Sikeres első félév az Audinál
Kiszállítási rekord és jelentős nyereség
- Kiszállítási rekord: az Audi történetének eddigi legjobb első féléve, amely során 981 681 járművét adta át ügyfeleinek
- Összesen 29,2 milliárd euró árbevétel, 3,1 milliárd euró működési eredmény, 10,7 százalék árbevétel-arányos működési nyereség, 3,9 milliárd euró adózás előtti eredmény
- Jelentős, 5,5 milliárd eurós nettó cash flow
- Jürgen Rittersberger pénzügyi igazgató: „Sikeresen zártuk az első félévet, ennek ellenére továbbra is kihívásokkal teli a helyzet”
Kedvező mérleg hat hónap után: sikeres féléves teljesítményt produkált az Audi Csoport. Januártól június végéig a vállalat világszerte 981 681 autóját szállította ki ügyfeleinek, az Audi történetének legjobb első félévét zárva. Az értékesítési volumen e kedvező alakulása a pénzügyi mutatókban is megjelenik. Az árbevétel 29,2 milliárd eurót tett ki, a 3,1 milliárd euró működési eredmény pedig jelentős vásárlói keresletről, erős értékesítési teljesítményről és folytatódó költségfegyelemről tanúskodik. Az Audi emellett a nyersanyagfedezeti ügyletek pozitív értékelési hatásaiból is profitált az első félév során. Mindezek eredményeképpen az árbevétel-arányos működési nyereség 10,7 százalékos értékével a 9 és 11 százalék közötti stratégiai céltartományba esett. Az 5,5 milliárd euró nettó cash-flow az Audi Csoport pénzügyi erejét tükrözi.
„Az év eleji kedvező tendencia júniusig is kitartott, így sikerrel zártuk az első félévet. Pénzügyi teljesítményünk jól mutatja, hogy az átfogó ellenintézkedéseknek köszönhetően jól kezeltük a globális félvezetőhiány kihívásait és ki tudtuk használni a piac kedvező alakulása kínálta lehetőségeket” – hangsúlyozta Jürgen Rittersberger, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügy és a jog területeiért felelős tagja. „A már a válság előtti szinteket is meghaladó, magas kiszállítási volumen és a kedvező eredmény egyértelműen igazolja vállalatunk teljesítőképességét és termékportfóliónk vonzerejét.”
Rekordszinten a globális kiszállítások
Az ügyfelek részéről az Audi modelljei iránt tanúsított továbbra is nagy érdeklődés kiszállítási rekordot eredményezett az első félévben: januártól június végéig a vállalat összesen 981 681 Audi gépjárművét szállította ki ügyfeleinek világszerte, ami 38,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest (2020: 707 225 darab). Összesen 518 853 jármű kiszállításával (2020: 354 232 darab) az áprilistól június végéig tartó időszak emellett a vállalat történetének legerősebb negyedévét is jelenti. Kína piacán 418 749 kiszállítással (+38,4 százalék) az Audi eddigi legjobb eredményét érte el az első félév folyamán, de 121 835 járműve átadásával (+59,9 százalék) az Amerikai Egyesült Államokban is eddigi legjobb félévét produkálta, s 32,7 százalékos növekedéssel (351 588 jármű) Európában is lendületbe jött a márka. Mintegy 80 000 kiszállítással a tisztán elektromos és a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellek esetében könyvelhetett el a prémiumgyártó különösen jelentős növekedést, amely volumen több mint kétszerese az előző év azonos időszakáénak (2020: mintegy 36 000 darab). Az SUV-modellek és a felső járműkategóriák értékesítését szintén magas növekedési ütem jellemezte.
„Az ügyfeleink részéről tapasztalható fokozott kereslet, valamint sikeres értékesítési teljesítményünk világszerte intenzív hajtóerőt jelentett az első félév során, így folytathatjuk sikeres átalakulásunkat a hosszú távon fenntartható prémium-mobilitás vezető szolgáltatójává” – emelte ki Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.
Ugyancsak lendületesen halad a hajtásrendszerek elektromossá alakítása is a négykarikás márkánál, s az Audi a tervek szerint 2033-ig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral hajtott járművei gyártását, legkésőbb 2050-re pedig mérleg szerint szén-dioxid-semleges vállalattá kíván válni. Ezzel párhuzamosan következetesen folytatódik a márka széleskörű elektromos offenzívája, s új e-tron GT quattro* és RS e-tron GT*, valamint a kompaktszegmensben kínált első tisztán elektromos modelljei, a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron formájában négy további modellel bővült elektromos portfóliója. Az Audi ezzel már az idei évben is több elektromos, mint belsőégésű motorral szerelt modellel jelenik meg a piacon, s 2025-re már több mint 20 tisztán elektromos típust tervez kínálni.
Már a válság előtti szinten az árbevétel
Az idei első hat hónap folyamán az Audi-csoport 42,7 százalékkal, 29 212 millió euróra (2020: 20 476 millió euró) növelte árbevételét. A globális leállások jellemezte előző évhez képest mindegyik járműszegmensben emelkedett a forgalom az első félév folyamán, mégpedig a kedvező termék- és regionális összetétel, valamint az erőteljes árképzés mentén. Az SUV-modellek iránti nagy kereslet így kedvező hatást gyakorolt az árbevételre, az Audi Q-modelljeit ugyanis számos piacon – különösen az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában – fogadták jól az ügyfelek. A Lamborghini márka 961 millió eurós (2020: 766 millió euró) árbevétele szintén az előző évi felett alakult.
A stratégiai céltartományban az árbevétel-arányos működési nyereség
Az idei első félévben az Audi Csoport 3113 millió euró működési eredményt ért el (2020: -750 millió euró). Az árbevétel-arányos működési nyereség 10,7 százalékra (2020: -3,7 százalék) emelkedett az első félév folyamán, így a 9 és 11 százalék közötti stratégiai céltartományban helyezkedik el. Az alaptevékenység intenzív teljesítménye és a folytatódó költségfegyelem mellett az előző évhez képest 0,9 milliárd euró értékben – mindenekelőtt nyersanyagfedezeti ügyletek esetében – a pozitív értékelési hatások is hozzájárultak a magas eredmény- és nyereségarány-szinthez.
2021 első félévére az Audi Csoport 3875 millió euró (2020: 86 millió euró) adózás előtti eredményt jelentett, az ebben szereplő, pénzügyi műveletek eredménye pedig igen magas, 762 millió eurós (2020: 836 millió euró) szintre adódott az első hat hónapban, elsősorban a Kínában folytatott erőteljes üzleti tevékenységet tükrözve.
A nettó cash-flow 5512 millió eurót (2020: 1953 millió euró) tett ki, ami az Audi Csoport pénzügyi stabilitását és a jövő tekintetében is kedvező pozícióját igazolja. Magas nyeresége és folyamatos beruházási fegyelme mellett a négykarikás márka szezonális tényezőkből, illetve a 2020 jelentős volumen jellemezte utolsó negyedévéből áthozott hatásokból is profitálhatott.
* Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.
Az említett modellek üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai
Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve járműfelszereltség függvényeként alakulnak.
Audi e-tron GT quattro
Elekromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,6 – 18,8 (NEDC); 21,6 – 19,9 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi RS e-tron GT
Elekromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,2 – 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0