Ifj. Érdi: „Itthon (is) nyerni kell!”
Ifj. Érdi Tibor a harmadik ERC2-es bajnoki címére hajt, amely felé nagy lépést tehet a Rally Hungary-n. Egyáltalán nem zavarja, hogy mindenki őt akarja legyőzni, azt mondja, jöjjenek csak az ellenfelek, és próbálják meg!
A topkategória után az idén újra az ERC2-ben indul a kontinensbajnokságon. Miért döntött a váltás mellett?
Érdekes, hogy pont egyéves az ok. Tavaly Nyíregyházán úgy összetörtem az autót, hogy nem érte meg felújítani, de volt rajta biztosítás, és úgy gondoltuk, a Škodától rendelünk egy ugyanolyat, mint a régi, és folytatjuk a tanulást. De akkor már gyártották a Fabia újabb verzióját, és addig halogatták a mi autónk összerakását, hogy sose történt meg. Mivel márciusban kezdődött volna a szezon, januárban elegünk lett abból, hogy szórakoznak velünk.
És előhúzták a garázsból a Mitsubishit?
Úgy tettük el annak idején, hogy tökéletesen rendben volt, de egy versenyautón mindig van mit csinálni, úgyhogy elkezdtük felújítani. Majd amikor ott álltunk a csillogó villogó kocsival… Nos, hát nem kezdődött el a szezon.
Augusztusig kellett várni. Számított rá, hogy ilyen jól alakul majd?
Egyedül abban nem voltam biztos, hogy az olasz versenyen tudok-e bármit is kezdeni a 300 lóerős, 1100 kilós RGT-autókkal aszfalton, ezért úgy döntöttünk, nem állunk rajthoz. Így utólag talán hiba volt, de a lényeg, a többi versenyre úgy mentem el, hogy szeretném megnyerni őket.
A kategória kétszeres Európa-bajnokaként talán el is várják önöktől.
Tettünk azért, hogy így legyen – mosolyog. – Egyáltalán nem izgulok amiatt, hogy mindenki minket tart esélyesnek, és minket akar legyőzni – próbálják csak meg!
Miként alakult az eddigi két Eb-futamuk? Egyáltalán illik ilyet kérdezni két győzelem után?
Persze, főleg azért, mert mindkettő nehéz volt a maga nemében. Elsősorban amiatt, hogy miközben a korábbi két bajnoki címnél kis túlzással azt se tudtuk, hogy „van motor az autóban”, most mindkét futamon gondunk volt vele. Végig vigyázni kellett, hogy kibírja, a tanulság pedig, hogy egy rossz autót sokkal nehezebb célba juttatni, mint egy jóval lassan menni… A negyedik motor kerül a Lancerbe a harmadik versenyünkön, már akkor is tudom, hogy minek hol a helye a motorcserénél, ha becsukom a szemem.
Segít, hogy saját maga készíti fel az autóját? Érzékenyebb emiatt a Mitsubishi rezdüléseire?
Igen, biztos segít, hogy mindig tudom, mi miért történik – a Škodával sajnos nem sikerült eddig eljutni. A Mitsubishit én szerelem, beszélek a lelkével, simogatom, becézgetem, mindent megígérek, hogy célba vigyen.
Ha elviszi a célig, a többit már ön elintézi, nem igaz? Mire számít a Rally Hungaryn?
Itthon még inkább azt várják, hogy nyerjek, de nem baj, mert én is azt várom. Basszus, hát itthon csak nyerni kellene, nem? Tavaly nagyon tetszettek a nehéz körülmények, még úgy is, hogy nem ismertem tökéletesen az autót, ezért is történt a baleset. A Mitsubishivel is rég mentem csúszós, vizes körülmények között, úgyhogy próbáljuk majd a lehető legjobban beállítani. Ez azért fontos, mert ez egy széria autó, a helyszínen már nagyon körülményes változtatni a beállításokon.
Csökő Zoltánnal folytatja?
Igen. Tizenegy év után pontosan tizenöt perc kellett, hogy újra egymásra hangolódjunk Portugáliában. Zoli rutinjának nagyon sok hasznát veszem, nagyon szeretek vele menni.
Mennyire kell számolgatni a nyíregyházi versenyen?
Az a fontos, hogy legyen meg a harmadik győzelem. És ehhez plusz motivációt ad a magyar közönség. Tavaly is nagyon jólesett, hogy jöttek, kérdezgettek, biztattak. Ezért ha a verseny vége felé biztos előnnyel vezetünk, gondoskodom majd arról is, hogy a nézők jól szórakozzanak. Előbb azonban egérutat kell nyernünk, amiben sokat segít majd, hogy már versenyeztünk ezeken a pályákon. A Rally Hungary ugyanis a maga stílusváltásaival az egyik legnehezebb, ha nem a legnehezebb a sorozatban.
https://rallyhungary.com/