A BKK a gyalog és trolival közlekedők érdekeit egyaránt szolgálja
A mai napon (SIC – ma lesz a holnap tegnapja) állítások jelentek meg azzal kapcsolatban, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egyes gyalogos járdák szélességét kívánja csökkenteni Erzsébetvárosban. A BKK szükségesnek tartja tisztázni, hogy a kérdésben még nem született végleges döntés.
A mai napon megjelent sajtóhírekben tényként kezelték, hogy szűkítik a járdákat a VII. kerületben.
A BKK ezzel kapcsolatban szükségesnek tartja tisztázni, hogy kiemelten kezeli a gyalogos közlekedést, és nem csökkenteni, hanem növelni szeretné a járdák szélességét a közterületek újrafelosztásával. Közben ugyanakkor fenn kell tartania a trolibusz-közlekedés folyamatosságát is, amelyet a szabálytalanul parkoló autók az érintett útszakaszokon szinte minden nap akadályoznak, rabolva így az utasok idejét, s növelve a terelés miatt a főváros költségeit.
A fővárosban évente több mint 2000 olyan esetet regisztrálnak, amikor szabálytalan parkolás akadályozza a járatok haladását, valamint az utasokat abban, hogy a menetidőnek megfelelően elérjék az úti céljukat. A problémát csak fokozta a kormány döntése alapján bevezetett ingyenes parkolás. Az esetek mintegy fele a belvárosi trolibuszvonalakat érinti, hiszen a belvárosi szűk utcák és az áramellátáshoz való kötöttség nehezíti az útban lévő járművek kikerülését. A mai napon megjelent helyszínek esetében a Nefelejcs utcában 6627 percet állt a forgalom, míg a Dohány utcában 2267, a Wesselényi utcában pedig 814 perc volt a zavar összideje. Legutóbb, csütörtök este személygépkocsi szabálytalan várakozása miatt a 74-es trolibusz vesztegelt több mint egy órát a Dohány utcában.
A BKK folyamatosan keresi azokat a megoldási lehetőségeket, amelyekkel megakadályozza a szabálytalan parkolásokat, vagy nagyobb figyelemre ösztönözheti az autósokat. A szabálytalan parkolás visszaszorítása alapvetően rendészeti kérdés lenne, de sajnos ehhez a jogszabályok nem adnak kellően erős eszközöket az önkormányzatok kezébe, a pénzbírság összege például relatíve alacsony, nincs visszatartó ereje.
Az említett hírekben szereplő konkrét kérdésben még nincs végleges döntés. A BKK többször tárgyalt a Budapest Közúttal és az Erzsébetvárosi Önkormányzattal, több megoldási javaslatot is vizsgál, amelyek a gyalog és trolibusszal közlekedők érdekeit egyaránt szolgálja, valamint a helyben parkolni szándékozókat sem érinti túlzottan hátrányosan.
Mindezeken túl a BKK ezúton is szeretné megköszönni az Erzsébetvárosi Önkormányzat elkötelezett munkáját a kerület forgalomcsillapításával kapcsolatban, hiszen Belső-Erzsébetvárosban valósult meg a legkiterjedtebb forgalomcsillapítási mintaprojekt Budapesten, amelynek köszönhetően az átmenő forgalom nagymértékben mérséklődött a városrészben. A BKK és az önkormányzat munkatársai közösen dolgoznak azon, hogy a kísérleti időszakban felvetődő lakossági problémákra megoldásokat találjanak.
Budapesti Közlekedési Központ