Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly
A Volkswagen konszern VW márkájának eladásai az alkatrész-ellátási nehézségek miatt csökkentek tavaly az előző, a koronavírus-válsággal egyébként is gyengített évhez képest.
Tavaly 4,9 millió VW autót értékesített a Volkswagen konszern, 8,1 százalékkal kevesebbet az előző évi 5,3 milliónál. A koronavírus-válsággal terhelt 2020-as évben 15 százalékkal csökkent a VW forgalma a 2019-eshez képest.
A Volkswagen konszern összes márkájából tavaly 8,9 millió kelt el, 4,5 százalékkal kevesebb az előző évinél.
Az elmúlt évben az alkatrészhiány vált a járműipar legnagyobb problémájává részben a nehezen beszerezhető félvezető áramkörök, részben pedig a nyersanyagok árának nagymértékű megemelkedése miatt. Az autógyárak magas megrendelés állomány mellett sem képesek a kellő ütemben legyártani termékeiket.
„A félvezető áramkörök hiányának következményeit a gyártási volumenre nem sikerült az év folyamán teljes mértékben kiküszöbölni” – jegyezte meg Klaus Zellmer értékesítési igazgató, aki szerint „a rendkívüli kihívások” közepette nyújtott teljesítmény ezzel együtt is elégedettségre adhat okot.
Az alacsonyabb értékesítési volumenen belül azonban a VW szép eredményt ért el az elektromos és hibrid járművek eladásában; az előző évinél 73 százalékkal többet, 369 ezer példányt adott el. Ezen belül 263 ezer volt a teljesen elektromos autók száma, közel duplája az előző évinek. Az eladott hibridek száma pedig egyharmadával emelkedett.
A konszern egésze, a többi márkával együtt 453 ezer teljesen elektromos (BEV) autót értékesített tavaly, 96 százalékkal többet az előző évinél.
Legfontosabb piacán, Kínában a VW eladásai 15 százalékkal, a Volkswagen konszern összes márkájának eladásai 14 százalékkal csökkentek tavaly. A konszern piaci részesedése a több éven át tartott 14-15 százalékos szintről 11 százalékra csökkent tavaly Kínában. A teljes autópiaci forgalom a kínai autóipar szakmai képviseleti szervezete, a CAAM szerint tavaly 3,8 százalékkal nőtt az országban.
Az Egyesült Államokban viszont 15,6 százalékkal növelte tavaly az eladásait a Volkswagen konszern, ezen belül a VW márka 13 százalékkal. Nyugat-Európában a konszern eladásai 2,3 százalékkal csökkentek, a VW eladásai pedig 5,3 százalékkal estek vissza. A Skoda eladásai tavaly 12,6 százalékkal csökkentek, az Audi viszont „megúszta” 0,7 százalékos csökkenéssel. A Porsche azonban 10,9 százalékkal több autót adott el tavaly, mint 2020-ban, a Seat pedig 10,3 százalékkal többet.