Kettős győzelmet aratott a Hyundai IONIQ 5 és a Hyundai i20 N a 2022-es Év Brit Autója szavazáson
- A Hyundai IONIQ 5 az év legjobb családi autója címet érdemelte ki
- A Hyundai i20 N-t pedig az év legjobb sportautójává koronázták
- A Hyundai IONIQ 5 az Év Brit Autója zsűri tagjai szerint egy „innovatív, kívánatos, praktikus és zseniálisan megtervezett” autó
- „A Hyundai IONIQ 5 új irányt jelöl ki az elektromobilitás számára”, és „leegyszerűsíti az elektromos átállást”
- A 204 lóerős motorteljesítményt az ötajtós családi járművek praktikumával elegyítő Hyundai i20 N minden versenytársát lekörözve szerezte meg a legjobb sportautónak járó címet
- A zsűritagok szerint a Hyundai i20 N „komoly teljesítményt mutat, megfizethető áron” – összességében egy hamisítatlanul „tüzes kis méregzsák.”
Exkluzív Hyundai Ioniq 5 podcast >>>
A Hyundai új modellkínálatának felülmúlhatatlan vonzereje és változatos kompetenciája újfent szakmai elismerésben részesült, amikor a tisztán elektromos Hyundai IONIQ 5 az év legjobb családi járműve, a Hyundai i20 N pedig az év legjobb sportautója címet szerezte meg a 2022. Év Brit Autója szavazáson.
Az Év Brit Autója díj az autóipar egyik legrangosabb elismerése, egyben komoly próbatétel az autóipari szereplők számára. A huszonkilenc tagú zsűrit tapasztalt szakújságírók: a Top Gear, a The Sunday Times, a The Daily Express, a The Telegraph, a CAR, az Auto Express, a BusinessCar, a The Independent, az Evo és más rangos újságok, illetve folyóiratok szerkesztői alkotják.
Az új Hyundai IONIQ 5-össel szerzett személyes tapasztalatok után a panel tagjainak kétsége sem maradt a modell sokoldalúsága felől. „A Hyundai IONIQ 5 új irányt jelöl ki az elektromobilitás számára. Egy innovatív, kívánatos, praktikus és zseniálisan megtervezett autó, amely a legteljesebb mértékben kiaknázza a tisztán elektromos platformban rejlő lehetőségeket.” – indokolta döntését a zsűri. „Fel nem foghatjuk, hogyan teremtett ilyen hatalmas belső teret egy családi autóban a Hyundai, ám egyáltalán nem bánjuk, hogy éveken át törhetjük még a fejünket ezen a rejtélyen.”
A 2022-es Év Brit Autója díj legjobb családi autónak járó kitüntetése újabb rangos címmel gyarapítja a forradalmian újszerű Hyundai IONIQ 5 szakmai elismeréseinek a számát. A különleges formavilágú, akár 481 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal rendelkező, 10-ről 80 százalékra mindössze 18 perc alatt feltölthető IONIQ 5 iránt Európa-szerte komoly érdeklődést mutatnak a fogyasztók.
Noha a 2021-ben bevezetett Hyundai i20 N mindössze 1190 kilogrammot nyom, a ralisport ihletésű modell a kezdetektől fogva magasabb súlycsoportban lép szorítóba. Ahhoz azonban, hogy elnyerhesse az Év Brit Autója díj legjobb sportautónak járó elismerését, olyan patinás gyártók sportautóival kellett felvennie a versenyt, amelyek a sportos kisautónál jóval komolyabb menetteljesítményeket mutathattak fel.
„A Hyundai i20 N komoly teljesítményt mutat, megfizethető áron.” – így összegezték a zsűri tagjai azt a lenyűgöző élményt, amit a 204 lóerős 1.6 T-GDi benzinmotor, illetve a 6,2 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás biztosított.
Az egyik zsűritag, a Top Gear vezető autótesztelője, Ollie Marriage egyenesen „tüzes kis méregzsáknak” nevezte a Hyundai i20 N-t. Marriage bensőségesen ismeri a Hyundai i20 N-t: szerkesztőként tagja volt annak a zsűrinek, amely az apró sportautót 2021-ben a „Top Gear Speed Week bajnokának,” illetve a „Top Gear Év Autójának” választotta meg.
„Minden autómárka számára megtiszteltetés, ha kategóriagyőzelmet arat az Év Brit Autója szavazáson. A Hyundai nem egy, hanem két kategóriában lett első, így érthető módon rendkívül büszkék vagyunk erre az eredményre.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Egyedi formavilágával, ultramodern elektromos platformjával és kategóriaelső technológiai tartalmával az IONIQ 5 ismét a mezőny fölé emelkedik. Az i20 N pedig tökéletesen megtestesíti a Hyundai technológiai folyamatának szellemiségét, azaz a nagy teljesítményt mindennapi használati értékkel párosítja.”
A kecses vonalvezetésű Hyundai IONIQ 5 a márka formatervezési hagyatéka előtt tiszteleg, ugyanakkor az elektromobilitás jövőjét is megtestesíti. A Hyundai formabontó új elektromos, globális moduláris platformjának (E-GMP) köszönhetően az IONIQ 5 gyorsabban tölthető, hatótávolsága nagyobb, vezethetőség kedvezőbb, helykínálata pedig egyenesen lenyűgöző. A teljesen sík padlót eredményező, moduláris E-GMP platformnak köszönhetően a Hyundai tervezői az utastér kialakítását is forradalmasíthatták. Az IONIQ 5 soha nem tapasztalt vezetési és utazási élményt kínál; fenntartható anyagaival, kiemelkedően rugalmasan variálható ülésrendszerével és a testre szabhatóságot támogató, számos opciójával újraalkotja az élettér fogalmát.
A hiánytalan felszereltségű Hyundai i20 N a Hyundai elismert N sportmárkájának erősségeit a sikeres i20 közkedvelt jellemzőivel társítja. Az i20 N nem csak ihletet merített a többszörös raligyőztes i20 Coupe WRC versenyautóból, de részben műszaki tartalmát is ikonikus rokonától örökölte. A sportos kisautó közúton és a versenypályán egyformán otthonosan mozog, a márkára jellemző, lélegzetelállító vezetési élménnyel ajándékozva meg pilótáját.
Jogi nyilatkozat: CO2– és károsanyag-kibocsátási információk
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 2WD: 16,7 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 4WD: 18,1 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 16,8 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 17,9 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 17,7 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 19,0 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- A 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt IONIQ 5 jelen pillanatban nem kapható Európában. A modell hivatalos energiafelhasználási és CO2-kibocsátási értékeit még nem határozták meg.
- Vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás, Hyundai i20 N 1.6 T-GDI (204 LE), hatfokozatú kézi sebességváltó: 6,9 l/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás 158 g/km (WLTP)