild hybrid technológiájukkal pedig a legszigorúbb nemzetközi károsanyag-kibocsátási előírásokat is teljesítik.

Ilyen például a valós vezetési feltételek melletti kibocsátást vizsgáló RDE2 norma, amely a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátását méri: ezzel az új Range Rover az egyik első olyan felsőkategóriás luxus- és sport-szabadidőjármű, amely RDE2-tanúsítvánnyal rendelkező dízelmotorokkal is választható. A rendkívül takarékos motorok mild hibrid rendszere visszanyeri és eltárolja a lassítás során felszabaduló energiát, majd azt intelligens módon felhasználva segít a belső égésű motornak a gyorsításban, így javítva a gázreakciókat és robbanékony vezethetőséget.

Az új 3.0 literes D300 Ingenium mild hybrid dízelmotor akár 8,6 l/100km üzemanyag-fogyasztásra képes a WLTP tesztciklus szerint, CO2-kibocsátása elérheti a 225 g/km-t. A még erősebb D350 akár 9,2 l/100km fogyasztással és 241 g/km CO2-emisszióval büszkélkedhet (WLTP norma szerint). Ennek köszönhetően a Range Rover új csúcs-dízelmotorja a korábbi V8-as erőforrás kiemelkedő teljesítményét biztosítja, a hathengeresekre jellemző tömeg és takarékosság mellett.

Tiszta, kifinomult és takarékos Ingenium motorcsaládunk most továbbfejlődött és kibővült, soros négy- és hathengeres dízel-, illetve benzinmotorok még szélesebb kínálatát nyújtva ügyfeleinknek.” – mondta Nick Rogers, a Jaguar Land Rover termékfejlesztésért felelős vezérigazgatója. „A Range Rover modellcsaládban alkalmazott mild hybrid és plug-in hybrid hajtáslánc-technológiák a teljesítmény és a takarékosság tökéletes kombinációját nyújtják. A Range Rover az egyik első olyan felsőkategóriás luxus-szabadidőjármű a világon, amely az RDE2 normát teljesítő dízelmotorokkal rendelhető.”

Az új motorcsalád tagjai:

Dízelmotorok:

  • D250 – 249 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 600 Nm az 1250-2250/perc fordulatszám-tartományban*
  • D300 – 300 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 650 Nm az 1500-2500/perc fordulatszám-tartományban
  • D350 – 350 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 700 Nm az 1500-3000/perc fordulatszám-tartományban

Benzinmotorok:

  • P400 – 400 LE, 3.0 literes, soros hathengeres benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 550 Nm a 2000-5000/perc fordulatszám-tartományban
  • P400e – 404 LE, 2.0 literes, soros négyhengeres PHEV benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 640 Nm az 1500-4000/perc fordulatszám-tartományban
  • P525 – 525 LE, 5.0 literes V8-as, kompresszoros benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 625 Nm a 2500-5500/perc fordulatszám-tartományban
  • P565 – 565 LE, 5.0 literes V8-as, kompresszoros benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 700 Nm a 3500-5000/perc fordulatszám-tartományban

A P400e az új Range Rover legtakarékosabb modellváltozata. A tisztán elektromos, emissziómentes üzemben akár 40 kilométert megtenni képes P400e a fejlett, 300 lóerős négyhengeres Ingenium benzinmotort egy 105 kW teljesítményű villanymotorral társítja. A 13,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral szerelt P400e átlagos CO2-kibocsátása csupán 75 g/km, üzemanyag-fogyasztása akár 3,3 l/100km (vegyes WLTP ciklus szerint.)

Az alapfelszereltség részeként kínált Mode 3 töltőkábellel*** sokkal gyorsabban tölthető a P400e akkumulátora: a teljes feltöltés nem egészen három órát vesz igénybe, szemben a Mode 2 kábellel elérhető 7,5 órával.

* Az új dízelmotorok az összes európai piacon elérhetők. A 249 lóerős (183 kW) erőforrás Olaszországban kizárólag a Range Rover modellhez rendelhető.
** A pontos műszaki adatok piaconként eltérőek lehetnek

*** A Mode 3 töltőkábel kizárólag a brit és európai piacokon tartozik az alapfelszereltséghez
^ Csak Európában és az Egyesült Királyságban