Nexo menetteljesítmények
A NEXO mindennapi használatra tökéletes emissziómentes jármű, összhangban a Hyundai Motor azon filozófiájával, hogy a menetdinamikai megőrzése mellett optimalizálja az energiafelhasználást.
A legfejlettebb üzemanyagcellás hajtáslánc, a legkedvezőbb hatótávolsággal
A Hyundai NEXO alapját képező, új architektúra számos előnyt hordoz magában: csökkent a jármű tömege, az akkumulátor átköltözött a csomagtartóba, és javult a hidrogén üzemanyagcella elrendezése. Az üzemanyagcellás hajtáslánc könnyebb és kompaktabb kialakítású. Legnagyobb teljesítménye 120 kW (163 LE), maximális forgatónyomatéka 395 Nm. A NEXO álló helyzetből 9,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára; végsebessége kategóriaelső 179 km/óra.
A környezetbarát üzemanyagcellás hajtáslánc a korábbinál jobb hatásfokon hasznosítja a hidrogént, ami az egyes komponensek járulékosan kedvező hatásfokával együtt a világ legjobb: 60 százalékos rendszerszintű hatásfokát eredményezi, 0,95 kg / 100 km üzemanyag-fogyasztás mellett. A vadonatúj NEXO az üzemanyagcellás járművek között a legkiválóbb hatótávolsággal (666 km WLTP, 756 km NEDC) rendelkezik. Ez az érték a belső égésű motorral szerelt járművekéhez mérhető, és lehetővé teszi nagy távolságok megtételét.
Az újonnan kifejlesztett architektúra három egyforma, egyenként 52,2 literes térfogatú hidrogéntartályt alkalmaz, ami kiemelkedő tárolási sűrűséget és nagyobb üzemanyagtöltetet eredményez. Noha a NEXO tartályaiba nagyobb mennyiségű hidrogén tölthető, a vadonatúj modell mindössze 5 perc alatt teljesen feltölthető.
A szélsőséges hőmérsékleti és időjárási viszonyoknak is ellenálló NEXO akár mínusz 30 fokban is beindítható, méghozzá az iparágban páratlanul gyorsnak számító 30 másodperc alatt.
A rendkívül tartós membrán elektróda katalizátor és az új hajtásvezérlő technológia különlegesen hosszú élettartamúvá teszi a NEXO-t. A modell tartóssága a hagyományos, belső égésű motorral szerelt járművekével összevethetően legalább 10 év és 160 000 km.
Könnyed elektromos közlekedés
A NEXO egyik különleges jellemzője az a shift-by-wire (elektronikus vezérlésű) működtető modul, amely az elektromos hajtáslánc ösztönös működtetését teszi lehetővé. A fokozatok bekapcsolásához, az elektromos rögzítőfék aktiválásához elegendő megnyomni a megfelelő gombot.
A szabályozható erősségű regeneratív fékrendszer lehetővé teszi, hogy a vezető a kormánykerék mögött elhelyezett fülek segítségével módosítsa a fékenergia-visszanyerés mértékét. A rendszer lassítás során visszanyeri a mozgási energiát.
Tökéletesített kormányzás és felfüggesztés
A NEXO multilink hátsó felfüggesztése kifinomultabb futóműgeometriát, az pedig finomabb és kényelmesebb rugózást, egyszersmind pontosabb vezethetőséget eredményezett.
A jobb kormányreakciók érdekében a NEXO megnövelt, 58 mm-es kormánymű-áttételt alkalmaz (+4 mm a ix35 Fuel Cell modellhez képest.)
Fokozottan merev karosszéria
Az ellenálló, könnyű karosszéria 56 százalékban nagy szakítószilárdságú acélt alkalmaz, ami még dinamikusabb menetteljesítményeket, illetve fokozott utasbiztonságot eredményez.
Az ellenállóbb acélötvözetek nagyobb arányú alkalmazása 30 százalékkal javította a karosszéria szilárdságát az ix35 Fuel Cell modellhez viszonyítva. A megnövelt torziós szilárdság jóvoltából csökken a karosszéria oldaldőlése, és javul az autó irányíthatósága.
Az üzemanyagcellás jármű menet közben tisztítja a levegőt
Az üzemanyagcellás járművek, akárcsak akkumulátoros elektromos társaik, nem bocsátanak ki koromrészecskét. Különleges előnyük, hogy használat közben megszűrik és tisztítják is a levegőt. A NEXO olyan mértékben csökkenti a levegő finompor-szennyezettségét, mint amit két dízelautó bocsát ki azonos távolságon.
A hatékony és tartós, nagy teljesítményű légszűrő a 2,5 mikronnál kisebb szilárd részecskéket is képes kiszűrni a levegőből. A NEXO fedélzetén alkalmazott légszűrők összességében 99,9 százalékban kiszűrik a részecskéket a levegőből; a műszeregységről pedig leolvasható, hogy a jármű milyen mértékben járult hozzá környezete tisztításához.