Nagyfeszültség

Az egyedi építésű Mustang Mach-E 1400 hihetetlenül látványosan bizonyítja, micsoda teljesítményt lehet kihozni a Ford tisztán elektromos hajtásláncaiból.

A Mustang Mach-E 1400 megszületéséhez 10.000 órányi együttműködésre volt szükség a Ford Performance és az RTR szakemberei között; ennyi munka árán sikerült áthidalni azt a szakadékot, ami az elektromos autók valódi képességeit elválasztja a vásárlók elképzeléseitől.

Most a Goodwood SpeedWeek résztvevői is meggyőződhetnek arról, mire képes valójában ez a technológia, annál is inkább, mert a Drift Futamban az RTR alapítója, Vaughn Gittin Jr. áll majd rajthoz a géppel.

A Mustang Mach-E 1400-ast hét elektromotor hajtja 1419 lóerővel, és a motorokat közös hajtótengely köti össze a differenciálművekkel, így rengeteg beállítási lehetőség kínálkozik a különböző terhelésekhez – attól függően, hogy az autó egy drift-futamon vagy egy sebességi versenyen lép pályára

A hátsókerékhajtás, az összkerékhajtás és az elsőkerékhajtás egyaránt beállítható, a vonóerő pedig egyenlő arányban megosztható az első és a hátsó tengelyek között, de akár teljes egészében is átirányítható valamelyik tengelyre. 257 km/órás tempónál az autóra több mint 1000 kg leszorító erő hat.

“Egy ilyen gépet vezetve mindent újragondol az ember, amit eddig a teljesítményről és a forgatónyomatékról hitt,” mesélte a motorsport-bajnok Vaughn Gittin Jr. “Az élmény semmihez sem fogható… talán csak egy brutális hullámvasúthoz tudnám hasonlítani.”