Szépséges sportkombit álmodtak a Lexus IS-ből

A számítógépes grafikák egy Instagram-felhasználó munkái, de akár a Lexus stúdiójában is készülhettek volna.

A Lexus középkategóriás IS sorozata jelenleg már a negyedik generációjánál tart, de még sokan emlékezhetnek az 1998-2005-ig gyártott első nemzedékére, amely a remek vezethetőségéről, a selymesen járó soros, hathangeres motorjairól, a védjeggyé vált, ezüst betétes hátsó lámpájáról és a kronográf-stílusú műszerfaláról volt ismert. No meg arról, hogy ez volt egyetlen a négy IS-generáció közül, melyet a klasszikus, négyajtós karosszéria mellett kombiként is meg lehetett vásárolni, a puttonyos változatot 2000-től gyártották.

A lankás farú SportCrosst természetesen nem teherhordásra fejlesztették ki, olyannyira, hogy 340 literes csomagtere 60 literrel kisebb volt a szedánénál. Viszont a lehajtható hátsó üléstámlákkal ezt egy pillanat alatt 640 literre lehetett növelni, és a nagyobb rakodónyíláson keresztül méretes tárgyakat is bele lehetett pakolni, amit – az egyedi, izgalmas dizájn mellett – bizony értékeltek a vásárlók. Azóta sem volt másik kombija a Lexusnak a többi modellszériában sem, talán ezért gondolta úgy a @sugardesign_1 nicknevű formatervező az Instagramról, hogy jó ötlet lenne virtuálisan elkészíteni az aktuális IS SportCross változatát.

A végeredmény olyan élethű lett, hogy azt is simán el lehetne hinni, hogy hivatalos Lexus-grafikákról van szó. Tökéletesen sikerült az IS formáját a puttonyos farkialakítással kombinálni, az új SportCross már látványra is kicsattan az erőtől. Ugyan a hatalmas diffúzort viselő hátsó lökhárító és a csíkkal összekötött LED-es hátsó lámpák változatlanul kerültek át a limuzinról, de ezt leszámítva a B-oszlop mögött minden karosszéria-elem új.

Sokkal később kezd ereszkedni a tetővonal, ami nem csak nagyobb csomagtartót, de nagyobb fejteret is jelent a hátsó utasok számára, és a hátsó szélvédő is kevésbé van megdöntve, ami nagyobb csomagteret és jobb kilátást eredményez. A 3D-s tervezőprogrammal megalkotott IS SportCross természetesen a látványos F Sport dizájncsomagot is megkapta, ami fényes fekete betéteket és nagyobb átmérőjű, 19 colos könnyűfém felniket jelent.

A kocsi hátulján olvasható IS 350 felirat azt jelenti, hogy a tervező a 3,5 literes, 315 lóerős V6-os szívómotorral képzelte el a sportkombiját, pedig álmodhatott volna merészebbet is, az IS szedán ugyanis az F-modellekből ismert ötliteres, 479 lóerős V8-assal is kapható, amellyel 4,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. Sajnos kicsi az esély arra, hogy valaha is gyártásba kerüljön az IS SportCross, a Lexus a praktikus, családi használatra alkalmasabb autót keresőknek inkább a széles szabadidő-autó választékát ajánlja, amely egyes piacokon nem kevesebb mint öt tagot (UX, NX, RX, GX, LX) számlál.

Fotók: Sugar Design