Arkana – Egyedülálló hibrid ajánlat a szegmensben

Az Új Arkana az E-TECH Hybrid 145 LE technológiával büszkélkedhet, de a modell a nagyobb hatékonyságra, irányíthatóságra és lélegzetelállító vezetési élményre vágyóknak nagy teljesítményű TCe 140 és 160 motorokkal, 12 voltos mikro-hibrid rendszerrel szerelt változatban is elérhető.

E-TECH Hybrid 145, ahol az elektromos autózás kezdődik
A Clio, a Captur és a Megane modelleknél bevezetett stratégia alapján a Renault az Új Arkana esetében is integrálta innovatív E-TECH Hybrid technológiáját. A 100% hibrid motor a Clio E-TECH Hybrid kivitelnél debütált.
A hibrid technológia több mint 150 szabadalmi bejegyzéssel kifejlesztett forradalmi megoldáson alapul. A Renault a technológia kialakítása során – különösen az energia-visszanyerés és a regenerálás terén – a Formula-1-ben szerzett szakértelmére támaszkodhat. Az E-TECH Hybrid motor a „sorozat-párhuzamosnak” nevezett hibrid architektúrán alapszik. Számos előnyt kínál ez a megoldás: optimalizálja a belső égésű motor és az elektromos motor működését a működési kombinációk maximalizálásával, illetve a lehető legalacsonyabb CO2-kibocsátással.

A 145 lóerős E-TECH hibrid motor alapja a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség új generációs négyhengeres 1,6-os benzinmotorja. A hibrid technológiához igazodva, részecskeszűrővel van felszerelve a károsanyag-kibocsátás korlátozására. Teljesítménye 69 kW (91 LE), két elektromos motorral: egy 36 kW-os „e-motorral” és egy 15 kW-os HSG (High-Voltage Starter Generator) nagyfeszültségű indítómotorral megtámogatva.
Innovatív, tengelykapcsoló nélküli, több üzemmódot kínáló körmös kapcsolású váltó egészíti ki a hajtásláncot. Az elektromos motorok és a dogbox váltó forradalmi kombinációja optimálisabb és simább sebességváltást biztosít. Ez a Renault Formula-1-ben szerzett tapasztalaton alapuló architektúra a hatékonyabb üzemanyag-felhasználás szinonimája.
A csomagtartóban elhelyezett 1,2 kWh (230 V) lítium-ion akkumulátorral az E-TECH Hybrid motor jelentősen képes csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A vezetési idő akár 80%-át is elérhetjük 100%-os elektromos üzemmódban városi környezetben, 40% -kal csökkentve az üzemanyag-fogyasztást a hasonló kategóriájú hagyományos belsőégésű motorokhoz képest. Az Új Arkana E-TECH Hybrid együttes üzemanyag-fogyasztása 4,9-5,1 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 111-116 g/km (WLTP értékek).
Csakúgy, mint bármely elektromos járműnél, az akkumulátor lassuláskor és fékezéskor egyaránt töltődik. Amikor a belső égésű motor optimális fordulatszámon jár, az akkumulátor feltölthető az autó meghajtására nem használt extra hőenergia felhasználásával is. Ráadásul miközben technológia hatékonyan csökkenti az energiaveszteséget, csendes és kényelmes működést biztosít.

Új Arkana E-TECH Hybrid akár 75 km/h sebességgel is képes haladni teljesen elektromos üzemmódban.
A 145 lóerős E-TECH hibrid motor az Új Arkana valamennyi változatához – beleértve az R.S. Line felszereltségi szintet is – elérhető. A sofőr komplex technológiának köszönhetően egyszerre élvezheti a maximális hatékonyság kínálta lehetőségeket és a dinamikus vezetés nyújtotta örömöt.


Mikro-hibrid technológia a TCe 140 és TCe 160 esetén: gazdaságosság, rugalmasság és kényelem
Az Új Arkana minden verzióban kapható mikro-hibrid változatban is, amely a 4 hengeres turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű 1,3 TCe benzinmotoron alapul. A mikro-hibrid működést egy starter-generátor rendszer hozzáadása biztosítja, amely az utasülés alatt található 12 V-os lítium-ion akkumulátorhoz van csatlakoztatva.
A gazdaságos és nagy teljesítményű mikro-hibrid benzinmotor rendkívüli megbízhatósága és tartóssága mellett kivételes vezetési élményt biztosít az autó vezetőjének. A 7 fokozatú EDC duplakuplungos automata váltóval kombinálva egy 140 LE (bevezetéskor) és egy 160 LE (2021 nyarától) változatban is elérhető.
Az Új Arkana 12 V-os mikro-hibrid megoldáson alapuló technológiája javítja a Stop & Start funkció működését, lassítás során biztosítja az energia újra termelődését, és lehetővé teszi, hogy a belső égésű motor fékezéskor kikapcsoljon. A legintenzívebb energiafogyasztási fázisban, vagyis indításkor vagy gyorsítás közben az indító-generátor és az akkumulátor is segíti a motor optimális működését. Végeredményben ez a megoldás akár 8%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és akár 8,5%-kal a CO2-kibocsátást, miközben biztosítja a sima, akadály nélküli újraindítást.
A mikro-hibrid 1,3 TCe benzinmotorban található részecskeszűrő működés közben megtisztítja a kipufogógázt a részecskéktől mikroporózus, méhsejtes szerkezetbe zárva a káros anyagokat. A szűrőt a rendszer időközönként automatikusan tisztítja és regenerálja.
Az Új Arkana forgatónyomatéka TCe 140 EDC mikro-hibrid változatban 260 Nm, 1750 és 3500 fordulat/perc között. Ez plusz 10 LE és további 20 Nm pluszt biztosít a korábbi 1,3 TCe 130 motor nyújtotta szinthez képest. Az Új Arkana tehát a gazdaságosságot, a rugalmasságot és a vezetési élményt remekül ötvözi egy kiváló, 5,8-6,1 l/100 km-es kombinált üzemanyag-fogyasztási szinttel és a 132-138 g/km CO2-kibocsátással (WLTP értékek).
Az Új Arkana 160 lóerős kivitelű, mikro-hibrid 1.3 TCe motorral felszerelt változata – mely 2021. őszén kerül forgalomba – a dinamikus vezetési élmény szerelmeseit biztosan nem hagyja hidegen. A motor kellemes reakcióképességet és vezetési élményt biztosít, mégis kordában tartható vele az üzemanyag-fogyasztás és az emisszió.