A Volvo meghatározta a szén-dioxid kvóta árát
A svédek ezzel szeretnék bebiztosítani az új projektek fenntarthatóságát.
A Volvo Cars svéd autógyártó szerdán közölte, hogy flottájuk szén-dioxid kibocsátási kvótájának árát tonnánként 1000 svéd koronában (37 000 forintban) határozná meg. Ez az intézkedés a jövőbeli fenntarthatóságért tett kísérlet része.
A bejelentésre Skóciában, a klímaváltozásról szóló konferencián került sor, amikor is a vállalat csatlakozott a belső égésű motorokkal szerelt autók és kisteherautók fokozatos kivonását célzó kezdeményezéshez. Elmondása szerint szándékosan szabott meg viszonylag magas árat, hogy ezzel is bizonyítsa hosszútávú fenntartható működését.
A COP26 (Climate Change Conference) tárgyalások vezetői egy olyan nemzetközi szén-dioxid kompenzáció létrehozására törekednek, amely lehetővé tenné egyes, értelemszerűen gazdagabb országoknak, hogy fizessenek másoknak a kibocsátás csökkentése érdekében. Ez történhet akár informálisan, akár egy új, központosított piaci mechanizmus részeként. Arról is tárgyaltak a felek, hogy hogyan alkalmazhatnának nem piaci alapú megközelítéseket a kibocsátás csökkentésére az elmaradottabb országokban.
A Volvo Cars azt mondta, hogy ő volt az első autógyártó, aki ilyen árat határozott meg teljes tevékenysége során annak érdekében, hogy 2040-re klímasemleges vállalat legyen. Az ár kétszerese az Európai Unió szén-dioxid-kereskedelmi rendszerében szereplő szén-dioxid jelenlegi költségének.
A jövőben minden új autó projekt egy úgynevezett fenntarthatósági ellenőrzésen menne keresztül, és a szén-dioxid-árat a jármű teljes élettartamára előre meghatároznák azért, hogy még a kormány által meghatározott sokkal magasabb ár mellett is nyereséges maradjon.
„Meggyőződésünk, hogy a haladó vállalatoknak vezető szerepet kell vállalniuk a belső szén-dioxid-kvóta árak meghatározásával. Ezeknek a lépéseknek a segítségével felgyorsítható a Co2 kibocsátás mennyiségének felmérése és annak csökkentése” – nyilatkozott Björn Annwall, a Volvo Cars pénzügyi igazgatója.
A Volvo Cars, valamint a Ford és a General Motors is aláírta a zéró károsanyag-kibocsátású személygépkocsikról és kisteherautókról szóló Glasgow-i nyilatkozatot, amelynek célja a belső égésű motorok gyártásának 2040-ig történő leállítása.
mahzrt.hu