Alfa Romeo Tonale

La Metamorfosi

  • Az Alfa Romeo büszkén mutatja be a Tonalét: a márka metamorfózisát útjára indító modellt. Miközben az Alfa Romeo hű marad 1910 óta ápolt hagyományaihoz, az olasz motorsport legnemesebb tradícióihoz, a Tonale bemutatásával egy radikális evolúciós átalakulás veszi kezdetét a márkánál, amely felkészülten várja a kapcsolódás és a villamosítás új korszakát.
  • Hamisítatlan olasz formatervezés, az eredeti koncepciójárműhöz rendkívüli mértékben hű dizájn, ultramodern technológia, a márka DNS-ét erősítő szoftverek és villamosítási rendszerek, az innovatív, ügyfélközpontú szolgáltatások széles köre.
  • Egyértelmű a célkitűzés, a sportosság újraértelmezése a XXI. század fogalmai szerint. A név a Stelvio evolúciós hagyományát folytatja, végigkísérve a márkát a jövőbe vezető úton.
  • A Tonale Olaszországban, Pomigliano d’Arcóban, a felújított „Giambattista Vico” üzemben készül. Itt, a világ egyik legfejlettebb autóipari gyártólétesítményében a legmodernebb technológiákat és soha nem látott mértékű automatizálást alkalmazó új gyártósort építettek, kifejezetten a Tonale számára.
  • A Tonale világelső technológia segítségével kínál kedvezőbb vezetési élményt, javítja az ügyfélélményt, és erősíti a jármű használtpiaci értékét.
  • A Tonale a világ első olyan járműve, amelyet NFT (nem helyettesíthető token) digitális tanúsítvánnyal látnak el. A blokklánc technológiát alkalmazó, egyedi módon hálózatba kapcsolt Tonale NFT tanúsítvány vásárláskor a jármű igazolására szolgál, majd a későbbiekben pontosan megmutatja a gépkocsi életciklusa során felmerülő használatot, ami mérföldkő az értéktartás javítása terén.
  • Legmagasabb szintű online kapcsolódás és vadonatúj infotainment rendszer, vezeték nélküli szoftverfrissítéssel és Amazon Alexa integrációval. Kategóriaelső dupla TFT kijelző együttesen 22,5 colos méretben.
  • Biztonságot szolgáló technológia, 2. szintű ADAS rendszerek és fedélzeti komfort. Az utasok köré, az utasokért kialakított környezetben a részletekbe menő, gondos figyelem a legmagasabb minőség iránti elhivatottsággal társul.
  • Ultramodern villamosítás: az Alfa Romeo által kifejlesztett különleges, exkluzív műszaki megoldások tovább erősítik a márka DNS-ét. Az Alfa Romeo paradigma: a villamosítás a márkát és annak DNS-ét szolgálja, hogy a XXI. század elvárásai szerint újraalkossa a sportosság fogalmát.
  • Villamosítás két szinten – az Alfa Romeo által kifejlesztett hibrid és plug-in hibrid Q4 rendszerek a kategória legjobb menetteljesítményeit szavatolják.
  • A hibrid kivitel hamisítatlan villamosított Alfa Romeo vezetési élményt kínál. Itt mutatkozik be a vadonatúj, kizárólag az Alfa Romeo számára elérhető, exkluzív 48 voltos hibrid hajtáslánc, amely álló benzinmotorral is képes hajtani a kerekeket.
  • A 275 lóerős, összkerékhajtású plug-in hibrid Q4 kivitel a kategória legjobb értékeit kínálja, előirányzott tisztán elektromos hatótávolsága városi ciklusban eléri a 80* kilométert. Ez a motorkínálat legerősebb, egyben legtakarékosabb tagja.
  • Az ügyfelek állnak az Alfa Romeo univerzum középpontjában. A legmagasabb szintű termék- és szolgáltatási minőség alapjaiban újraértelmezett ügyfélélményt biztosít, meghosszabbított garanciával, használtautó-tanúsítási programmal és online értékesítéssel.
  • A szegmensben új mércét állító menetdinamikát egyedi műszaki megoldások teszik lehetővé.
  • A modell áprilistól rendelhető a bevezetéskori „Edizione Speciale” kivitelben.

Begurulva – Autó- és kütyümustra podcast (Ami igazán számít, arról beszélünk!) >>>

FORMATERVEZÉS: HŰ A TANULMÁNYAUTÓHOZ, HŰ OLASZORSZÁGHOZ ÉS HŰ AZ ALFA ROMEÓHOZ 

  • A szériaverziót megelőlegező tanulmányautó stílusjegyeit megdöbbentő pontossággal alkalmazó Tonale tökéletesen ötvözi a márka rangos hagyatékát és az új normákból táplálkozó elvárásokat.
  • Innovatív „3+3” fényszórók és „szinuszgörbe” hátsó lámpatestek teremtenek összetéveszthetetlen fénykaraktert, pontosan megvalósítva a tanulmányautó megoldásait.
  • Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az idomok hátulról előre futó „GT-vonalat” rajzolnak ki, míg a könnyűfém keréktárcsák rajzolata a régi idők telefontárcsáit idézik.
  • Az Alfa Romeo motorsport-hagyományai által ihletett stílusú belső tér kialakításakor a vezetőre, valamint az utasok kényelmére összpontosítottak a tervezők.
  • A rangos anyagok – hűvös és kemény alumínium, meleg és lágy bőr, illetve Alcantara – kombinációja a nagyvárosi fiatal, dinamikus ügyfélkör személyiségét tükrözi.
  • Magával ragadó, hívogató és dinamikus belső tér a vezetés iránt rajongó ügyfelek örömére: „teleszkópos” műszerfal, Alfa Romeo stílusmátrix, valamint háromküllős sportkormány alumínium váltófülekkel.

Külső

Az új Alfa Romeo Tonale egy felfedező utazás logikus folyományaként mutatkozik be. A kaland első eredménye az előtanulmány volt; ezt követi a tömeggyártású modell, amely intenzív kutatási és fejlesztési folyamatnak köszönheti stílusát. A tanulmányautó, számos történelmi hivatkozás, ihletadó források, valamint ezeknek a fontos alkotóelemeknek a fejlesztése révén a Centro Stile Alfa Romeo kulcsszerepet vállalt a tanulmány műszaki adatainak folytonosságában. Az eredmény: egy magával ragadó autó, amely az Alfa Romeo stílusjegyeit a modernizmus jegyében, az olasz formatervezés jellegzetességei szerint értelmezi újra.

Az oldalsó panelek hosszan ívelve domborodnak az Alfa Romeo tervezői által GT-vonalnak nevezett övvonal alatt. Ez az autó farától egészen a fényszórókig húzódik, meghatározva a modell sziluettjét, a karosszéria karakterét. Az oldalfal alsó részén különleges felületkialakítás teszi érzékivé és sportossá az autó megjelenését. Mindezek a jellegzetességek mélyen a márka génjeiben gyökereznek – a GT-vonal, amely egyértelmű utalásként idézi fel a Giulia GT egyszerű, ikonikus vonalvezetését.

A Tonale telt idomaiban és érzéki vonalaiban olyan történelmi jelentőségű Alfa Romeo modellek is visszaköszönnek, mint a 8C Competizione. Ha csak életkorukat és besorolásukat nézzük, ezeknek az autóknak nem sok köze van egymáshoz, ugyanakkor a Tonalét különböző nézőpontokból szemlélve könnyen felismerhetjük benne az elődök vonásait.

Elöl szembeötlő az új, „lebegő” pajzs, amely mostantól nem a lökhárító részeként, hanem különálló stíluselemként jelenik meg. Alul, két oldalt helyezkednek el az elsődleges légbevezető nyílások, amelyek a hűtőmaszkkal együtt kirajzolják az Alfa Romeo megjelenését generációk óta meghatározó „trilobo” mintát. Az orr felső részén fontos szerep jut a fényszóróknak, amelyek a „3+3” elvét követve tisztelegnek olyan legendás elődök előtt, mint az SZ Zagato vagy a Proteo tanulmányautó. A lámpatestek térbeli geometriája olyan hatást kelt, mintha azok a pajzs közvetlen meghosszabbításaként valósultak volna meg. Ugyanezt a koncepciót hangsúlyozza a lámpa futófényes működése, amikor a jármű „köszönti” közeledő vezetőjét, vagy az irányjelzők működtetésekor.

Hátul szintén a lámpatest áll a figyelem középpontjában. Az eredeti tanulmányautóhoz híven a far egészét betöltő szinuszgörbét ír le, és ezzel egyértelműen meghatározza a Tonale fénykarakterét. Ami a karosszéria egyéb elemeit illeti, kiemelt figyelmet érdemel a hátsó szélvédő formája. Az ívelt felület alsó középvonalánál elhelyezett, immár klasszikus megtörése meghatározza a far felső részének megjelenését, sportos, mégis elegáns formát kölcsönözve a modellnek.

Itt is számtalan hivatkozással találkozunk: arról, ahogy az oldalablakok kerete a hátsó szélvédő felső szélével összefut, könnyen asszociálunk a 8C Competizione vonalvezetésére. Mindez egy dolgot tudatosít a szemlélőben: a Tonale fejlesztése során a legváltozatosabb időkből és szegmensekből származó Alfa Romeo modellekből merítettek ihletet a tervezők. Ugyanez érvényes az új kompakt szabadidőjármű egy másik meghatározó stíluselemére: a „telefontárcsa” könnyűfém keréktárcsákra, amelyek már a tanulmányautón is nagy népszerűségnek örvendtek, és most a szériagyártású modellen is megjelennek. Ezekben a kerekekben az a perforált tárcsa-tematika jelenik meg modern hangvételben, amelynek evolúciós gyökereit az 1960-as években, a 33 Stradaléhoz hasonló típusokban találjuk meg. Idővel folyamatosan nőtt a lyukak mérete, ahogy a tervezők eleinte a műszaki megoldásokhoz igyekeztek igazodni, majd egyre inkább olyan, konkrét elvárásoknak feleltek meg vele, mint a fékek hűtése, vagy a tömeg, illetve a légellenállás csökkentése. A Tonale esetében a 17, 18, 19 és 20 colos méretben egyaránt elérhető keréktárcsák a dizájn szerves részeként teszik még erőteljesebbé a modell sziluettjét.

Belső tér

A Tonale belső kialakítása az Alfa Romeo motorsport-hagyományaiból építkezve, dinamikus, erőteljes formai elemekkel idézi fel a márka szenvedélyes múltját. A vonalak egyszerre harmonikusak és energiától feszülőek: szinte tapintható az autó ugrásra kész hangulata.

Minden megoldás középpontjában a vezető áll, ugyanakkor a beltér az utasok kényelmét is messzemenőkig kiszolgálja. A sportos, modern hangvételű környezet, amit a hűvös és kemény alumínium, valamint a meleg és lágy bőr, illetve Alcantara találkozása határoz meg, a nagyvárosi fiatal, dinamikus ügyfélkör személyisége tükröződik.

Az új modell legjellegzetesebb formai elemei közé tartozik az Alfa Romeo stílustárából építkező, „teleszkópos” műszerfal, valamint a sportos vonalvezetésű, kompakt kormánykerék, amely pontos, közvetlen kormányérzetet eredményez. A kormány megjelenését exkluzív alumínium váltófülek teszik teljessé.

A padlókonzolon kapott helyet az Alfa Romeók elmaradhatatlan eleme, az új DNA üzemmód-választó. A vezető felé forduló műszerfalon középen keskeny rostélyok szállítják a friss levegőt, míg a két szélen a legendás ‘turbina’ kialakítással találkozhatunk. Mindezeket a részleteket rombuszmintázattal díszíti az Alfa Romeo: a légbeömlőktől a padlókonzolon át a kilincsekig megjelenik ez a lézergravírozású, precíziós megmunkálást idéző stíluselem. A műszerfal meghatározó élményeleme a „váratlan háttérvilágítással” felszerelt díszítőbetét: lekapcsolt műszeregységnél egy grafika látható a felületen, amint azonban életre kél a rendszer, ez a grafika eltűnik, és helyette előtűnik a többszínű megvilágítást alkalmazó háttér. Ugyanez a 3D hatás érvényesül az ülések kárpitozásán, az alapkiviteltől egészen a csúcsverzió Alcantara és vegán bőr üléskárpitozásának kontrasztos háttérszínű, átmenetes megoldásáig. Az ergonomikus ülések tökéletesen megfelelnek a mindennapi használat követelményeinek; fiatal és dinamikus stílusukat az elsősorban sportruházatoknál alkalmazott neoprén szövetanyag erősíti. Mindez olyan különleges környezetet teremt a Tonale fedélzetén, amely szinte beszippantja az embert: egyszerre hívogató és kényeztető, ugyanakkor dinamikus jellemzőivel az autóvezetés iránt rajongó ügyfelek szívét is megdobogtatja.