A 2021-es Honda NC750X váza és futóműve

2021 HONDA NC750X
  • A továbbfejlesztett, acélcsövekből összeállított gerincváznak köszönhetően csökkent a tömeg és javult a helykihasználás
  • A menetkész tömeg 6 kg-mal lett kisebb
  • Az ülés 30 mm-rel közelebb esik a talajhoz az elődmodellhez viszonyítva
  • 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első villa és Pro-Link himbarendszeren támaszkodó központi hátsó rugóstag állítható előfeszítéssel

Az egyik legfontosabb fejlesztés láthatatlan, ugyanis az NC750X vázát érintette. A változó vastagságú, tömegű és szakítószilárdságú acélcsövekből összeállított szerkezet 1,8 kg-mal könnyebb lett 2021-re, és másként épül fel, mint eddig, így még hatékonyabb lett a helykihasználás. Ezt bizonyítja, hogy a tárolórekesz befogadóképessége tovább nőtt, amiben az akkumulátor áthelyezése és a levegőszűrőház áttervezése is szerepet játszott.

A 27 fokos villaszöghöz 110 milliméteres utánfutás és 1535 millis tengelytáv társul, a 214 kilogrammos menetkész tömeg (DCT-vel felszerelt változat: 224 kg) pedig 48/52 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen. Az új NC750X-et mérlegre állítva összesen 6 kg-mal mérhetünk kevesebbet, mint kifutó modell esetében. Kisebb termetű pilótáknak jó hír, hogy az ülőlap talajhoz viszonyított távolsága – az első rugóút csökkenése okán – mérséklődött: 2021-ben már csak 800 mm-t mutat a colostok (-30 mm).

Ennek ellenére megmaradt a kalandmotoros üléspozíció, így kis tempónál is magabiztosan, kiegyensúlyozottan irányítható a modell, különösképp, hogy a súlypont a lehető legalacsonyabbra került, a kormány pedig igen széles tartományban forgatható.

Az első villát Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják, rugóútjuk 120 mm (korábban 153,5 mm), csúszószáraik átmérője 41 mm. A hatékonyabb működést és a jobb menetkomfortot szem előtt tartva a húzó- és a nyomófokozati csillapítás mértékét egyaránt optimalizálták a mérnökök, azt is elérve, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is.

A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és – 150 helyett – 120 mm-es rugóúttal segíti az előrejutást, s nem közvetlenül az alumínium lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.

A 320 milliméteres, hullámos peremű első tárcsa és a kétdugattyús nyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 mm-es, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Mivel a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli, csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthat a vezető.

Az öntött, 17″ átmérőjű alumíniumfelnik elöl 3,5”, hátul 4,5” szélesek, az abroncsok mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. A kovácsolt alumíniumból készülő, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/11/10/het-teljesen-megujult-motorkerekpar-erkezik-a-honda-2021-es-kinalataba/