Az év elektromos autói – 2021
A brit What car? magazin szeret mindenféle összevetéseket készíteni, és azok alapján rendszeresen közli az éppen vizsgált kategóriákban a modellek sorrendjét. Most éppen a 2021-es év elektromos autója díjat osztották ki 13 modellnek, de a megnevezés nem teljesen pontos, mert mindazokat az autókat is ide sorolták, amelyeket nem, vagy nem kizárólag belsőégésű motor hajt. Tehát hibridet is találunk a felsorolásban, amelyből a Volkswagen konszern nyertes modelljeit mutatjuk be.
Elsőként nézzünk egy hibridet.
Az Audi A3 Sportback 40 TFSIe Sport, például a legjobb családi hibridautó címmel lett gazdagabb. A 225 kilométeres végsebességre képes plug-in hibrid mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsul százra, és több mint 60 kilométert tehet meg tisztán elektromos meghajtással.
A magazin azt írja róla, hogy kiváló választás egy családnak, mégpedig a csúcskategóriás technológiának, az alacsony üzemeltetési költségnek és praktikusságának köszönhetően.
A legjobb hibrid kombi
A legjobb hibrid kombi a Škoda Octavia Estate 1.4 TSI iV SE lett, és ezen nem is lepődünk meg, annyira jó hírnévnek örvendenek az Octavia kombik. Aztán ehhez a kombisághoz jön az a csomag, amely ugyanazt a takarékos 1,4 literes turbó benzinmotort, villanymotort és akkumulátort tartalmazza, mint a legújabb Volkswagen Golf GTE, és a hivatalos adatok szerint ennek a nem kicsi bálnának káprázatos a fogyasztása: egy liter benzinnel akár 115 kilométert is megtehet – írja a What car? magazin.
A brit szakújság szakértői szerint a Volkswagen ID.3 58kWh a legjobb elektromos családi gépkocsi.
A 204 lóerős villanymotorral rendelkező autó a fenti Audihoz hasonlóan gyorsul, bár végsebessége nem éri el a 160 kilométert óránként, viszont sokkal fontosabb, hogy az 58 kilowattórás akkumulátorcsomagjának köszönhetően ez az ID.3 messzebbre visz a töltések között, mint a rivális Nissan Leaf. Az ID.3 hatótávja a hivatalos, WLTP-szabvány szerint legfeljebb 420 kilométer, de mentek már ennél jóval nagyobb távot is egy feltöltéssel.
Sok autógyártó a 22. században jár az elektromos autók (EV) tervezésekor – írja a magazin, hozzátéve, hogy ezért sok autó úgy néz ki, mint egy gyenge űrfilmből szalajtott repülő csészealj. A Škoda azonban nem űrhajót akar gyártani, hanem személygépkocsit, és ezt nagyszerűnek tartották a szakújságírók.
Ezért megérdemelten kapta a Škoda Enyaq iV 60 Nav a legjobb nagyméretű elektromos SUV kitüntető címet. Az Enyaq egy teljesen normális megjelenésű SUV, amely véletlenül teljesen elektromos. Mindent megtesz, amire egy terepjárónak szüksége van, felhajtás és fanfár nélkül. Nem ez a leggyorsabb villanyautó, de egészséges, 177 lóerős teljesítményével és 8,4 másodperces gyorsulásával, valamint az 58 kilowattórás akkumulátorcsomagjával nem kell szégyenkeznie.
dasblog