Hihetetlen összegért cserélt gazdát egy makulátlan állapotú Supra
Az újkori ár négyszeresét fizették ki nemrég ezért az 1995-ös, kézi váltós Turbóért.
Részben az autó formájának, képességeinek és minőségének, részben a Halálos iramban c. franchise elsöprő sikerének (és a főszereplő, Paul Walker halálának) köszönhetően a negyedik generációs, A80-as Toyota Suprák népszerűsége soha nem látott magasságokba jutott napjainkra. Az első mozifilmben használt, korábban általunk is bemutatott narancsszínű példányt például 550 ezer dollárért, azaz 171,5 millió forintért árverezte el a Barrett-Jackson aukciós ház Las Vegasban idén júniusban.
Az 1993-tól 2002-ig gyártott negyedik Supra-generáció nem csak remek alapképességei, mozifilmes múltja, vagy toyotás megbízhatósága miatt keresett autó a használt piacon, de a hihetetlen tuningpotenciálja miatt is: a háromliteres, soros, hathengeres 2JZ-GTE motorjából ugyanis tuningalkatrészek felhasználásával az eredeti teljesítmény bő háromszorosát, 1000 lóerőt is könnyen ki lehet hozni.
Szintén hozzájárul ennek a Supra-generációnak a szépszerűségéhez, hogy ez az utolsó, amit a Toyota még önállóan, Japánban fejlesztett ki. Utóda, a 2019-ben bemutatott szigorúan kétüléses (a korábbiak 2+2 ülésesek voltak) ötödik nemzedék ugyanis már a BMW Z4 technikájára épül, bár attól jelentősen eltérő hangolást és karosszériát kapott. És az A80 még abban is az utolsó – és ezért is népszerű a puristák körében – hogy meg lehetett vásárolni kézi váltóval, ráadásul nem csak a szívómotoros alapmodellt, de az ikerturbós csúcsváltozatot is, amit Supra Turbo néven árusítottak.
Pontosan egy ilyen, hatfokozatú, Getrag kézi váltós Turbo tűnt fel nyáron az amerikai online autós aukciós platformon, a Bring a Trailer-en. És nem is egy akármilyen példány, hanem egy teljesen gyári állapotban megőrzött, rozsdamentes, 1995-ös évjáratú, amerikai piacos verzió, amely még az első tulajdonosé volt, és mindössze 7 ezer mérföldet, azaz bő 11 ezer kilométert futott 26 év alatt.
A Renaissance piros színű, belül elefántcsont színű bőrkárpitozást viselő kupét az eladója újonnan vásárolta a Toyota Grand Blanc márkakereskedéstől Michigan államban. Teljesnek mondható a felszereltsége (leszámítva a szándékosan mellőzött, négyfokozatú automata váltót), hiszen a bőrkárpiton felül tartalmazza az első légterelőt, a részlegesen önzáró differenciálművet, a Supra feliratú féknyergeket, a kivehető targatetőt, a hatalmas hátsó szárnyat, a sárfogó gumikat, a dupla légzsákot, az automata klímaberendezést és a CD-s/kazettás gyári audiorendszert is. Ráadásul minden dokumentum megvan a kocsihoz az eredeti használati útmutatótól a számlán át a vezetett szervizkönyvig. Az ablakmatricáról a gyári színek és felszereltség kódjai, valamint ez eredeti vételár (52 524 dollár) is leolvasható.
Az ezüst színű, 17 colos gyári könnyűfém keréktárcsák elöl 235/45, hátul 255/40-es Michelin Pilot SX abroncsokat viselnek, amelyeket idős koruk miatt az új tulajdonosnak majd cserélnie kell.
A négyküllős kormánykerék mögött egy 8 ezerig (!) skálázott fordulatszámmérőt, és egy 180 mérföld/óráig (290 km/h) skálázott sebességmérőt nézhet a szerencsés sofőr, valamint egy kombinált üzemanyagszint- és hűtőfolyadék-hőmérséklet jelző műszert. Érdekesség, hogy az A80-as Supra volt az első Toyota, amely szériában két légzsákkal rendelkezett, de eleinte csak az amerikai piacon.
A háromliteres, sorhatos, ikerturbós 2JZ-GTE motor az amerikai Suprákban gyárilag 325 lóerőt és 427 Nm-t nyomatékot küldött a hátsó kerekekre, ami 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsuláshoz volt elég. Csak a gyári korlátozás miatt volt 250 km/h a végsebesség, egyébként gyorsabban is tudna menni a Supra Turbo.
Állapotát, felszereltségét és futásteljesítményét ismerve nem csoda, hogy ez a példány hihetetlen áron cserélt gazdát a Bring a Trailer júliusi aukcióján: az új tulajdonos az eredeti ár négyszereséért, 201 ezer dollárért (62,7 millió forintért) vásárolta meg magának.
Fotók: Bring a Trailer, Youtube