Kategóriaelső menetdinamika jellemzi a Tonale modellt

HAMISÍTATLAN ALFA ROMEO ÉLMÉNY

Begurulva – Autó- és kütyümustra podcast (Ami igazán számít, arról beszélünk!) >>>

  • Tökéletes tömegeloszlás biztosít utolérhetetlen kanyarvételi képességet.
  • A szegmens legközvetlenebb kormányműve (13.6), kormányra szerelt alumínium váltófülek.
  • A kategória egyetlen olyan képviselője, amelyet integrált fékrendszerrel szereltek fel: ez az elektronikus vezérlésű fékrendszer késlekedés nélküli fékreakciót kínál, és optimálisan szabályozza a regeneratív fékhatást. Ugyancsak egyedülállóvá teszik a fékrendszert a Brembo által gyártott, négydugattyús fix féknyergek.
  • Független MacPherson felfüggesztés frekvencia-szelektív csillapítási (FSD) technológiával.
  • Elektronikus „Alfa aktív felfüggesztés”, amely igazodik a kiválasztott üzemmódhoz.
  • Alfa Romeo hibrid Q4 összkerékhajtás a tökéletes vezethetőségért és biztonságért.
  • Alfa Romeo elektronikus önzáró differenciálmű a maximális erőátvitelért.

Tökéletes tömegelosztás

Az Alfa Romeo Tonale tervezése során az egyik elsődleges célkitűzés a felülmúlhatatlan vezetési élmény biztosítása volt. Ennek egyik meghatározó eleme volt a két tengely közötti tökéletes tömegelosztás, amint azt az Alfa Romeo hagyományai is diktálják. Ennek megvalósításához a tömegek és anyagok különleges alkalmazására volt szükség, amit egyrészt a komponensek megfelelő elrendezésével értek el, másrészt azzal, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb építették be. Az elsőkerék-hajtású Tonale például a kiegyensúlyozott tömegeloszlásnak köszönhetően képes optimálisan elosztani a hajtóerőt, maximális ívmeneti vezethetőséget szavatolva. Az utóbbi még markánsabban érvényesül a Q4 összkerékhajtású modellváltozatban, amely mindkét tengelyen keresztül juttat hajtóerőt a talajra.

A kategória legközvetlenebb kormányműve, kormányra szerelt, exkluzív alumínium váltófülek.

Az Alfa Romeo Tonale a sebességtől és a körülményektől függetlenül, minden helyzetben természetes, ösztönös vezethetőséget biztosít, ami nem kis részben a kategória legközvetlenebb kormányáttételének (13.6) is köszönhető. A kormányérzet precíz és közvetlen, ahogy az egy Alfa Romeótól elvárható; ehhez a független első kerékfelfüggesztés speciális geometriája is hozzájárul. A mérnökök minimálisra csökkentették a visszaható erőket, ennek köszönhetően a minimumra csökkentették a szoftveres beavatkozás szükségességét, és optimalizálták a kormányzás szabályozását. A rendszer sportosságát erősítik a márkára jellemző, a szegmensben egyedülálló alumínium váltófülek.

Integrált fékrendszer (IBS)

Az új Alfa Romeo Tonale a kategóriában elsőként alkalmazza az integrált fékrendszert (IBS): egy innovatív elektromechanikus fékrendszert, amely a stabilitásvezérlést a hagyományos szervofék teljesítményével kombinálja. Az elektronikus és mechanikus funkciók integrálása, a jelentős tömegcsökkentés, az optimális fékérzet és a fékpedál rezgéseinek teljes kiküszöbölése együtt késlekedés nélküli fékreakciót szavatolnak. A fix Brembo négydugattyús féknyergek alkalmazása az elöl belső hűtésű, hátul tömör féktárcsákkal együtt jobb fékteljesítményt eredményeznek.

„Kétfázisú szelep” elektronikus felfüggesztés

A „kétfázisú szelep” elektronikus felfüggesztés lehetővé teszi, hogy a felhasználó válasszon a sportos teljesítmény és a kényelem között. Az Alfa Romeo hagyományos partnerével, a Marellivel együtt kidolgozott elektronikus lengéscsillapítókban olyan különleges, elektromos aktiválású szelep található, amely független csillapítási görbéket aktivál. A rendszer kétféle üzemmódban: komfort és sport állásban használható. Az előbbi az alapértelmezett beállítás a DNA üzemmód-kapcsoló fejlett takarékosság és normál állásában, így egyenetlen útfelületen is a lehető legfinomabb teljesítményt nyújtja. A DNA dinamikus üzemmódjában, illetve kikapcsolt ESC-vel ellenben a sport állás dominál: ez korlátozza a karosszéria kimozdulását, fokozza a függőleges merevséget, és jobb menetdinamikai jellemzőket szavatol ívmenetben. Végezetül a DNA vezérlőegységen elhelyezett speciális gombot megnyomva kapcsolható be vagy ki a dinamikus üzemmód kalibrálása.

Alfa Romeo elektronikus önzáró differenciálmű

A Hybrid (130 LE és 160 LE) kiviteleken, illetve a 130 lóerős dízelmotoros verzión (mind elsőkerék-hajtással) alapfelszerelés az Alfa Romeo elektronikus önzáró differenciálműve. A megoldás tökéletes erőátvitelt és ebből adódóan kifinomult vezetési élményt garantál. Amellett, hogy a rendszer kiemeli a modell dinamizmusát és sportos természetét, az aktív menetbiztonságra is jótékony hatással van. A DNA programváltóba integrált rendszer a fékrendszert alkalmazva szimulálja a mechanikus részlegesen önzáró differenciálművek működését. A MacPherson első felfüggesztéssel kombinálva a rendszer a jármű stabilitását szabályozva, illetve a hajtóerő ívmeneti gyorsítás során történő átcsoportosítása révén sportos, hatékony menetdinamikát eredményez. Emellett jelentősen javítja a vezethetőséget csúszós útfelületen, és nagyban mérsékli az alulkormányozottsági hajlamot: mivel a belső kerékről a külsőre viszi át a hajtóerőt, ilyenkor is biztosítja a hosszirányú gyorsulást, és ezáltal a fokozott úttartást.

Alfa Romeo Q4 hibrid összkerékhajtás

A Tonale plug-in hibrid Q4 kivitele az Alfa Romeo Q4 hibrid összkerékhajtási rendszerét alkalmazva biztosít havon és jégen is optimális tapadást, ezáltal biztonságos haladást.  A belső égésű motor és a villanymotor kombinációja (ez a kettős adja a Q4 hajtástechnológia alapját) nagyobb forgatónyomatékot biztosít, mint ha kizárólag belső égésű motorral közlekednénk. A rendszer pontosabb nyomatékszabályozást tesz lehetővé elinduláskor, illetve kemény terepen, összkerékhajtással haladva, amikor alacsonyabb áttételre van szükség. Ezért amint az útfelület nedves, csúszós vagy jeges lesz, és megnövekszik a tapadás jelentősége, a Tonale plug-in hibrid Q4 változata vérbeli összkerékhajtású autóvá változik, annak minden járulékos biztonsági előnyével egyetemben. A rendszer automatikusan beindítja a belső égésű motort, ami az első kerekeket hajtja. Ugyanakkor a hátsó tengelyt hajtó villanymotor is munkához lát. A rendszer egyszerre akár 275 LE összteljesítményre képes, ami nagy teljesítményű, élvezetes és szórakoztató vezetési élményt eredményez.

Exkluzív DS7 Crossback E-Tense és G-Shock GMW-B5000RD-4ER podcast >>>

Független MacPherson felfüggesztés frekvencia-szelektív csillapítási (FSD) technológiával

Az Alfa Romeo génjeihez optimalizált futómű elöl MacPherson rugóstagokat alkalmaz. Az első futómű geometriáját gyors, pontos irányváltásokra hangolták, kihangsúlyozva az Alfa Romeóra jellemző kormányérzetet. Ennek eredményeként csökkent a kormánymű torzulása, ezáltal a mérnökök a minimumra csökkenthették a szoftveres beavatkozás szükségességét, és optimalizálták a kormányzás szabályozását. Hátul exkluzív három lengőkaros felfüggesztés biztosít késlekedés nélküli reakciót, illetve a lehető legjobb oldalgyorsulást ívmenetben. Végül, de nem utolsósorban a Tonale futóművét frekvencia-szelektív csillapítással (FSD) látták el. Az Alfa Romeo hagyományos partnerével, a Konival közösen kifejlesztett technológia tökéletes úttartást biztosít, valamint minden menethelyzetben javítja a komfortérzetet, és ezáltal tökéletes úttartást garantál.

*Tájékoztató érték, homologizáció alatt.