Honda CB300R

2022 HONDA CB300R

Összegzés

Megújult, továbbfejlesztett formában folytatja pályafutását  a Neo Sports Café modellcsaládba tartozó Honda CB300R. Immáron 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, nagydugattyús, szeparált működésű Showa (SFF-BP) villa fogja közre az első kereket és rásegítővel, illetve nyomatékhatárolóval kiegészített tengelykapcsoló teszi könnyebbé a gyors visszakapcsolásokat. Mindemellett jelentősen csökkent a folyadékhűtésű, 286 cm3-es erőforrás károsanyag-kibocsátása, így könnyedén teljesíti az Euro 5 előírásait. A fékrendszer is nagyot lépett előre, ugyanis ezentúl helyzetérzékelővel ellátott ABS szabályozza a négydugattyús, radiálisan rögzített féknyereg működését. További fontos újdonság az állítható rugó-előfeszítésű központi hátsó rugóstag, valamint az okosabb LCD-műszeregység, amihez természetesen LED-világítást társítottak a Honda mérnökei. 

Bevezetés

A 2018-ban született CB300R mentes a sallangoktól, nemes egyszerűséggel a motorozás kvintesszenciáját nyújtja a tulajdonosoknak. Ez a könnyed gép a Honda sportos, naked családjához tartozik, melynek tagjai között szintén ott találjuk a lenyűgöző CB1000R-t, az – A1-es jogosítvánnyal már 16 évesen vezethető – CB125R-t és a csodaszép CB650R-t is. Közös jellemzőjük a kompakt építésmód, a csekély súly és természetesen a feltűnő megjelenés.

Röviden úgy jellemezhetnénk az új CB-t, hogy afféle lépcsőfok az ifjú pilóták életében az első nagymotor a 125 cm3-es után. Rendkívül könnyű, erőforrása, váza és futóműve egyaránt szenzációs, fenntartása nem terheli meg a tulajdonos pénztárcáját, ráadásul A2-es jogosítvánnyal is vezethető. Mindemellett lehetőséget ad a fiataloknak, hogy élvezetes formában fejlesszék tudásukat és személyesen is megtapasztalhassák a Hondák előnyeit, azaz a kiváló minőséget, a műszaki fejlettséget és a páratlan vezetési élményt. Ugyanakkor azoknak is remek társ lehet, akik nagyobb motorról ülnek át a fürge CB300R-re.

Ez egy igazi élménymotor, ami után a laikusok is megfordulnak az utcán. Emellett takarékos és praktikus ingázó, főként, hogy 2022-es változata messze sokoldalúbb elődeinél, és immáron Euro 5-ös besorolású, azaz károsanyag-kibocsátása is jelentősen csökkent. A CB300R vadonatúj felfüggesztése könnyebbé teszi a motor irányítását, csakúgy, mint a továbbfejlesztett, rásegítős és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló.

>>”>Begurulva – Autó- és kütyümustra >>>

Áttekintés

Elképesztően csekély, mindössze 144 kg-os tömegével a Honda pehelysúlyú sztárja kimagasló menettulajdonságokra lehet büszke, főként, hogy 2022-ben már átdolgozott, Euro 5-ös erőforrás duruzsol a Neo Sports Café stílusú motorban. Ahogy egyre magasabb fordulatszámon pörög a 286 cm3-es, folyadékhűtésű egyhengeres, úgy termeli egyre gyorsabban és gyorsabban az adrenalint – egyszerűen ideális a fiatal, kezdő és az újrakezdő motorosoknak.

Az erőforrást préselt elemekből és csövekből épült váz öleli körbe, melynek páratlan merevsége szélsőséges helyzetekben is pontos visszajelzéseket garantál. A 2022-es változat új felfüggesztést kapott, nevezetesen a CB650R-ben is használt 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, nagydugattyús, szeparált működésű Showa (SFF-BP) villát, csupán a rugóállandót és a csillapítás mértékét módosították a csekélyebb tömegnek megfelelően. Akárcsak a kétszer nagyobb rokonnál, itt is négydugattyús, radiálisan rögzített féknyereg és úszóágyazású tárcsa felel a lassításért, méghozzá IMU-val, azaz helyzetérzékelővel kiegészített ABS felügyeletében.

Ugyancsak a nagyobb gépeket idézi a változó keresztmetszetű kormány, a továbbfejlesztett, folyadékkristályos műszeregység és a minden elemében LED világítás. Ezek egytől egyig kimagasló minőségről tanúskodnak, egyszersmind hozzájárulnak, hogy még nagyobb boldogság legyen birtokolni a CB300R-t.

A 2022-es CB300R-t az alábbi színekben rendelhetik meg a vásárlók:

Pearl Dusk Yellow (gyöngyházsárga)**ÚJ**

Matt Pearl Agile Blue (gyöngyházkék) **ÚJ**

Matt Gunpowder Black Metallic (metálfekete)

Candy Chromosphere Red (piros)