A Honda ST125 Dax stílusa és felfüggesztése
- Stílusos, T-alakú váz
- 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított villa, kettős hátsó rugóstag és 12″-os, ballonos abroncsok
- Blokkolásgátlóval kiegészített első-hátsó tárcsafék
- Minden elemében LED-világítás és LCD-műszeregység
Noha a Dax rövid és rendkívül könnyű, elegendő helyet kínál, hogy két felnőtt kényelmesen utazzon a nyergében. Hangsúlyos elem a jellegzetes váz, hiszen ez szabja meg a Dax stílusát, illetve ebbe töltik az üzemanyagot és ehhez rögzítenek minden egyéb futóműalkatrészt.
Bárhová is pillantunk, a gép minden eleme a 70-es évek terepmotorjait idézi, beleértve a vastagon párnázott, kétszemélyes, 775 mm-en trónoló ülést, a magas, krómozott kormányt és a felfelé ívelő, krómozott hővédőpajzzsal díszített kipufogót. Mintha csak az 1969-ben született ős elevenedne meg, pont olyan jellegzetes az újdonság vázán fellelhető, fekete csíkozás, a sajátos betűképű Dax-felirat, valamint a klasszikus Honda Wing-logó. A típusra jellemző, fontos részletek is hozzájárultak, hogy az összkép egy vicces, rajzfilmszerű tacskóra emlékezteti az embert.
Szemből megpillantva elsőként a hangsúlyos, krómozott sárvédőn és a felette rögzített, kör alakú fényszórón akad meg a tekintet. Bár az összes fényforrás LED, régies hatást keltenek a fényszóró mellett rögzített, kerek, klasszikus irányjelzők, melyek egyben helyzetjelzők is. Hogy igazodjon a jellegzetes fényszóróhoz, a retró formák jegyében született a negatív szedésű, LCD-s, kerek műszeregység és a LED hátsó lámpa, valamint irányjelző is.
A hátsó lámpa körül futó, krómozott kapaszkodó az alapfelszereltség része, de felárért rendelhető csomagtartó is. Figyelmes megoldás, hogy a Dax hajtólánca zárt tokban fut, azaz garantáltan nem koszolja össze az utasok ruháját, és így hosszabb életű is az alkatrész, hiszen nincs kitéve az időjárás viszontagságainak.
Rendhagyó részlet, hogy a T-alakú acélváz egyben üzemanyagtartály is, pont, mint az elődökön, ám az új Dax régies kinézetű váza modern technológiával, présöntéssel készül. Sokat elárul, hogy a villaszög mindössze 24,9°, az utánfutás 84 mm, a menetkész tömeg 107 kg és a tengelytáv csupán 1020 mm.
A 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított villának és a széles, magasra húzott kormánynak köszönhetően – az útviszonyoktól függetlenül – gyerekjáték a Dax irányítása. A hátsó rugóstagokat úgy hangolták a mérnökök, hogy szólóban és utassal is kényelmes legyen a motor, a rugózóelemek pedig feketére fényezett, 12″-os felniket fognak közre – utóbbiak az MSX125 Gromból lehetnek ismerősek. A formás ráfokon magas oldalfalú, 120 mm első és 130 mm-es hátsó abroncsok feszülnek, melyek egyaránt kiválóan tapadnak száraz és nedves aszfalton.
A Dax lassításáról 220 mm-es átmérőjű első és 190 mm-es hátsó tárcsa gondoskodik, a féknyergek működését egycsatornás ABS felügyeli.