A Honda CB300R stílusa és felszereltsége
- Minimalista stílusú Neo Sports Café formaterv
- Új, kényelmesebb nyereg
- Minden elemében LED világítás és továbbfejlesztett, fokozatkijelzős LCD-műszeregység
A CB300R semmit nem rejt véka alá, sőt büszkén teszi közszemlére fekete színben pompázó műszaki alapjait. Így lesz egyszerre brutális és elegáns, a megszokottnál jóval keményebb attitűdöt képviselve a „naked”-ek mezőnyében. Az extrém összhatás az olyan részleteknek köszönhető, mint például a különleges, szinte észrevehetetlen farokidom, ami elegáns keretként szegélyezi az osztott nyerget. Az ülés egyébként új, vastagabb huzatot visel – ez és az alumínium lábtartó is a vezető, illetve az utas nagyobb kényelmét szolgálja.
A csupán 23,5 mm vékony, alig 230 gramm tömegű folyadékkristályos műszeregység a sebességet, a fordulatszámot, valamint az üzemanyagszintet is megjeleníti, és felette kaptak helyet a különféle visszajelzőlámpák. Fontos újítás, hogy a 2022-es változaton hangsúlyosabb lett a – negatív formában feltűnő – fokozatkijelző. Kétségtelen, hogy a minden elemében LED-es világítás több szempontból is előnyös. Egyrészt hozzájárul a súlycsökkentéshez és a tömeg-középpontosításhoz, másrészt fokozza a minőségérzetet és a láthatóságot. Sajátos osztott első lámpát visel a modell, melynek alsó részében a tompított, a felsőben a távolsági fényszóró kapott helyet. Különlegesség a hátsó lámpa is, hiszen ennél vékonyabb fényforrást még soha nem szerelt a Honda motorkerékpárra.
A 13 literes üzemanyagtartály szögletes takaróidom alatt bújik meg, betöltőnyílása egyedi, repülőgépeket idéző fedéllel zárható. A modern műszaki megoldások eredményeként a fogyasztás csupán 3,3 l/100 km (WMTC-szabvány szerint), míg a hatótáv meghaladja a 320 km-t.
>>”>Begurulva – Autó- és kütyümustra >>>
Valerio Aiello, a Honda római K+F központjának vezető tervezője így foglalta össze a Neo Sports Café névre keresztelt formanyelv lényegét:
– Nem titok, hogy a 2015-ös EICMA-n leleplezett CB4 Concept volt a kiindulási alap, ennek stílusát követve látott napvilágot a Honda Neo Sports Café család többi tagja. Az új CB-k tulajdonképpen az egykori legendás café racerek leszármazottai, mégpedig újragondolt, modern köntösben. Nem egyszerűen retró motorok, sokkal inkább neoklasszikusok, azaz a régies formatervet ötvözik napjaink legfejlettebb műszaki megoldásaival.
Eltökélt célunk volt, hogy merőben új stílusú modell szülessen, ami könnyen megkülönböztethető a café racerektől, csakúgy, mint napjaink csupasz streetfightereitől. Azt hiszem, a végeredmény is ezt tükrözi, hiszen egyik vetélytárs sem hasonlít a Neo Sports Café család tagjaira, így a CB-k ezer közül is azonnal felismerhetőek. Jóllehet, számos klasszikus vagy modern köntösbe csomagolt kihívó akad a piacon, úgy vélem, hogy nincs még egy olyan kétkerekű, melynek formavilágában mindkét stílus ilyen markánsan jelen lenne.
Tagadhatatlan, hogy a CB4 prototípus fejlesztése során rengeteg inspirációt merítettem a klasszikus szerkezetek, elsősorban a régies órák műszaki megoldásaiból. Mindig is tetszett a patinás masinák technikája, ezért a Neo Sports Café tervezésénél az egyik kulcsfontosságú fogalom a „Mechanical Art” volt.
Ez röviden annyit tesz, hogy – a márka hagyományait követve – mutassuk meg bátran, milyen szép is lehet egy-egy alkatrész, ami egyébként nem dizájnelemként került a motorra. Talán az átlátszó hátlapú karórákat tudnám példaként felhozni, mivel egyértelmű, hogy van valami varázslatos a sok-sok mozgó alkatrész látványában – mesélte a tervező a Neo Sports Café család formajegyeiről.