Subaru Solterra

A SOLTERRA – a márka első, világszerte bevezetésre kerülő elektromos járműve – fejlesztése során a Subaru arra törekedett, hogy felülmúlja a vásárlók elektromos autókkal szemben támasztott elvárásait, és olyan praktikus járművet tervezzen, amelyet a vásárlok nyugodt szívvel és magabiztosan választhatnak, hiszen ez a jármű lesz a Subaru jövőbeni elektromos autóinak sarokköve. Mindemellett a Subarunak az is célja volt, hogy olyan SUV-t alkosson, amelyet a meglévő Subaru vásárlók is valódi Subarunak érezhetnek.

Az elektromos meghajtás által kínált új értékekkel, és a Subaru évek óta követett “enjoyment and peace of mind” (élvezet és nyugalom) filozófiájával összhangban a SOLTERRA egy autentikus SUV környezettudatos formában, ami ugyanazzal a magabiztossággal vezethető, mint a többi Subaru SUV.

Külső és belső

  • Az egybefüggően kialakított hatszögletű maszk fejezi ki az elektromos meghajtás energiahatékonyságát. Az ebből a hatszögletű formából kiinduló vízszintes tengelyű karosszériavonalak és a belülről kidomborodó dinamikus sárvédők hangsúlyozzák az SUV erőteljességét.
  • Az alacsony műszerfal és – Subaruk esetén most először – az erre ráhelyezett, kormánykerék felett látható műszerek a belső tér tágas kialakítását tették lehetővé.

e-SUBARU Global Platform

  • A széles körben elismert és jól bevált Subaru Global Platform fejlesztése során felhalmozódott tudásunkat és tapasztalatainkat felhasználva az e-Subaru Global Platformot a Toyota Motor Corporation-nel közösen, kifejezetten különféle elektromos járművekhez használható padlólemezként fejlesztettük ki. Az e-Subaru Global Platform kiváló vezetési dinamikával olyan vezetési élményt tesz lehetővé, amely kiváló stabilitást biztosít, és a kezelhetőség lineárisan reagál a vezető kormánymozdulataira.
  • A padló alatt elhelyezett nagy kapacitású akkumulátor-csomagok a jármű szerkezetének szerves részét képezik, ez alacsony súlypontot, valamint nagy karosszéria-szilárdságot és merevséget biztosít.

Menettulajdonságok/AWD rendszer

  • A SOLTERRA egy teljesen új hajtáslánccal van felszerelve, amelyben az első és hátsó kerekeket különálló elektromotorok mozgatják. Kihasználva a SUBARU által sok éven át felhalmozott, mind a négy kerék precíz vezérlésében szerepet játszó AWD technológiában rejlő szakértelmét, az elektromos motorok agilis reakcióját, valamint az első és a hátsó kerekek közötti rugalmas hajtóerő-elosztást, a SOLTERRA teljes mértékben kihasználja a négy kerék tapadását, ezzel magabiztos és nyugodt vezetést kínálva.
  • A többi SUBARU SUV modellhez hasonlóan a SOLTERRA is rendelkezik az összkerékhajtást vezérlő X-MODE rendszerrel, ami növeli a biztonságérzetet földutakon és kedvezőtlen útviszonyok mellett. Az új Grip Control funkció stabilizálja a járművet, és lehetővé teszi az egyenletes sebességgel történő haladást még egyenetlen utakon is, ezáltal tovább növelve a jármű képességeit.

Biztonság

  • Az egyes karosszériaelemek vázszerkezetének kialakítása és az anyagszilárdság optimalizálása lehetővé teszi, hogy a SOLTERRA tömege alacsonyabb maradhasson úgy, hogy ezzel egyidejűleg mégis kiváló ütközésbiztonsággal rendelkezzen.
  • Ütközés esetén az ütközési energiát a terhelést több karosszériaelemnek átadó szerkezet hatékonyan nyeli el. Ez nemcsak a jármű utasait védi, hanem megóvja az elektromos rendszer nagyfeszültségű alkotóelemeit is.

További információért látogasson el a következő honlapra
www.subaru.hu/solterra

A SOLTERRA fontos szerepelt tölt be a Subarunál, amit a vállalat “delivering happiness to all” (boldogságot biztosítani mindenkinek) mottója fejez ki, és aminek az a fő üzenete, hogy szembe kell nézni a globális felmelegedés és az éghajlatváltozás kihívásaival annak érdekében, hogy a jövőben is mosolyt csalhassunk mindenki arcára.
A járművet egy 2019-ben kötött üzleti és pénzügyi partnerség keretében a Toyota és a Subaru közösen fejlesztette ki. A két vállalat „Let’s make ever-better cars together” (Készítsünk együtt egyre jobb autókat) szlogen alatt egyesítette azokat a technológiákat és ismereteket, amelyeknek mindketten tapasztalt szakértői, és a két vállalat mérnökei baráti rivalizálást folytatva közösen fejlesztették ki az új járművet.

A SOLTERRA 2022 közepétől kerül piaci bevezetésre Japánban, az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Európában és Kínában.

A SOLTERRA AWD műszaki adatai (Japán belpiacos modell, saját mérések)

 Hosszúság x Szélesség x Magasság 4 690 mm x 1 860 mm x 1 650 mm
 Utaskabin hossza 1 940 mm
 Utaskabin szélessége 1 515 mm
 Utaskabin magassága 1 160 mm (normál tető / napelemes tető)
 1 145 mm (üvegtető)
 Szállítható személyek száma 5 fő
 Tengelytáv 2 850 mm
 Min. kanyarodási sugár 5,7 m
 Min. hasmagasság 210 mm
 Jármű tömeg 2 020 kg
 Jármű össztömeg 2 295 kg
 Hatótáv egy töltéssel (WLTC  japán szabvány szerint) Kb. 460 km
 Elektromotor Típus Szinkronizált, váltóáramú elektromotor
 Elülső motor maximális teljesítménye 80 kW
 Hátulsó motor maximális teljesítménye 80 kW
 A rendszer maximális teljesítménye 160 kW
 Meghajtóakkumulátor Típus Lítiumion akkumulátor
 Teljes teljesítmény 71,4 kWh
 Teljes feszültség 355 V
 Váltóáramú töltő maximális teljesítménye 6,6 kW
 Egyenáramú töltő maximális teljesítménye 150 kW
 Kormánymű Elektronikus szervokormány (EPS)
 Futómű (elöl/hátul) Mac Pherson futómű /
 Kettős keresztlengőkaros futómű
 Fékek Hűtött tárcsafék elöl/hátul
 Hajtáslánc Összkerékhajtás (AWD)
 Kerékméret 18”
 20”
 Gumiabroncs méret 235/60 R18
 235/50 R20