Ezek a „legkombisabb” modellek Európában

kombi1_m.jpg

Összesen 11,961 millió új személyautó talált gazdára az Európai Unióban, az Európai Szabadkereskedelmi Társulás országaiban és Nagy-Britanniában 2020-ban. Ebből 1,25 millió, vagyis több mint 10 százalék volt a kombik részesedése, ami nem rossz arány, ha azt nézzük, hogy a SUV-modellek milyen erőteljesen uralják a világpiacot.

kombi2_m.jpg

Vannak azonban olyan autósok, akik ragaszkodnak a kombikhoz, mivel a személyautók közül – az alapterületéhez képest – a kombinak a legnagyobb a befogadóképessége. Illetve csak a buszlimuzinoké nagyobb. Nem is csoda, hogy vannak olyan modellek, amelyekből jórészt a kombikat keresik az európai vevők. Így például a Volkswagen Passatnál a kombik aránya 85 százalék, a Škoda Octavia esetén 81, az Audi A4-nél 80 százalékról beszélhetünk, míg a Škoda Superbek között 73, az Audi A6-nál pedig 73 százalék a kombik részesedése.

kombi3_m.jpg

A március végén a https://www.dasweltauto.hu/ portálon található 988 gépkocsi között 298 kombit találtunk, amelyekből 202 volt a dízel-, 93 a benzinmotoros kivitel, három pedig a benzines plug-in hibridek közé tartozott. Nézzük csak, melyek ezek!

Škoda Superb Combi iV 1.4 TSI DSG PHEV 

kombi_skoda_superb_m.jpg

A 15,99 millió forintért hirdetett, divatosan hófehér autót októberben helyezték forgalomba, és azóta kevesebb mint hatezer kilométert futott. Valóságos kétéltű ez a kivitel, hiszen hálózatról is tölthető (a tisztán elektromos hatótáv 55 kilométer), ugyanakkor menet közben bármikor számíthatunk a 156 lóerős (115 kW), 1,4 literes TSI-motorra. A 85 kilowattos elektromos motorral együtt a kocsi összteljesítménye 160 kW, vagyis 218 lóerő.

A DSG automataváltós kocsi valóban mindent megkapott, ami a Volkswagen-konszern felszereltségi listáján szerepel, így van benne fáradtságérzékelő szenzor és a közlekedési táblákat felismerő Traveller Assistant is olyan vezetéstámogató rendszerek mellett, mint a sávtartó, a holttérfigyelő, vagy a közlekedési torlódás-asszisztens. Ez a funkció a DSG-vel szerelt járművek közlekedési torlódások esetén történő vezetését segíti. A motor, a fékek és a kormánykerék vezérlésével távol tartja a többi járműtől, lefékezi az autót, és elforgatja a kormányt a környező járművek mozgásának követéséhez (legfeljebb 60 km/órás sebességig). Az üzleti utazók pedig még a hátsó üléseknél is találnak USB töltőcsatlakozókat.

Škoda Superb Combi iV L&K 1.4 TSI DSG PHEV

kombi_kek_superb.jpg

Ugyanilyen csatlakozók vannak abban a Superb kombiban is, amelyet szintén a https://www.dasweltauto.hu/ honlapon találtunk, mégpedig 14,78 millió forintért, és amely megközelíti a fenti modell gazdag felszereltségét. De mivel ez Laurin & Klement kivitel, a kárpit nem alcantara, hanem bőr.

A 8 hüvelykes képernyővel rendelkező Amundsen navigációs rendszer és a 12 hangszórós hangrendszer mellett a kocsit sok egyéb mellett ellátták „Auto-Hold” elektromos rögzítőfékkel, hegymenet asszisztenssel (HHC), valamint kanyarkövető ködfényszórókkal. És az sem mellékes, hogy fűtött ablakmosó fúvókák vannak elöl, márpedig akinek már fagyott rá az ónoseső a fúvókáira, az tudja, milyen sokat érnek az ilyen apró figyelmességek.

SEAT Leon Kombi 1.4 TSI DSG FR PHEV

kombi_seat.jpg

A fentiekkel azonos benzinmotor és sebességváltó jellemzi ezt Leont, azonban mivel ez sportos FR-változat, 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat kapott, amelyeket lopásgátló kerékcsavarok rögzítenek. Mindehhez nemcsak 225/40 R18-as méretű abroncskészlet, hanem XDS elektronikus differenciálzár is jár.

A kiemelkedő extrákhoz tartozik a fűthető multifunkciós bőrborítású kormány, az automatikus parkolássegítő rendszer, az esőérzékelő, valamint a holttérfigyelő rendszer, amely tolatáskor együttműködik a kiparkolási asszisztenssel. A zsúfolt nagyvárosokban ez utóbbi különösen megkönnyíti az életet.