Speedsterré faragták a csodaszép LC 500 Convertible-t
Egy amerikai autóépítő úgy döntött, hogy speedsterré alakítja át meseszép LC 500 Convertible-jét.
A speedster nyitott, sportos, kétüléses autó, amit száguldásra, a vezetés örömére terveztek. Mai értelmezésben annyiban különbözik a hasonló jellegű roadstertől, hogy a karosszériája lecsupaszított, alacsonyabb a szélvédője (vagy nincs is egyáltalán), és gyakran az ülések vonalához illesztett, hullámosan domborított, kemény anyagú fedél takarja a tetejét, amikor az le van nyitva.
Ezt az építésmódot a Porsche vitte sikerre részben annak köszönhetően, hogy James Dean 1955-ben egy 356 Speedsterrel próbált szerencsét az autóversenyzés világában, meglepően jó eredményekkel. Talán a színészikont övező legendák járultak hozzá ahhoz is, hogy tavaly ősszel a Lexus-átépítések kaliforniai mestere, Gordon Ting is speedsterré alakította át saját Lexus LC 500 Convertible-jét. Természetesen az LCRacerre keresztelt autót a 2021-es Las Vegas-i SEMA show-n láthatta először közönség, Ting mind a 17 egyedileg épített Lexusát – mint például a tavalyi, V8-as motorú RX 500-ast is – ezen a tuning seregszemlén leplezte le az elmúlt években.
„Még soha nem építettem kabriót” – magyarázza a brit Lexus magazinnak adott interjújában. „Azt reméltem, hogy 2020-ban beengednek majd látogatókat a SEMA-ra, és hogy talán a Lexus is ott lesz egy standdal, ezért már 2019 végén elkezdtem megtervezni a kiállításra szánt új autóm koncepcióját és dizájnját. Aztán a SEMA-t sajnos mégsem rendezték meg 2020-ban, de a halasztással legalább nyertem némi időt. Végül 2021 augusztusában, három hónappal a show előtt álltunk neki a munkának az Evasive Motorsportsnál, Kaliforniában” – teszi hozzá.
Természetesen a megvadított LC 500 Convertible-t nyitott tetővel akarta megmutatni a SEMA közönségének, ami miatt ki kellett találnia, hogyan tudja még jobban személyre szabni a felnik, a gumik, a fékek, a felfüggesztések és a légterelők szokásos módosításain felül. A megoldás egy karosszéria színére fényezett, speedster stílusú merev tetőfedél lett, amely a szénszálas motorháztetőhöz, a titán kipufogórendszerhez, a diffúzorhoz és az egyéb légterelőkhöz hasonlóan Ting régi partnerénél, az Artisan Spiritsnél készült Japánban.
„Ez a fedél az LCRacer lényege” – folytatja Ting. „Dél-Kaliforniában élve nagyon élvezem a kabriózást, amikor ezzel a Lexussal megyek el különféle rendezvényekre. A speedster egy klasszikus, ikonikus megjelenés, amely sok csúcskategóriás sportkupénak jól áll. Ráadásul azt is kifejezi, hogy erősen kötődöm a versenyzéshez.”
„De a tetőfedél jelentette a legnagyobb kihívást is az LCRacer építése során” – folytatja Ting. „Kapkodtunk a vészesen közelgő SEMA miatt, nem is tudtuk időben befejezni. Az illeszkedése már jó, de még dolgozni kell azon a részen, ahol a fedél a hátsó ülésrésszel találkozik. Ideiglenes megoldásként kivettük a hátsó üléseket, és a helyükre tett borítást egy, a padlószőnyeghez illő kárpittal burkoltuk be. Senki nem fogja észrevenni, de mi ennél jobbat akarunk!”
A gyári vászontető még mindig a fedél alatt lapul, mégpedig azért, hogy ha egyszer visszaalakítanák az LC-t gyári specifikációjúra, akkor azt könnyebben tehessék meg. A szárnyak és egyéb légterelők a tuningmágus korábbi LC kupéihoz használt alkatrészekből kerültek ki, még a diszkrét sárvédő-szélesítések is olyanok, mint a legelső, sárga színű, előszériás „Ting LC”-n, amely 2016-ban volt kiállítva a SEMA-n. „Kicsik, nem túl agresszívak” – mondja Ting róluk. „Mindig igyekszem szem előtt tartani a vásárlót és azt a kategóriát, amelybe az adott jármű tartozik. És az LC nem egy olcsó autó. Azt akartam, hogy az emberek első látásra ne tudják eldönteni, hogy tuningolt-e vagy gyári. Úgy vélem, sikerült eltalálni a helyes egyensúlyt.”
A további változtatások némi súlycsökkentést eredményeztek, igaz, alapvetően nem akartak változtatni azon a tényen, hogy az LC Convertible a lelke mélyen inkább egy kényelmes gran turismo, mintsem egy kőkemény sportautó. A gyári könnyűfém felniket Titan7 gyártmányú, 21 colos, kovácsolt, egyrészes motorsport felnikre cserélték, melyekre Toyo Proxes Sport abroncsokat húztak. A Brembo nagyméretű GT tárcsafékkészlete komolyabb lassítások után sem fárad el, a KW rugóstagok pedig állítható magasságúak, akár 4,5 centis hasmagasságot is lehetővé tesznek, ami kifejezetten jól mutat egy SEMA standon. Szinte csak a 464 lóerős ötliteres V8-as motorhoz nem nyúltak, leszámítva a kipufogórendszert.
Ting és csapata akkor sem pihent, amikor az LCRacer visszaérkezett Las Vegasból, mivel a Lexus USA azt kérte tőlük, hogy az autót november közepétől a Los Angeles-i Autószalonon is kiállíthassák. Így akkor nem maradt idő a tetőfedél javítására, és a stúdiófotózást is a szalon utánra halasztották, de ezekre a képekre érdemes volt várni.
Fotók: Lexus UK Magazine