Újra a legjobb magyarként zárna a Világkupa-viadalon a Gyimóti-Horváth duó
Egy év kényszerszünet után a jövő hétvégén rendezik meg a HunGarian Baját, amely egyben a Magyar Tereprallye Bajnokság negyedik versenye lesz
A világot sújtó Covid-járvány miatt egy év szünet után rendezik meg augusztus 6-tól 8-ig hazánk egyetlen terep-rallye Világkupa-viadalát, a HunGarian Baját. A több mint száz nevezett járműből álló mezőnyre összesen 612,5 kilométeres száguldás vár. A veszprémi lőtéren rendezett versenyen a teljes magyar élmezőny elindul, hiszen a hazai bajnokságban kiemelten fontos ez a viadal. Az autósok között az összetettben harmadik, míg a T4-es kategóriában első Gyimóti Péter, Horváth Míra páros azzal a céllal érkezik meg Várpalotára, hogy a verseny végére megőrizzék jelenlegi helyüket a bajnokságban.
Egy hét van még hátra, és egy esztendő kényszerszünet után ismét megrendezik a HunGarian Baját. A hazai Világkupa-viadalra már most több mint száz jármű nevezett, köztük a teljes magyar élmezőny tagjai. Ugyanis a 2004 óta rendezett verseny a Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság következő viadala is egyben. Mindenesetre a HunGarian Baja főszervezője, Garamvölgyi Zoltán nagyon nehéz pályát tervezett meg a veszprémi lőtérre, ahol augusztus 6-tól 8-ig összesen 612,5 kilométert tesz majd meg a mezőny. Maga a viadal pénteken a látványos rajtceremóniával kezdődik Várpalota főterén, majd még aznap este egy kvalifikációs szakaszt tartanak meg. Szombaton két, összesen 290 kilométeres szakasz vár a mezőnyre, míg vasárnap szintén két szakaszon, összesen 167 kilométert teljesítenek a versenyzők.
A hazai mezőnyből az idei bajnokságot a T4-es kategóriában vezető, míg az autósok között összetettben harmadik Gyimóti Péter és Horváth Míra nagyon készül, hiszen szeretnék megismételni a 2018-as itteni teljesítményüket, amikor a legjobb magyarként zárták a HunGarian Baját.
„Már nagyon vártam a Hungarian Baját, hiszen a kedvenc versenyhelyszínem a veszprémi lőtér a versenynaptárban. Harmadszor indulunk ezen a viadalon, ráadásul 2018-ban a legjobb magyarként végeztünk, míg 2019-ben technikai okok miatt fel kellett adnunk a versenyt. Azóta sokat fejlődtünk, az autó is többet tud, így minden adott egy jó szerepléshez. Ez a verseny nagyban eltér a többi bajnoki futamtól, kétszer vagy háromszor olyan hosszúak a szakaszok, mint ahogy azt megszokhattuk. Szerintem ez előnyünkre válhat, mivel egyáltalán nem tartom rövidtávon gyorsnak magunkat. A magyar T4-es kategóriát vezetve érkezünk meg a versenyre, így jelenlegi célunk, hogy megszilárdítsuk az előnyünket a kategóriában, illetve az abszolút bajnokságban legjobb magyarrá lépjünk előre, utóbbiban most harmadikak vagyunk, de közel a második hely. Az esetleges kategória győzelem hatalmas dolog lenne számomra, pláne úgy, hogy a legkisebb csapatok közé tartozunk” – fogalmazott Gyimóti Péter.
Navigátora, Horváth Míra szintén bízik abban, hogy a magyar bajnoki mezőnyben sikerül dobogóra állniuk kategóriájukban, ráadásul minél előkelőbb helyen. Míra egyébként nemcsak a tereprallyeban, hanem a rallye mezőnyben is diktálja az itinert, így pontosan tudja, elképesztő figyelmet és tökéletes fizikai felkészülést igényel majd a verseny.
„Egy picit tartok a 140-150 km-es gyorsoktól, hogy mennyire visel meg fizikailag, illetve mentálisan is, hiszen nekem egyelőre szinte hihetetlennek tűnik az, hogy versenykörülmények között, ilyen hosszú gyorsaságin a pilóta és a navigátor is végig koncentrálni tudjon. De mindenképpen úgy gondolom, hogy ezt is meg fogjuk csinálni és sikerülni fog, mert kitartóak vagyunk mi is és az autónk is. Egy biztos, nagy a különbség a tereprallye és a rallye között, annak ellenére, hogy a feladatok egyébként hasonlóak” – állította Horváth Míra.
A szervezők elárulták, hogy a mezőny köves, murvás pályákra számítson, rengeteg ugratóval, gyönyörű környezetben, míg a nézők ingyenesen léphetnek be a szervízparkba, vagy vehetnek részt a rajtceremónián és a díjátadón.