3008 motorválaszték

A márka számára fontos a választás szabadsága, ezért az új PEUGEOT 3008 SUV kétféle plug-in hibrid motorral is elérhető:

  • HYBRID 4300 e-EAT8/ négykerék-meghajtással / 29 g/km C02-kibocsátástól, akár 59 km elektromos hatótávval (WLTP ciklus szerint),
  • HYBRID 225 e-EAT8/ kétkerék-meghajtással / 30 g/km C02-kibocsátástól, akár 56 km elektromos hatótávval (WLTP ciklus szerint),

A figyelemreméltóan hatékony és erős HYBRID 4 300 e-EAT8 motor a 200 lóerős (147 kW) PureTech benzinmotor és két elektromos motor kombinációja. Az egyik (110 lóerős, azaz 81 kW-os) villanymotor elöl, az e-EAT8 váltóhoz kötve teljesít szolgálatot, a másik (112 lóerős, azaz 83 kW-os) pedig a hátsó tengelyt hajtja.

Az elektromos módban is elérhető 4WD üzemmód rossz utakon, nehéz terepen biztosít stabil meghajtást. Nedves, sáros, havas, csúszós úton is kifogástalan tapadást garantál, mivel a teljesítményt elektronikus vezérléssel, homogén módon osztja el a négy kerék között.

A 225 lóerős (165 kW-os) kétkerék-meghajtású HYBRID változatban egy 180 lóerős (132 kW-os) PureTech benzinmotor és az e-EAT8 váltóhoz kapcsolt 110 lóerős (80 kW-os) elektromos motor működik együtt.

Az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemezre épített modell mindkét meghajtású változata több lengőkaros hátsó futóművet kapott, amely remek egyensúlyt teremt a vezetés élvezete és az utazás komfortja között. Ráadásul úgy, hogy ezt sem az utastér kényelme, sem a csomagtér mérete nem sínyli meg.

Az elektromos motor lítiumion akkumulátorának kapacitása 13,2 kWh. Kétféle töltőkábel kapható az autóhoz, amelyekkel minden használati módot és töltési megoldást le lehet fedni: egy egyfázisú, 3,7 kW-os, valamint egy szintén egyfázisú, 7,4 kW-os kábel.

A teljes feltöltés időtartama hozzávetőlegesen így alakul:

  • 7,4 kW-os WallBoxról: a 7,4 kW-os egyfázisú kábellel kb. 1 óra 45 perc,
  • megerősített (16A) csatlakozóról: a 3,7 kW-os egyfázisú kábellel kb. 4 óra,
  • szabványos (8A) csatlakozóról: a 3,7 kW-os egyfázisú kábellel kb. 7 óra.

A teljes birtoklási költség (TCO=Total Costof Ownership) a hivatásos felhasználók számára régóta ismert és alkalmazott fogalom, de természetesen a magánszemélyek számára is fontos adat. A plug-in hibrid autók vételára ugyanis magasabb, mint a belsőégésű változatoké, de az üzemeltetés során más tényezőket is figyelembe kell venni:

  • a vásárláshoz igénybe vehető támogatások (környezetvédelmi és egyéb bónuszok, céges vásárlások támogatása stb.),
  • karbantartási költség,
  • alacsony üzemanyagköltség.

A cél az, hogy az elektromos és hibrid autóknál várható TCO azonos legyen a belsőégésű változatéval.

Az új PEUGEOT 3008 SUV az alábbi belsőégésű motorokkal lesz kapható (alacsonyan tartott, 129 g/km- től induló CO2-kibocsátással, a legújabb EURO6 normák szerinti kialakítással és az új WLTP ciklus szerint tesztelve)

Benzinmotorok:

  • 3 hengeres, 1,2 literes:
    • PureTech 130 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
    • PureTech 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).
  • 4 hengeres, 1,6 literes:
    • PureTech 180 EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).

Dízel motorok:

  • 4 hengeres, 1,5 literes:
    • BlueHDi 130 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
    • BlueHDi 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).

A PEUGEOT ökoszisztéma:

A PEUGEOT három szolgáltatáscsomaggal segíti azokat az ügyfeleket, akik az „energetikai váltásra” szavazva plug-in hibrid meghajtású új PEUGEOT 3008 SUV mellett döntenek:

Easy-Charge,avagy hogyan könnyítsük meg ügyfeleinknek a különböző töltési megoldások közötti tájékozódást:

  • töltési megoldások otthonra vagy az irodába, széles kínálattal (megerősített csatlakozó, Wall box, Smart Wall box stb.), az elektromos hálózat helyszíni felmérésétől a megfelelő berendezésre tett javaslaton át a berendezés teljeskörű felszereléséig,
  • nyilvános töltőpontok a Free2Move Services segítségével: virtuális töltőkártya révén használhatunk kb. 195 ezer töltőpontot Európa-szerte, a töltők között pedig a távolság, a töltés sebessége és ára szerint is kereshetünk és választhatunk. A kiválasztott töltőponthoz az autó navigációs rendszere irányít el. (A szolgáltatás csak bizonyos piacokon elérhető.)

Easy-Move, avagy hogyan garantáljuk ügyfeleink szabad mozgását minden körülmények között:

  • Tripplanner: a Free2Move Services mobilalkalmazásban, a hátralévő hatótáv és az útvonalon elérhető töltőállomások figyelembe vételével megtervezhetjük akár hosszabb utazásainkat is. Az így megtervezett útvonalat átküldhetjük az autó navigációs rendszerébe.
  • MobilityPass: az autó törlesztőrészletébe belekalkulált díj fejében bármikor igényelhetünk csereautót, így élvezve a teljes és garantált szabad mozgást.

(A szolgáltatás csak bizonyos piacokon elérhető.)

Easy-care,avagy hogyan segítsük ügyfeleinket az elektromos autózás adta lehetőségek felfedezésében és azok nyugodt, biztonságos kihasználásában:

  • szimulátorok és digitális segédeszközök segítik az elektromos meghajtás felfedezését és megismerését a PEUGEOT különböző online felületein,
  • a finanszírozási szerződésbe is beépíthető szolgáltatási szerződések és assistance szolgáltatás biztosítja a teljesen nyugodt utazást,
  • átvizsgáláskor igazolás készül az akkumulátor aktuális kapacitásáról, ami megkönnyíti az autó későbbi eladását azzal, hogy hivatalosan igazolja az akkumulátor állapotát.
  • az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer km. garancia vonatkozik, 70%-os kapacitásig.

AMyPeugeot® mobilalkalmazáson keresztül vagy az autó érintőképernyőjén

  • előre beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének automatikus beállítását, amely akkor zajlik, amikor az autót töltjük. Ez nem csupán kényelmes, de praktikus funkció is: növeli a hatótávot azzal, hogy az utazás elején az autó, illetve az akkumulátor hamarabb eléri a működéséhez optimális üzemi hőmérsékletet.
  • beprogramozhatjuk, elindíthatjuk, későbbre halaszthatjuk, illetve figyelemmel kísérhetjük az akkumulátor töltését.