Három kérdés René Rasthoz
Két olyan erős pilóta, mint René Rast és Kelvin van der Linde egy csapatban – ez működni fog?
Rene Rast: „Régóta ismerem Kelvint. 2014-ben versenyeztünk először együtt, és rögtön megnyertük a GT Masterst. Azóta folyamatosan összefutunk. Néhány éve együtt dolgozunk az ügynökségünkben is. Minden bizonnyal új helyzet lesz ellene versenyezni ahelyett, hogy vele vagy érte dolgoznék, de nem hiszem, hogy ez gondot okozna. Érdekes lesz látni, hogyan élünk együtt – főleg, hogyan bánunk egymással a versenypályán. A pályán kívül ez egyáltalán nem aggályos.”
Begurulva – Autó- és kütyümustra
Ott folytatod, ahol abbahagytad a DTM-ben 2020 végén?
„Elég realista vagyok ahhoz, hogy kijelentsem, a DTM megváltozott, és ez nem séta a parkban. A DTM most GT3-as autókkal van, amivel van tapasztalatom, de nagyon kevés ahhoz képest, mint Kelvin van der Linde és a többiek. Valószínűleg beletelik egy kis időbe, míg újra megszokom, és megtanulom a szakma apró fortélyait azoktól a srácoktól, akik hét-nyolc éve vezetik ezeket az autókat. Teljesen egyértelmű, hogy nagyon nehéz lesz. Tavaly is láthattad, hogyan küzdöttek más korábbi DTM-pilóták vagy akár a motorsport más nagyjai a sorozatban. Remélem, hogy a győzelmekért versenyezhetek, és sikerül a tanulási görbémet menedzselni, hogy az év végén esetleg egy dobogós helyezést tudjak kiharcolni az összetettben. A legfontosabb, hogy a cím végre visszatérjen az ABT-hez. Évek óta erre vártak, és sokszor voltak közel egymáshoz.”
Megfigyelőként élvezte az első DTM-szezont GT3-as sportautókkal?
„Teljes siker volt – különösen a márkák sokfélesége miatt. Ez egy sprint versenyformátum, boxkiállásokkal. Szerintem a nézők ezt szeretnék látni. A különböző autóknak megvannak az erősségeik és a gyengeségeik a különböző pályákon. Ez változatossá tesz. Szerintem jövőre még egy fokkal jobb lesz még több pilótával és még több márkával. Alig várom.”