Az NX a magabiztosság érzését nyújtja
A LEXUS DRIVING SIGNATURE ÉS AZ ÚJ GA-K PLATFORM
- A Lexus Driving Signature a kényelmes rugózás mellett a pilóta szándékainak megfelelő, tökéletes kormányzási, gyorsítási és fékezési reakciókat kínál
- A Lexus GA-K platformja jelentős menetdinamikai előrelépést szavatol
- Kimagasló karosszéria-merevség világelső anyaghasználattal és innovatív kialakítással
- Dinamikus menetteljesítmény, amelyet a tesztelés során hivatásos autóversenyzők véleménye alapján alkottak meg
- Továbbfejlesztett összkerékhajtási rendszer
A vadonatúj NX menetdinamikai fejlesztéseinek középpontjában a Lexus Driving Signature állt – a maximális rugózási kényelem és a kiváló kormányzási, gyorsítási és fékezési viselkedés kombinációja, amely minden pillanatban leköveti a vezető szándékát, magabiztosságot és az autóval való összekapcsoltság élményét közvetítve.
Mindebben központi szerepet játszik a Lexus Global Architecture K (GA-K) platformja. Az új architektúra alacsonyabb súlypontot (-20 mm) tesz lehetővé, növeli az első és a hátsó nyomtávokat és jobb súlyelosztást biztosít az első és a hátsó tengelyek között, így a jármű dinamikusabban és élménydúsabban vezethető. Az új futómű elöl MacPherson rugóstagos, hátul pedig kettős keresztlengőkaros kialakítású.
A mérnökök a korábbinál sokkal merevebb karosszériát alkottak, többek között innovatív, kis tömegű anyagok használatával, amelyek kiegészítő merevítésekkel és megerősítésekkel fokozzák a szerkezeti erősséget. A felépítményben világelsőként használtak 1180 Mpa-os acélt a küszöbök erősítésére és 1470 MPa-os acélt a tető merevítésére. Az első kerékjárati ívek és a motorháztető alumíniumból készül, a lézeres csavarhegesztés mellett új lézeres forrasztás, valamint speciális kötőanyagok alkalmazása fokozza a szilárdságot. A motorháztető két helyen rögzül, a zárak között pedig keresztirányú erősítés fokozza a motorháztető, ezáltal pedig a teljes karosszéria merevségét, ráadásként pedig jobban elnyeli a légellenállás okozta turbulenciák vibrációját.
PROFESSZIONÁLIS TESZTPROGRAM
A vadonatúj NX átfogó teszteket teljesített a Lexus Shimoyama tesztpályáján, ahol hivatásos autóversenyzők is szerepeltek a csapatban. Alapos visszajelzéseik hozzájárultak az autó finomhangolásához, érezhetően javítva az NX válaszreakcióit, és tovább tökéletesítve a kormányzási és fékezési érzetet.
ÖSSZKERÉKHAJTÁS
Az új NX 450h+ plug-in hibrid és az NX 350h hibrid modellek E-Four elektromos összkerékhajtási rendszere is továbbfejlődött. A hátul hajtó elektromotor állandóan működik, még nagyobb nyomatékot leadva, amivel az eddiginél is jobb tapadási érzetet biztosít.
Az új 2,5 literes szívó és 2,4 literes turbófeltöltésű benzinmotorok kizárólag összkerékhajtással elérhetők. A turbómotor esetében az elektronikusan vezérelt, állandó összkerékhajtás képességeit dinamikus nyomatékszabályozás fokozza, amelynek köszönhetően az NX még jobb teljesítményt nyújt rossz tapadási viszonyok esetén, valamint magabiztosan, dinamikusan gyorsít ki a kanyarokból.