Érkezik az új Interlink
Az elmúlt évben a Scania bemutatta új autóbusz-generációját. Ezeket a termékeket most az új Scania Interlink egészíti ki, ezt az autóbuszt elsősorban elővárosi környezetben és helyközi forgalomban használják majd. Új alvázzal és felépítménnyel rendelkezik, és akár 8 százalékos üzemanyag-megtakarítást kínál a specifikációs lehetőségek széles választéka, a fejlett biztonsági funkciók, az új üzemidő-szolgáltatások és a jelentősen megújult vezetői terület mellett.
A Scania Interlink nagyfokú rugalmassága számos lehetőséget kínál a jármű hosszát és belső kialakítását, a csomagtereket, az ajtókonfigurációkat, az osztályba sorolást, a hajtásláncot és egyebeket illetően.
Az új modellváltozatok között szerepelnek hosszabb kéttengelyes buszok megnövelt utaskapacitással, valamint a rövidebb gázüzemű buszok. „A kis szén-dioxid-kibocsátású hajtásláncok széles választéka szintén a rugalmasság része. Olyan biodízel (FAME, azaz zsírsav-metil-észter), HVO (hidrogénezett növényi olajok), biogáz és hibrid opciókat kínálunk, amelyek már ma jelentősen csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást” – mondta Karolina Wennerblom, a Scania Buses & Coaches termékmenedzsmentjének vezetője.
A járművezető munkakörnyezetéről sem feledkezünk meg. A vezetőtér kiváló ergonómiával és elérhetőséggel, továbbfejlesztett légkondicionálóval, valamint biztonsági funkciókkal rendelkezik. A nagyszerű vezethetőséghez hozzájárul a remek kilátás és a kiváló fordulási sugár. A fejlett vezetői segédrendszerek (ADAS) még jobb irányítást biztosítanak a vezetőnek a kezelhetőségi, kormányzási és fékezési asszisztensek révén. A Scania Zone szolgáltatás pedig azt biztosítja, hogy a járművezető betartsa a sebességkorlátozásokat az iskolák környékén és más érzékeny területeken. Mindezek fokozzák a biztonságot, és segítenek minimalizálni a baleseteket, ezáltal elkerülve a felesleges költségeket is.
Az új Scania Interlink rendkívül energiatakarékos, a motor és a sebességváltó jobb hatékonyságának köszönhetően jelentős, akár nyolcszázalékos üzemanyag-megtakarítással. Az új stop-start funkció és a sebességtartó rendszer pedig további csökkentéseket biztosít. Kifejezetten kezes, független első felfüggesztéssel rendelkezik, amely növeli a menetkényelmet, miközben a teherbírást 500 kilogrammal növeli. A járművet úgy tervezték, hogy mérsékelje a sérüléseket és elkerülje az állásidő és a költséges javítások minimalizálása szempontjából kritikus fontosságú alkatrészek, mint például a kormányrendszer, az kipufogógáz-utánkezelő rendszer vagy az akkumulátorok meghibásodását. Az üzemidőt tovább növelik a könnyen cserélhető első sarkok, a jobb tisztíthatóság, és nem utolsósorban a jármű kompatibilitása a proaktív és valós idejű adatokon alapuló Scania Rugalmas Karbantartás szolgáltatással.
Az új külső megjelenés korszerű, nagyobb oldalablakokkal, teljes egészében LED-technikájú vagy teljes egészében halogén fényszórókkal, valamint új oldalsó és hátsó világítóberendezésekkel. Az elektromos működtetésű utasajtók fokozott üzemidőt és kisebb karbantartási költségeket eredményeznek, a beltérben pedig új anyagok csökkentik a zajszintet. A légkondicionáló az éghajlati viszonyoktól függetlenül minimalizálja az energiafogyasztást. Mindez, valamint az új és világosabb belsőtér hozzájárul a busz vonzerejének növeléséhez. „Az új Scania Interlink biztosan tetszeni fog a komoly igényeket támasztó üzemeltetőknek. Csak fokozza az élményt az, hogy ez egy fenntartható opció” – zárja Wennerblom.
Az új Scania Interlink típussal a Scania egy teljesen új buszcsaládot vezetett be a városi üzemeltetéshez. A 2019-es bemutató óta folyamatos frissítéseket kapott az Interlink, nem utolsósorban az akkumulátoros elektromos portfólióhoz, amely így az akkumulátorok kapacitása és a hatótávolság terén is fejlődött.